Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude Tamron gebruiken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude Tamron gebruiken

    Beste collegae,

    Ik ben in het bezit van een oude Tamron 80-210mm F/3.8-4 Adaptall 2 M/MD Minolta mount. Ik wil deze gebruiken op mijn Nikon D80. Hiervoor moet ik een adapter Adaptall 2 voor Nikon hebben. Op mijn adapter staat M/MD volgens mij betekend dit manuele bediening dus geen AF. Er zijn adapters voor Nikon te krijgen waar AI/S op staat, waar staat dit voor? Is hetgeen wat ik wil, wel mogelijk? Desnoods zonder AF.

    Groeten
    Hans

  • #2
    Re: Oude Tamron gebruiken

    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Duijs Bekijk bericht
    Beste collegae,

    Ik ben in het bezit van een oude Tamron 80-210mm F/3.8-4 Adaptall 2 M/MD Minolta mount. Ik wil deze gebruiken op mijn Nikon D80. Hiervoor moet ik een adapter Adaptall 2 voor Nikon hebben. Op mijn adapter staat M/MD volgens mij betekend dit manuele bediening dus geen AF. Er zijn adapters voor Nikon te krijgen waar AI/S op staat, waar staat dit voor? Is hetgeen wat ik wil, wel mogelijk? Desnoods zonder AF.

    Groeten
    Hans
    Ja, een Nikon D80 kan voorzover ik weet gewoon overweg met een Adaptall 2 lens , mits voorzien van AIS adapter.
    Autofocus heb je uiteraard niet.

    PS, is het Model 103A ? Dat is een behoorlijk goede.....

    Comment


    • #3
      Re: Oude Tamron gebruiken

      Ja, het is de 103A. Ik heb er altijd prachtige foto's mee gemaakt. Vandaar dat ik hem wil hergebruiken. Alleen geen AF, iets langer de tijd nemen dus. Mijn standaard is de Nikkor 18-105mm F3.8-4 VR en daar maak ik de meeste foto's mee. Verder zoek ik nog een goede macro lens. De Tamron 90mm 2.8 krijgt goede kritieken, wellicht is dat wat.

      Gr.

      Comment

      Working...
      X