Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede update Canon 18-55 kitlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede update Canon 18-55 kitlens

    Beste BD-ers,

    Ik zit nog altijd met mijn 18-55 kitlens op mijn 400d, en ik vind het eens tijd om die te verangen. Maar nu weet ik niet wat kiezen. Zijn er voorstellen?

    Mijn budget als student is beperkt, maar het moet toch een duidelijke verbetering zijn. Anders vind ik het ook maar weggesmeten geld..
    Het bereik mag ongeveer hetzelfde zijn want ik heb een 55-200 en die gebruik ik niet veel. Het mag dus ietsje breder van bereik, maar dat is geen must.
    Ik zoek dus een goed compromis tussen verbetering en de prijs.

    Alvast bedankt
    Last edited by rackatear; 16 juni 2009, 06:46.

  • #2
    Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

    In je titel spreek je van de 18-55 kitlens (zonder IS, neem ik aan?), terwijl je in de tekst over de 17-55 spreekt.
    De enige 17-55 die ik ken is mijn absolute favoriet: 't is namelijk de EF-S 17-55 f/2.8 IS. Jammer genoeg is dat objectief niet goedkoop; af en toe wel tweedehands te vinden, en meestal omdat de huidige eigenaar naar fullframe gaat, zelden (if ever?) omwille van ontevredenheid.
    In vergelijking met de oude 18-55 kitlens, is de nieuwe kitlens een stuk goedkoper, beter, én heeft IS, maar kan niet tippen aan de vermelde 17-55 f/2.8 IS.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

      Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
      Beste BD-ers,

      Ik zit nog altijd met mijn 17-55 kitlens op mijn 400d, en ik vind het eens tijd om die te verangen. Maar nu weet ik niet wat kiezen. Zijn er voorstellen?

      Mijn budget als student is beperkt, maar het moet toch een duidelijke verbetering zijn. Anders vind ik het ook maar weggesmeten geld..
      Het bereik mag ongeveer hetzelfde zijn want ik heb een 55-200 en die gebruik ik niet veel. Het mag dus ietsje breder van bereik, maar dat is geen must.
      Ik zoek dus een goed compromis tussen verbetering en de prijs.

      Alvast bedankt


      ".......Ik zoek dus een goed compromis tussen verbetering en de prijs.

      tamron 17 - 50 2,8 even zoeken op dit forum of het net ...
      indien je toch wat meer wil uitgeven inderdaad de canon 17 - 55 2,8 IS met stip !!!!
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

      Comment


      • #4
        Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

        Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
        Beste BD-ers,

        Ik zit nog altijd met mijn 17-55 kitlens op mijn 400d, en ik vind het eens tijd om die te verangen. Maar nu weet ik niet wat kiezen. Zijn er voorstellen?

        Mijn budget als student is beperkt, maar het moet toch een duidelijke verbetering zijn. Anders vind ik het ook maar weggesmeten geld..
        Het bereik mag ongeveer hetzelfde zijn want ik heb een 55-200 en die gebruik ik niet veel. Het mag dus ietsje breder van bereik, maar dat is geen must.
        Ik zoek dus een goed compromis tussen verbetering en de prijs.

        Alvast bedankt
        En wat is je budget?
        Canon 50D: Sigma 10-20mm f4-5.6 Sigma 18-50mm f2.8 Macro Canon 70-300mm f4-5.6 IS USM

        Comment


        • #5
          Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

          Het is dus de 18-55 zonder IS, sorry voor de verwarring!
          Budget weet ik niet goed, hangt er wat vanaf wat ik krijg voor de prijs. Maar toch maximum van ongeveer 400eu.

          Comment


          • #6
            Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

            Voor een budget tot € 400 denk ik dat de Tamron 17-50 f2.8 waarschijnlijk een zeer goede keuze is.

            Comment


            • #7
              Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

              Als je budget (maar) €400.- is, en je wilt toch breedhoek (voor mij blijft een breedhoek de belangrijkste lens, maar da's niet noodzakelijk voor iedereen het geval), dan denk ik inderdaad dat je bij z.g. third-party objectieven zult moeten gaan kijken, omdat zelfs tweedehands die Canon 17-55 nog te hoog geprijsd is. Ik heb zelf geen ervaring met Tamron, maar de genoemde 17-50 f/2.8 zou toch tot de betere behoren.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

                Ok bedankt voor de info, ik zal het eens bekijken.
                Is een overgang naar de nieuwe 18-55 (met IS dan) de moeite. Of is het weggesmeten geld door een klein verschil?

                Mvg

                Comment


                • #9
                  Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

                  Mogelijke opties voor dit budget zijn:

                  - de reeds vermelde Tamron 17-50, optisch waarschijnlijk de betere, lichtsterk ook
                  - de Canon 17-85 IS - fijn bereik en optisch gestabiliseerd, maar schijnt wat last te hebben van CA op 17 mm
                  - de Sigma 17-70 - eveneens een fijn bereik, begint lichtsterk maar loopt snel af

                  Ik ben ook al enige tijd aan het twijfelen tussen deze drie. Voorlopig hou ik het dus bij de 18-55 IS en misschien is dát wel de verstandigste keuze!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

                    Is het niet zo dat de 18-55 IS van Canon beter is dan de 17-85 IS?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Is het niet zo dat de 18-55 IS van Canon beter is dan de 17-85 IS?
                      Wat is beter? Qua bouwkwaliteit is de 17-85 in het voordeel, qua bereik ook, qua scherpte zijn ze aan elkaar gewaagd, CA lost men tegenwoordig via software probleemloos op, maar de 18-55 IS is een stuk goedkoper natuurlijk.
                      Zonder teveel aan kwaliteit te moeten inboeten is de 17-85 IS een goeie wandellens(die ik vervangen heb door de 24-105 maar om totaal andere redenen).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

                        Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
                        Beste BD-ers,
                        Ik zit nog altijd met mijn 18-55 kitlens op mijn 400d, en ik vind het eens tijd om die te verangen. Maar nu weet ik niet wat kiezen. Zijn er voorstellen?
                        Alvast bedankt
                        Hey, waarom wil je vervangen?
                        Wil je lichtsterker gaan? Breder gaan? Scherper? IS?

                        Als je gewoon een wat betere beeldkwaliteit wil en IS zou ik voor de 18-55IS gaan, die vind je meestal heel goedkoop 2de hands op bv kapaza.be
                        Groetjes

                        CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

                          Lichtsterker is niet echt een must, zeker omdat het zo duur is.. Maar het is wel mooi meegenomen.
                          Maar wat betere kwaliteit en een IS is belangrijker (mis ik soms bij het duiken)
                          Bedankt voor de info. Ik kijk eens rond voor die 18-55 IS.
                          Zal het een merkbaar verschil zijn met men huidige?

                          Mvg

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

                            FWIW .. de 17-70 van Sigma .. geen IS maar heel veel lens voor een goede prijs .. JMHO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goede update Canon 18-55 kitlens

                              Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
                              Lichtsterker is niet echt een must, zeker omdat het zo duur is.. Maar het is wel mooi meegenomen.
                              Maar wat betere kwaliteit en een IS is belangrijker (mis ik soms bij het duiken)
                              Bedankt voor de info. Ik kijk eens rond voor die 18-55 IS.
                              Zal het een merkbaar verschil zijn met men huidige?

                              Mvg
                              Dat ga je zeker merken.
                              Wil je een lens met echt ofwel veel meer bereik, ofwel optisch veel beter of beide, dan zal je gewoon veel geld moeten uitgeven.....

                              Comment

                              Working...
                              X