Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vier vlekken uit de Tikkebroeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vier vlekken uit de Tikkebroeken

    Detail van viervlek, geschoten op 12 juni 2009 tijdens 'Op stap met de boswachter' in het natuurgebied Tikkebroeken.
    Camera Model: Canon (Canon EOS 30D)
    Lens: Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
    Lens Focal Length: 200,00 mm (- mm)
    Extension tube 36 mm
    Shutter Speed: 1/200 sec
    F-Number: F6,3
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/3


    Graag uw opmerkingen.
    Heb deze gepost in showcase, omdat mijn vorige post in fotobeoordeling wel bekeken wordt, maar niet beoordeeld.
    Zie: http://forum.belgiumdigital.com/f74/...ta-265675.html
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

  • #2
    Re: Vier vlekken uit de Tikkebroeken

    Sublieme foto! Ben echt onder de indruk
    Ik was zelf eveneens aanwezig op de shoot vrijdag; een geslaagde eerste ervaring voor me.
    "Your eyes can deceive you, don't trust them!" Obi-Wan

    Comment


    • #3
      Re: Vier vlekken uit de Tikkebroeken

      alleen de compo vind ik leuk/grappig gekozen, maar voor de rest geen goeie opname hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Vier vlekken uit de Tikkebroeken

        Moet het met Bouk eens zijn, grotere DOF was welkom geweest.
        Groets, Gerhard
        Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

        Comment


        • #5
          Re: Vier vlekken uit de Tikkebroeken

          Dank u aan allen voor de reacties.

          Compnor, dank u, ik vond dit zelf ook een speciale foto, maar zoals je ziet meningen verschillen.

          Bouk, ik merk zelf niet wat er grappig is aan de compo; als je de foto verder niet goed vind, doch zonder te zeggen waarom, kan ik er ook niets uit leren.

          Thor, als de fout bij de DOF ligt, dan ligt het wel degelijk aan mijn keuze.
          Die dag heb ik voor de eerste keer een poging ondernomen met manuele instellingen en voor de tweede keer met het gebruik van tussenringen. Ik vond die beperkte DOF wel iets hebben, zodat enkel bepaalde details scherp werden. Volgende keer beter dan maar.

          Groeten,
          Jacques
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Re: Vier vlekken uit de Tikkebroeken

            Compo is niet slecht,voor de rest ... te weinig scherpte.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Vier vlekken uit de Tikkebroeken

              Hoi,

              Geen beoordeling hier, enkel een vraagje :

              Waarom macro met een 70-200mm lens f-200mm, zou dit de reden zijn van bovenstaande reactie ?
              Jos
              Site

              Comment


              • #8
                Re: Vier vlekken uit de Tikkebroeken

                Macroshopper & Joshv,
                Dank je voor je opinie.
                Die fout met te weinig scherpte zal ik wel in alle foto's hebben die ik die dag heb genomen. Reden te meer om in de toekomst hierop te letten.
                Die 70-200 te samen met de tussenringen moet zeker scherpe beelden kunnen afleveren, ik zal enkel het diafragma beter moeten afstellen.
                Mijn andere lenzen zijn zeker niet beter voor macrofotografie.
                Een echte macrolens staat op mijn verlanglijstje.
                Misschien straks, ik ben juist aan het onderhandelen voor een Sigma 180mm.

                Groeten,
                Jacques
                BD0681BE -
                Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                Comment


                • #9
                  Re: Vier vlekken uit de Tikkebroeken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht

                  Bouk, ik merk zelf niet wat er grappig is aan de compo; als je de foto verder niet goed vind, doch zonder te zeggen waarom, kan ik er ook niets uit leren.
                  in Showcase is het niet verplicht een toelichting te geven waarom of waarom juist niet een opname goed is.
                  natuurlijk mag het wel, maar voor een echt uitgebreid comment hebben we hier toch beoordeling op BD.
                  je opgegeven reden om in Showcase te posten is zeker niet de juiste.
                  maar ik ben ook de beroerdste niet dus daar gaat ie:

                  ten eerste: het grappige; halve vleugels en een half lichaam, wat niet zo'n gangbare benadering is vind ik juist grappig.
                  scherpte niet voldoende door verkeerde camerainstelling en onjuist gebruik van de lens.
                  ten tweede: kleuren erg flets door verkeerde belichting.
                  ten derde: redelijke achtergrond juist door gebruik lens.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vier vlekken uit de Tikkebroeken

                    Zoals reeds eerder aangehaald is de DOF net iets te min, het is jou persoonlijke keuze en die moeten we maar respecteren maar ik ben ervan overtuigd dat de opname een stuk beter af was geweest met wat meer scherptediepte. Persoonlijk had ik ook de compo anders genomen, ik zie het diertje liever in zijn geheel. De scherpte die wat ontbreekt heeft volgens mij te maken met je sluitertijd die 1/200 bedroeg bij een telestand van 200mm, een verhoging van de iso naar 400 had hier een oplossing kunnen bieden.
                    Eric Van Aerschot BD0730BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vier vlekken uit de Tikkebroeken

                      Bouk en EVA,

                      Dank u voor de opmerkingen en uitleg.
                      Zal er in het vervolg zeker gebruik van maken.

                      Thanks,
                      Jacques
                      BD0681BE -
                      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                      Comment

                      Working...
                      X