Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens voor D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens voor D90

    Mensen ik eb onlangs een D90 + 18-105 (kit) aangeschaft. Nu ga ik over 3 weken op vakantie en ben dus op zoek naar een goede tele-lens. Ik heb hieronder een rijtje gemaakt met de verschillende lenzen en prijzen.

    Ik vroeg me af met welke lens ik het beste uit bent optisch maar vooral kwaliteit. De nikkor vind ik veel te prijzig (maar heb hem er toch maar even bij gezet).


    Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II [IF] Macro NIKON (built-in AF) 179,-

    Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di Macro NIKON 247,-

    Sigma AF 18-200mm F3.5-6.3 DC Nikon (built-in AF) 169,-

    Sigma AF 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO Nikon 269,-

    Nikkor AF-S DX VR 55-200 mm f/4-5,6 G IF-ED 189,-

    Nikkor AF-S DX 18-200mm 3.5-5.6G VR IF ED 579,-

  • #2
    Re: Nieuwe lens voor D90

    Oorspronkelijk geplaatst door FvdG_D90 Bekijk bericht
    De nikkor vind ik veel te prijzig (maar heb hem er toch maar even bij gezet).
    De duurste, maar wel de beste in dit segment.

    Hier en daar zijn toch reeds mooie tweedehandse te vinden van overstappers naar FF.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens voor D90

      Kwaliteit word altijd betaald, ikzelf heb direct de 18-200 lens gekocht en die gaat er dus bijna nooit af, snelheid, kwaliteit bedrijfszekerheid en ..... geen last van stof.
      Een D90 verdient zo een lens!!! later heb je spijt dat je een goedkope lens gekocht hebt

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens voor D90

        Geen van de lenzen die je opnoemt zijn "telelenzen". Superzooms, dat wel - met daarbij horend nogal wat optische compromissen.

        Dus als je op zoek bent naar een optisch kwalitatief goede lens zou ik voor een 70-300 gaan, of iets in die range. Ben zelf heel tevreden van de 70-300 VR van Nikon, als ik me niet vergis is die goedkoper dan de 18-200.

        Overigens geldt hier ook dat je de kwaliteit krijgt waar je voor betaalt. Echt goede optische kwaliteit in een betaalbare range, dan moet je misschien uitkijken naar een tweedehands prime.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens voor D90

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          De duurste, maar wel de beste in dit segment.
          en waarom komt de Sigma 18-200 OSdan vaker beter uitde tests?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lens voor D90

            Oorspronkelijk geplaatst door FvdG_D90 Bekijk bericht
            Mensen ik eb onlangs een D90 + 18-105 (kit) aangeschaft. Nu ga ik over 3 weken op vakantie en ben dus op zoek naar een goede tele-lens.
            wat ga je juist doen? want afhankelijk heb je daarvoor meer of minder bereik nodig he...
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe lens voor D90

              Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
              wat ga je juist doen? want afhankelijk heb je daarvoor meer of minder bereik nodig he...
              Ik wil vooral landschappen gaan fotograferen en onder andere archeologische vondsten! (piramides, vallei der koningen etc)

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe lens voor D90

                hoi,

                ik zie de Tamron 18-200 en de 28-200 in je lijstje staan, net zoals de 18 -200 van Nikon.

                Waarom dan niet de 18-270 van Tamron?

                Uit de testen blijkt dat hij zeker zo goed is als de Nikon 18-200VR.

                Natuurlijk kan hij wel niet op tegen de 70-300 VR van Nikon, maar voor een reislensje kan hij best dienen.

                mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe lens voor D90

                  nikkor 70-300 VR is een prima lens hoor, moest ik in uw plaats zijn zou ik die ook eens bekijken alvorens te beslissen.
                  What you see is what you get

                  Comment

                  Working...
                  X