Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

    het proefstuk van vorige week donderdag, toen we Oostende opzochten zodra we het onweer aan de hemel bespeurden, zie hier is het resultaat:


    27 foto's in totaal, 9 naast elkaar met telkens 3 belichtingen (-1 / 0 / +1)
    Klik hier voor een grotere versie

    En hier is een zwartwit versie:

    Klik hier voor een grotere versie
    Last edited by RikH; 16 juni 2009, 08:18.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

  • #2
    Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

    prachtig werk die eerste
    de 2de mooie omzetting
    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
    *BD1034BE

    Comment


    • #3
      Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

      Indrukwekkend !
      Voorkeur voor de eerste.

      Comment


      • #4
        Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

        Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
        deze de voorkeur.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

          Zeer kap en nu beginnen te wachten op een hof nominatie.


          En volgt er nog een uitleg rogje ,instellingen, nuttige tips

          Comment


          • #6
            Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

            erg knap ...

            Comment


            • #7
              Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

              De eerste in het groot is heel indrukwekkend en een hele mooie toepassing van HDR.

              De tweede vind ik persoonlijk iets te donker van omzetting en minder indrukwekkend

              Comment


              • #8
                Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

                de eerste is een super plaatje,zoals eerder gezegd in beoordeling,de 2de is niet gepast voor zwart wit vind ik



                grtjs,

                jeannot

                Comment


                • #9
                  Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

                  Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                  de 2de is niet gepast voor zwart wit vind ik
                  Vind van wel, enkel is hij iets te hard

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

                    Zer knap gedaan in kleur
                    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

                      Mooi

                      Hopelijk zijn de mijn van gisteren in Lillo evengoed gelukt. Moet ze nog nakijken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

                        Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                        En volgt er nog een uitleg, progje ,instellingen, nuttige tips
                        situatie: Ik had men statief niet bij dus stelde mijn toestel maar snel in continuous shooting, en bracketing (-1 / +1) om de 3 opeenvolgende belichtingen van dezelfde scene zo snel mogelijk na elkaar te kunnen nemen.

                        De foto's: Met voldoende overlapping nam ik telkens 3 (meer/minder belichte) foto's van 9 verschillende camera standpunten.

                        Panorama: Met "Autopano Giga Beta" ben je in staat om een panorama te renderen van alle foto's (standpunten en meervoudige belichtingen), en deze op te slagen als een PSD in de hoogst haalbare kwaliteit (Deze zal alle kleurgegevens van alle belichtingen bevatten, en is dus eigenlijk een soort HDR bestand. let op dit echt wel een belachelijk groot bestand kan worden)

                        HDR: In photoshop bewaar ik 3 aparte tif bestanden die ik maak van de PSD die Autopano Giga me heeft aangemaakt, voor de die belichtingswaarden (-1/0/+1 aangezien al deze kleurinfo toch in de foto zit), en deze laad ik in in Photomatix en dan begint het schuiven let alle sliders die je ter beschikking hebt, om het gewenste resultaat te bekomen.

                        Tips?
                        * Bereken je panorama in 1 keer, als je drie panoramas aanmaakt (één voor elke belichting) en je wilt achteraf aan hdr beginnen is de kans groot dat de afbeeldingen niet perfect overlappen door verschillende interpretaties van de panorama software (die zoekt immers zelf/automatisch punten in de foto's die overlappen)
                        * Neem de foto's zo snel mogelijk achter elkaar (wolken en mensen bewegen).
                        * gebruik continuous shooting om je 3 bracketing shots van elk standpunt te nemen
                        * een camera remote is handig als je er een hebt, maar niet noodzakelijk (deze foto's zijn zelfs uit de hand genomen dus...)
                        * Zet je toestel op manueel , diafragma om voldoende scherp te hebben, en een belichtingstijd die over de breedte die je wilt pannen de minste afwijking geeft op je lichtmeter (ik had in het geval van deze foto's deze moeite zelfs niet gedaan)
                        * gebruik toch een statief
                        * Neem liever teveel foto's dan te weinig, niets is erger dan een gat in je panorama hebben...

                        Ik hoop dat dit helpt
                        Last edited by RikH; 16 juni 2009, 12:38.
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

                          Met deze uitleg zal ik me ook wel eens wagen aan een pano...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

                            Zeer mooi

                            Voor mij nr 1.
                            Sony α7ii
                            5OOpx

                            Comment


                            • #15
                              Re: Onweer te Oostende (Panoramic HDR)

                              Wow en geef mij maar die z/w versie, die is supermooi
                              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                              Comment

                              Working...
                              X