Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens voor K10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomlens voor K10D

    Hallo, ik ben van plan om een zoomlens (tot 200 à 300 mm) aan te schaffen voor mijn K10D, en ik ben wat aan het zoeken naar een goeie prijs-kwaliteit. Ik zoek in de prijsklasse van max 300 euro. Momenteel heb ik een pentax 16-45mm f4.0 objectief en ik ben van plan om daar een Tamron 28-75 bij te doen. Wat kunnen jullie aanraden?
    Last edited by Big_Apple; 15 juni 2009, 16:29.

  • #2
    Re: Zoomlens voor K10D

    Ik heb een Tamron 18-250. Conclusie: heb niks anders meer nodig, ik kan deze met secondelijm vastplakken Enige nadeel is het aanwezige focusgeluid. Maar de Pentax versie zou dit ook hebben...
    Pentax K20d | 18-55 I | 28-200 | 18-250 |

    Comment


    • #3
      Re: Zoomlens voor K10D

      Ik zou zeggen de Pentax DA55-300. Wordt door de meesten als één van de besten in z'n categorie omschreven. Wel net ietsje duurder dan 300 EUR, maar niet veel...

      Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment


      • #4
        Re: Zoomlens voor K10D

        Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
        Ik zou zeggen de Pentax DA55-300. Wordt door de meesten als één van de besten in z'n categorie omschreven. Wel net ietsje duurder dan 300 EUR, maar niet veel...

        Wim
        Of net ietsje minder hangt er maar vanaf waar je hem koopt

        Comment


        • #5
          Re: Zoomlens voor K10D

          Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
          Of net ietsje minder hangt er maar vanaf waar je hem koopt
          Interessant, maar hoe zit dat met de garantie?

          Eigenlijk vertrek ik binnen 3 weken naar de VS, en waarschijnlijk zal ik gelijk welke lens daar veel goedkoper kunnen hebben. Alleen zal het waarschijnlijk nogal moeilijk zijn om "in store" een Tamron te vinden voor Pentax of een Pentax-lens zelf.

          Comment


          • #6
            Re: Zoomlens voor K10D

            Oorspronkelijk geplaatst door Big_Apple Bekijk bericht
            Interessant, maar hoe zit dat met de garantie?
            Garantie is in principe wereldwijd...

            Oorspronkelijk geplaatst door Big_Apple Bekijk bericht
            Eigenlijk vertrek ik binnen 3 weken naar de VS, en waarschijnlijk zal ik gelijk welke lens daar veel goedkoper kunnen hebben. Alleen zal het waarschijnlijk nogal moeilijk zijn om "in store" een Tamron te vinden voor Pentax of een Pentax-lens zelf.
            Hangt er van af waar... Bij B&H in NYC zou je normaal wel alles kunnen vastkrijgen...

            Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment

            Working...
            X