Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 28-70 f2.8 voor sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 28-70 f2.8 voor sony

    Iemand ervaring met deze lens op een A-mount? Op het feit na dat er nogal weinig groothoek is dan? Scherp op f2.8?

    Klaas
    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
    website fotoblog

  • #2
    Re: Tokina 28-70 f2.8 voor sony

    Ik heb ze nooit gebruikt, maar hier vind je zeker informatie.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 28-70 f2.8 voor sony

      Had ik al doorgelezen, maar vroeg me af of er hier nog iemand is die me iets kan vertellen dat ik nog niet wist .
      "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
      website fotoblog

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 28-70 f2.8 voor sony

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Ik heb ze nooit gebruikt, maar hier vind je zeker informatie.
        Hallo, je geeft in je link de 2.6-2.8 versie aan, er is ook nog de Pro SV versie: http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=166 dit is ook een 2.8 versie.

        Van de 2.6-2.8 versie kan ik vertellen dat het kwa constructie, de gekende "tank" metaal, sterk en zwaar! -syndromen zijn, maar (ik heb ze gehad )hier moet je goed mee oppassen....
        Bij op AF-gebruik durft deze lens nogal snel verkeerd te focussen. Op manuele stand niets aan de hand! Prima resultaat ook vrij beneden.
        Hierop had ik contact genomen met Tokina Nederland, en deze mensen gaven gewoon toe dat deze generatie lenzen niet de vereiste coatings hebben voor de hedendaagse (lees digitale) toestellen. De sensor leest foutief af, en je krijgt front-of backfocus...
        Deze lens komt ook nog uit de ontwerp-ateliers van Angenieux, toch een zeker pluspunt (toen)....

        Van de Pro versie 2.8 SV mag ik niets zeggen....zeer zeker degelijk uittesten indien interesse voor aankoop

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 28-70 f2.8 voor sony

          Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
          Hallo, je geeft in je link de 2.6-2.8 versie aan, er is ook nog de Pro SV versie: http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=166 dit is ook een 2.8 versie.

          Van de 2.6-2.8 versie kan ik vertellen dat het kwa constructie, de gekende "tank" metaal, sterk en zwaar! -syndromen zijn, maar (ik heb ze gehad )hier moet je goed mee oppassen....
          Bij op AF-gebruik durft deze lens nogal snel verkeerd te focussen. Op manuele stand niets aan de hand! Prima resultaat ook vrij beneden.
          Hierop had ik contact genomen met Tokina Nederland, en deze mensen gaven gewoon toe dat deze generatie lenzen niet de vereiste coatings hebben voor de hedendaagse (lees digitale) toestellen. De sensor leest foutief af, en je krijgt front-of backfocus...
          Deze lens komt ook nog uit de ontwerp-ateliers van Angenieux, toch een zeker pluspunt (toen)....

          Van de Pro versie 2.8 SV mag ik niets zeggen....zeer zeker degelijk uittesten indien interesse voor aankoop
          Hebben alle lenzen last van front-/backfocus, of slechts sommige? En wat is 'vaak', is dat 9 op 10 keer, of slechts sporadisch?

          Klaas
          "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
          website fotoblog

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 28-70 f2.8 voor sony

            ik heb zelf een tokina 28-70 2.8-4.5 en ik heb er nog nooit een enkel probleem mee gehad, dat ding is gewoon retescherp..kleuren etc zijn ook geweldig! kost gebruikt nog es geen ene drol ook! gebouwd als een tank, en ik gebruik hem ook nog es veel liever dan mijn 18-70 kitlens..

            Comment


            • #7
              Re: Tokina 28-70 f2.8 voor sony

              Ik had het specifiek over de 2.6-2.8 versie, en ik had dit alleen aan de hand met mijn exemplaar, maar zoals ik al meegaf, de man in Nederland van Tokina, sprak over: "een generatie terug", en mijn exemplaar was zeker 10-15 jaar oud, dus de kans dat enkele het hebben geloof ik niet, daar al die modellen van die tijd die noodzakelijke coating mankeerden!

              Ik zie net dat ze nog 499 € durven vragen op Ebay hiervoor..........

              Zelf werk ik met de Tamron :http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=114 Succes ermee.

              Comment


              • #8
                Re: Tokina 28-70 f2.8 voor sony

                Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                Moet zeker ook tweedehands te vinden zijn. Indien het tegenzit iets duurder dan die Tokina, maar je weet wel dat je iets koopt wat zijn sporen verdiend heeft. Prijs/kwaliteit absoluut een van de betere lenzen vind ik.
                Zelf heb ik de KM-versie, een van de weinige lenzen die ik ooit nieuw gekocht heb, en meteen ook de lens die ik al het langste heb en nog steeds dikwijls gebruik.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Tokina 28-70 f2.8 voor sony

                  Ik heb er zelf geen, maar wel een verzameling andere ouwen brol die mits een MD adaptor op mijn Sony's past.
                  Soms krijg je niet de kleuren die je verwacht, maar dat is opgelost door in RAW te werken of met een manuele witbalans. Ik ben er niet zeker van, maar ik vermoed dat dit door de coatings komt.

                  Een oudere zoomlens zou ik persoonlijk niet aanraden, ga eerder naar de primes, daarvan zijn de optische kwaliteiten ook beter. Voor zooms blijf je beter bij modern glas: je gebruikt een zoom om met minder lenzen op stap te gaan en dan is het wel wat gek om smeedijzer op je toestel te vijzen.

                  Er zijn geruchten dat Tokina terug de A-mount gaat ondersteunen. Ben benieuwd.

                  G
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tokina 28-70 f2.8 voor sony

                    Ik ga toch voor de Tokina gaan. Het is de f2.8 versie, en kan die kopen voor 200 euro. Ga ze eerst wel eens testen, maar eigenaar zegt zelf geen weet te hebben van focusproblemen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                    Ik heb er zelf geen, maar wel een verzameling andere ouwen brol die mits een MD adaptor op mijn Sony's past.
                    Soms krijg je niet de kleuren die je verwacht, maar dat is opgelost door in RAW te werken of met een manuele witbalans. Ik ben er niet zeker van, maar ik vermoed dat dit door de coatings komt.

                    Een oudere zoomlens zou ik persoonlijk niet aanraden, ga eerder naar de primes, daarvan zijn de optische kwaliteiten ook beter. Voor zooms blijf je beter bij modern glas: je gebruikt een zoom om met minder lenzen op stap te gaan en dan is het wel wat gek om smeedijzer op je toestel te vijzen.

                    Er zijn geruchten dat Tokina terug de A-mount gaat ondersteunen. Ben benieuwd.

                    G
                    Ben ik niet mee akkoord, volgens mij is er niet zoveel mis met oude zoomlenzen. Heb zelf twee minolta-tele's, en ben daar heel tevreden van. Allebei razendscherp, en vooral die beercan voelt heerlijk zwaar en tenminste echt 'metaal' aan. Ben tenslotte ook nog maar een middelbare-schoolstudent, dus mijn sponsoring is niet oneindig
                    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                    website fotoblog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tokina 28-70 f2.8 voor sony

                      Op een cropcamera is een 17-50 een veel betere keus als een 24-70 oid, het bereik is namelijk van de eerste op een crop gelijk aan het bereik van de tweede op een FF.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tokina 28-70 f2.8 voor sony

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Op een cropcamera is een 17-50 een veel betere keus als een 24-70 oid, het bereik is namelijk van de eerste op een crop gelijk aan het bereik van de tweede op een FF.
                        Idd, weet ik wel, maar 28-70 is voor mij geen slecht bereik, ook niet op een cropcamera, ik gebruik niet zoveel groothoek, en als ik nog eens ietwat 'groothoek' nodig heb, heb ik m'n kitlens nog achter de hand, tot ik mss ooit eens een echte groothoek koop.
                        "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                        website fotoblog

                        Comment

                        Working...
                        X