Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon lenzen

    ik heb pas een canon eos 450d gekocht ik zou nu graag een goede zoomlens aankopen voor sport fotos, dieren te fotograferen kan iemand me goede lenzen aanraden
    dank je wel alvast

  • #2
    Re: canon lenzen

    Wat mag het kosten?
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: canon lenzen

      Je hebt zonder twijfel nood aan een Canon 70-200 lens ! ;-)

      Je kan nu nog kiezen tussen

      70-200 F4
      70-200 F4 IS
      70-200 F2.8
      70-200 F2.8 IS

      Als je het budget hebt... zou ik gaan voor een f2.8, die zal je zoveel meer fun, geslaagde foto's en langere investering behouden want zo'n lens doe je nooit weg.
      Als je een F4 versie koopt is de kans 70 a 90% dat je binnen het 1-2 jaar upgrade naar de f2.8
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

      Comment


      • #4
        Re: canon lenzen

        daar ben ik eigenlijk niet helemaal mee eens...

        kijk idd eerst naar je budget.
        wil je maar 300 uitgeven aan een lens dan heb je bij canon de 55-250 is (zoek eens op het forum, er is een zeer groot topic dat enkel over deze lens gaat)
        hij is wat trager, maar voor zijn prijs zeer goed.

        wil je tot 600 uitgeven: 70-200 F4 zonder IS.
        deze is van een heel andere klasse dan de F4 IS of de 2.8 lensjes.
        hij is niet (altijd) even scherp (blijft wel een scherpe lens), niet weathersealed...
        70-300 IS: over deze lens kan ik niet echt iets zeggen, ik ken hem helemaal niet.

        tot 1000€:
        70-200 F4 IS en de F2.8 zonder IS
        als je de lichtsterkte nodig hebt => 2.8
        heb je die niet echt nodig, dan zou ik je de F4 IS aanraden.
        Die is wss de scherpste zoom die canon maakt, en is zeer licht tov de 2.8 en heeft IS (beeldstabilisator)
        (ok, ik ben mss wat partijdig omdat ik zelf die lens heb)
        verder zijn van L-kwaliteit en spatwaterdicht.

        heb je tot 1600€ over
        dan heb je de 70 -200 F2.8 IS (lichtsterk en met IS (handig voor zaalsporten enzo)
        of de 100-400 (waar al heel veel over gepost is) maar die zou ik pas aanraden als je echt meer dan 200mm nodig hebt (vb voor surfsport) (deze is iets minder scherp dan de 70-200 reeks, maar zeker nog een hele goede lens)

        zelf had ik de 2.8 niet nodig en heb ik de 70-200 F4 IS gekocht. tot nog toe geen seconde spijt van gehad.
        hij is perfect als zoom om mee op reis te gaan (licht en sterk), zelf met een 1.4 extender werkt die zeer goed. Sport in buitenlucht lukt er ook perfect mee.

        hopelijk ben je hier wat mee geholpen
        Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

        Comment


        • #5
          Re: canon lenzen

          Dit vind ik persoonlijk een goed genuanceerd antwoord. Proficiat daarvoor, Philip!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: canon lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
            Als je een F4 versie koopt is de kans 70 a 90% dat je binnen het 1-2 jaar upgrade naar de f2.8
            Je kan het ook omgekeerd bekijken : als je de 2.8 niet écht nodig hebt, sleur je met (over)gewicht
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #7
              Re: canon lenzen

              Ik schat in dat de TS niet zit te wachten op een grote witte toeter van 1,5kg en >1000€ en gewoon een consumentenzoompje wil:
              EF s 55-250 IS
              EF 70-300USM IS

              Comment


              • #8
                Re: canon lenzen

                Meneer weet alles beter. Nu weet-ie zelfs waarop de TS zit te wachten of niet.
                Meneer Blanche zekerst?

                Any way: heeft Philip-T de lens die jij nu zo aanprijst, niet als allereerste vermeld? Die tweede van jou niet, maar ik ga nu naar andere posts van jou op zoek, waar jij die lens evenmin aanprijst. Je bent gewaarschuwd.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: canon lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Meneer weet alles beter. Nu weet-ie zelfs waarop de TS zit te wachten of niet.
                  Meneer Blanche zekerst? :
                  Lezen blijft moeilijk....
                  Ik schat het in dat enz......., ik weet het niet.

                  Maar ik weet wel dat er legio vragen zijn waar men gewoon een adviesje wil t.a.v. een redelijk geprijst objectief, terwijl men dan alleen maar meteen het allerduurste spul aanraadt.

                  Heb ik je een keertje tegengesproken?

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    een redelijk geprijst objectief
                    Verbeter misschien je typo vóór Leonidas of een andere kneuter zich erop werpt!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon lenzen

                      Ik denk inderdaad dat de TS eerst een paar zaken beter toch nog vermeldt :
                      - Budget : voor de meesten onder ons (ook voor mij snifsnif) een limiterende factor.
                      - Dieren fotograferen. Welke ? Uw lievelingshuisdier, in een dierenpark, of kleine vogeltjes in het wild. Driemaal dieren fotograferen, maar stelt wel driemaal verschillende eisen wat betreft materiaal.
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Verbeter misschien je typo vóór Leonidas of een andere kneuter zich erop werpt!
                        Zijn posts lees ik alleen gequote, maar deze vind ik wel mooi, want nog beknopter kan alleen Veronique.

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Dit vind ik persoonlijk een goed genuanceerd antwoord. Proficiat daarvoor, Philip!
                          bedankt

                          @Telekees: ik heb niet enkel de dure lenzen vermeld, net omdat de TS niets heeft gezegd over prijsklasse.
                          idd, de 55-250 IS, 70-300 IS USM (en 70-200 F4L) zijn de goedkopere alternatieven, en dan zijn er ook nog lenzen van tamron, sigma,... (maar die ken ik niet)
                          Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Dit vind ik persoonlijk een goed genuanceerd antwoord. Proficiat daarvoor, Philip!
                            Lijkt mij ook zo te zijn. Verder, het topic waar Philip het over had:

                            Op 25 meter genomen. Het gaat wel over de IS versie Model = Canon EOS 400D DIGITAL Exposure Time = 1/30" F Number = F5.6 Exposure Program = Aperture priority ISO Speed Ratings = 100 op 250 mm mvg duindistel;)


                            Verder kan ik toevoegen dat ik een 'beperkte' ervaring heb met de 70-300, leuke lens die niet zo veel kost.

                            Voordelen zijn het bereik, prijs en het is toch een licht objectief dat mooie beelden maakt.

                            Vandaag de dag beschik ik over een 70-200 F4 IS, en dit is natuurlijk wel beter, sneller, scherper, wit en verder schuift deze niet uit (70-300 wel) maar dat is dan een persoonlijke kwestie aangezien ik dat uitschuiven niet zo praktisch vind.

                            Andries
                            ::: Flickr :::

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon lenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                              Je kan het ook omgekeerd bekijken : als je de 2.8 niet écht nodig hebt, sleur je met (over)gewicht
                              Daarom heb ik er nog een 70-200 f4 L IS bijgekocht, de f2,8 is te zwaar om altijd mee te nemen...
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X