Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Of Sigma lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Of Sigma lens

    Hoi,
    Ik wil me een 55-200 halen.
    Wat is het beste voor mijn D60 een sigma of een Nikon ?

    Grtz,
    GV

  • #2
    Re: Nikon Of Sigma lens

    nikon 55-200 af-s vr
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Of Sigma lens

      Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
      nikon 55-200 af-s vr
      same here!
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Of Sigma lens

        idem als de twee vorige.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Of Sigma lens

          Het beste is bij je eigen merk te blijven.
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Of Sigma lens

            Hangt van je budget af. Tamron heeft ook een lens in dit bereik. Deze is optisch fantastisch goed voor zijn geld. De Nikon zal ongetwijfeld wat beter zijn, en VR is een groot voordeel, maar als je op een krap budget zit, is de Tamron zeker een aanrader. stukken beter in ieder geval dan de sigma.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Of Sigma lens

              ze zijn beiden van plastic, en beiden geen top-objectieven,...dus als je centjes in je zakken wilt houden, koop je gewoon de sigma of tamron.. objectieven in dit segment maken elkaar niet zo heel erg veel. VR ,IS en andere zaken worden veelal gepresenteerd als zijnde je van het het voor geslaagde pics, maar je moet het nog wel ff zelf doen.. iemand die met een 3rd party lens onscherpe beelden fabriceerd, zal dit met een nikkor oid ook doen..(onscherpte ligt in 99% vd gevallen aan bewegingsonscherpte of verkeerde instellingen op de cam)de nikkor 55-200 is voor 189 euri te koop, dus ik geloof dat dit toch als kitlens bestempeld mag worden..de sigma en tamron zijn 100 euro goedkoper.. so what? in deze prijsklasse scheelt eea niet zoveel, of er nou nikkor op staat of iets anders..

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Of Sigma lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                VR ,IS en andere zaken worden veelal gepresenteerd als zijnde je van het het voor geslaagde pics.
                Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                (onscherpte ligt in 99% vd gevallen aan bewegingsonscherpte .
                en waar is de VR, OS, IS voor gemaaakt?? Juist tegen.......
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Of Sigma lens

                  Als je een D60 hebt moet je maken dat er zeker een motor in de lens gemonteerd is. Dit voor de autofocus.
                  Bij de sigma heb je hierbij 2 versies. 1 met motor @ 147 euro en 1 zonder motor @ 120 euro. Met deze zonder motor ga je niet veel kunnen doen he!
                  Bij nikon de 55-200 heeft een motor ingebouwd, en kost iets van een 152 euro.
                  Dan heb je ook nog bij nikon de 55-200 VR versie die kost ongeveer 200 euro.

                  Als ik zou kiezen tussen de 2 (met motor en zonder os of vr he) neem dan de nikon. Voor die 5 euro verschil, moet je niet twijfelen.
                  Al is de versie 55-200 met VR bij nikon wel aan te raden, maar kost ongeveer 50 euro duurder.

                  Als je echter nog iets betere kwaliteit wil, koop dan de 70-300 VR van nikon.
                  Natuurlijk prijs is ongeveer 435 euro.

                  Heb mijn prijzen gebaseerd op de website van foto konijnenberg.

                  Succes
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Of Sigma lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    en waar is de VR, OS, IS voor gemaaakt?? Juist tegen.......
                    IS, VR of OS is gemaakt zodat je met iets langere sluitertijden uit de hand kunt blijven werken.. handig, maar geen garantie voor scherpe plaatjes, ook daarmee worden onscherpe platen gemaakt..

                    nog niet zo heel erg langgeleden waren deze features nog geeneens voorhanden, en toen werden ook haarscherpe platen gemaakt met lenzen die het zonder IS, VR oid moesten stellen..

                    de meeste mislukkingen komen dus nog altijd van de fotograaf..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Of Sigma lens

                      40 jaar geleden hadden ze ook geen zoomlenzen en maakten ze ook aardige opnamen, zo kun je aan de gang blijven redeneren........
                      VR, OS etc. zijn ontwikkelingen die de fotograven alleen ondersteuning moeten bieden.
                      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Of Sigma lens

                        Vind persoonlijk een Nikon 55-200 voor 220 euro (incl. verzending) niet veel !
                        Denk dat ik deze ga nemen !
                        Mijn 18-55 is ook een VR dus ga het maar bij VR houden !

                        Comment

                        Working...
                        X