Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50mm F2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 17-50mm F2.8

    Beste allen,

    Ik wil graag mijn kitlens vervangen door een betere allround lens. Nu kan ik tweedehands een Tamron 17-50mm kopen en vroeg me eigenlijk af of dit een goede keus is voor mijn Canon 450D. Zit er heel veel verschil tussen de kitlens (18-55mm is) en deze Tamron? Ik zal hem voornamelijk gebruiken om foto's te maken van landschappen, architectuur, vakantie en mensen.

    Naast de kitlens heb ik de 50mm 1.8. In mijn collectie heb ik nog geen bereik boven de 50mm. Komende zomer ga ik naar Indonesië en ik vraag me af of ik veel boven de 50mm zal schieten. Wat is jullie ervaring daar in?

    Alvast bedankt!

    Jelle
    Last edited by Jelle1982; 16 juni 2009, 14:31.
    www.jelleoostrom.com

  • #2
    Re: Tamron 17-50mm F2.8

    misschien de 17-70mm van Sigma een alternatief, heb je effe meer.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 17-50mm F2.8

      echt all-round is een 17-50mm niet echt... je gaat toch heel wat bereik missen op reis.

      G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 17-50mm F2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door Jelle1982 Bekijk bericht
        Beste allen,

        Ik wil graag mijn kitlens vervangen door een betere allround lens. Nu kan ik tweedehands een Tamron 17-50mm kopen en vroeg me eigenlijk af of dit een goede keus is voor mijn Canon 450D. Zit er heel veel verschil tussen de kitlens (18-55mm is) en deze Tamron? Ik zal hem voornamelijk gebruiken om foto's te maken van landschappen, architectuur, vakantie en mensen.

        Alvast bedankt!

        Jelle
        ]

        Als je er geen tele bij wil , dan zou ik iets nemen met meer bereik dan 70mm, b.v. de Sigma 18-25 OS of zoiets, helaas heeft Canon daarin weinig keus, er zijn wel een paar aardige oudere, maar die beginnen op 24 of 28mm en dat is te beperkt

        Ben je bereid er een kleine tele bij te nemen (55-250 IS), dan is de Tamron 17-50 in principe een hele goede

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 17-50mm F2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          ... met meer bereik dan 70mm, b.v. de Sigma 18-25 OS of zoiets, ....
          Waarschijnlijk bedoel je de 18-125/3.8-5.6 DC OS HSM

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 17-50mm F2.8

            een zeer tevreden gebruiker van deze lens (superscherp)
            grtjes
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 17-50mm F2.8

              De tamron is een heel goed lensje. Die is in ieder geval een stuk beter dan je kitlens.
              Je hebt alleen niet een ander bereik, of meer bereik.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 17-50mm F2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                misschien de 17-70mm van Sigma een alternatief, heb je effe meer.
                wta heb je meer? In ieder geval geen lichtsterkte.

                echt all-round is een 17-50mm niet echt...
                Het is een alround standaard lichtsterke zoomlens, die goede foto's aflevert.

                je gaat toch heel wat bereik missen op reis.
                1 Hoe weet je dat?
                2 Ik heb nooit wat gemist met mijn Nikkor 17-55, wel in combinatie met andere lenzen natuurlijk, maar alleen deze gebruikt.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 17-50mm F2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  wta heb je meer? In ieder geval geen lichtsterkte.
                  nou 50mm of 70mm zit ongeveer 20mm verschil in.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 17-50mm F2.8

                    Ik heb deze ook besteld voor mij D90. Nog niet aangekomen. Maar krijgt goeie reviews.
                    Nikon D90 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tokina 11-16mm 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 17-50mm F2.8

                      Schijnt de absolute topper te zijn in zijn prijsklassen.

                      Ga hem zelf dus ook kopen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 17-50mm F2.8

                        Ik heb hem al een jaar of drie en de lens verbaasd me nog steeds.

                        Dus een echte aanrader, zeker voor zijn prijs.

                        mvg
                        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 17-50mm F2.8

                          Bedankt voor jullie reacties. Het is sowieso geen verkeerde aanschaf als ik dit lees. Nu ben ik benieuwd of het verschil met de kitlens echt een groot verschil maakt. Wat is jullie ervaring daarin?

                          Naast een vervanging van de kitlens wil ik uiteraard ook mijn bereik vergroten. Dat zal hoogstwaarschijnlijk de Canon 55-250mm worden. Daar lees ik ook goede verhalen over. Lijkt me dat ik dan zeker goed vooruit kan!
                          www.jelleoostrom.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 17-50mm F2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jelle1982 Bekijk bericht
                            Bedankt voor jullie reacties. Het is sowieso geen verkeerde aanschaf als ik dit lees. Nu ben ik benieuwd of het verschil met de kitlens echt een groot verschil maakt. Wat is jullie ervaring daarin?
                            Qua optiek moet je je niet al te veel voorstellen, op de computermonitor of afdrukken tot A4 zal je weinig verschil zien.
                            HET voordeel van de 17-50 is de lichtsterkte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 17-50mm F2.8

                              Je kunt enkele reviews van lenzen nakijken. Daar zullen ze dieper ingaan op de verschillen:

                              Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                              Nikon D90 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tokina 11-16mm 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X