Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd !!

    Hallo, ik ben dimitri en ik ben een tijdje gestopt met fotografie ( shame on me ). ik had het om eerlijk te zijn onderschat maar de kriebel is nooit weggegaan dus ben ik met volle moed opnieuw begonnen. Ik heb een sony Alpha100 op de kop kunnen tikken met de minolta kitlens 28-80 1,3ft macro. Mijn vraag is de volgende : ik zou graag een set van lenzen kopen , 1 voor hoofdzakelijk Macro en een goeie allround lens ( beeldkwaliteit en scherpte primeren boven zoombereik !!) Maar ik zie door de bomen het bos niet meer!!! Er zijn zoveel versc. lenzen!!!
    De allround lens wil ik gebruiken voor reizen enz.... alledaagse dingen maar 4 of 5x zoom is genoeg. als ik het groter wil kan ik nog altijd croppen.... Die andere lens had ik gedacht aan een prime lens maar daar heb ik geen flauw verstand van!! Mijn budget is een 300 eu per lens!
    Kan er iemand mij helpen AUB?
    Alvast bedankt!!!
    You only have one life........ LIVE IT !!!

  • #2
    Re: Hulp gevraagd !!

    Wel ik dacht eerst aan de Carl Zeiss 16-80mm f/3.5-4.5, tot ik '€300' zag staan (Zeiss kost meer dan het dubbel momenteel). In dat geval is de Tamron 17-50mm f/2.8 of Tamron 28-75mm f/2.8 wellicht een betere keus.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd !!

      thx!! En als prime lens? 50mm of 100mm..... heb daar nie veel verstand van.
      You only have one life........ LIVE IT !!!

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd !!

        Dat hangt ervanaf hoe dichtbij je bij je onderwerpen kan komen, voor bloemen enzo zal 50mm misschien volstaan maar voor insecten e.d. zal dat toch een stuk tekort zijn. Met macrofotografie (en -lenzen) heb ik wel weinig ervaring.
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd !!

          Oorspronkelijk geplaatst door dimi003 Bekijk bericht
          thx!! En als prime lens? 50mm of 100mm..... heb daar nie veel verstand van.
          Met het budget dat je opgeeft, is de tamron 90mm wellicht de beste keuze tussen prijs/brandpuntsafstand/kwaliteit...

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagd !!

            Voor een beperkt budget en toch wat meer dan een gewone kitlens denk ik dat je best eens kijkt naar:

            Sony 16-105mm F/3.5-5.6 DT € 376

            Voor Macro:
            Sigma 105mm F/2.8 EX DG Macro 1:1 € 379
            Tamron 90mm F/2.8 Di SP Macro 1:1 € 379

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gevraagd !!

              Bedankt voor de inlichtingen. ik heb alle lenzen es bekeken en de reviews gelezen en mijn keuze is gevallen op de tamron 90mm en de 17-50 /2,8
              nu sparen maar.......

              bedankt voor de hulp!
              You only have one life........ LIVE IT !!!

              Comment

              Working...
              X