Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlindertje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlindertje

    Omdat mijn vorige post http://forum.belgiumdigital.com/f43/water-265870.html blijkbaar bij zeer weinig mensen in de smaak valt heb ik ook maar eens een vlinder op de plaat gezet

    Eric Van Aerschot BD0730BE

  • #2
    Re: Vlindertje

    De vlinder staat op de goede plek in de foto. Het enige minpuntje vind ik, dat de rechtervleugel een beetje te veel in één lijn met de bloem staat, waardoor er een stukje diepte verdwijnt.
    :30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:

    Comment


    • #3
      Re: Vlindertje

      Oorspronkelijk geplaatst door Xar Bekijk bericht
      De vlinder staat op de goede plek in de foto. Het enige minpuntje vind ik, dat de rechtervleugel een beetje te veel in één lijn met de bloem staat, waardoor er een stukje diepte verdwijnt.
      sluit ik aan,maar toch een mooi plaatje

      grtjs,

      jeannot

      Comment


      • #4
        Re: Vlindertje

        't ja een vlinder kan je natuurlijk niet zeggen hoe ie moet gaan zitten, het was een kwestie van snel zijn, ik ben niet degene die een uur of langer met de camera op statief zit te wachten, op dat ene mooie shot. Deze foto is gemaakt toen ik heel toevallig dit beestje zag zitten terwijl ik aan't spelen was met de camera, tussen al die prachtige tot in detail afgewerkte beelden hier stelt deze wel weinig voor
        Bedankt voor de comments
        Eric Van Aerschot BD0730BE

        Comment


        • #5
          Re: Vlindertje

          Goed van compo en scherpte , maar nogal flets van kleur ? Heb je het plaatje gedesatureerd ?
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Vlindertje

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Goed van compo en scherpte , maar nogal flets van kleur ? Heb je het plaatje gedesatureerd ?
            David, niets gedesatureerd, wel met een Nikon gemaakt waarvan de kleuren standaard minder gesatureerd zijn dan bij een Canon
            Eric Van Aerschot BD0730BE

            Comment


            • #7
              Re: Vlindertje

              Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
              David, niets gedesatureerd, wel met een Nikon gemaakt waarvan de kleuren standaard minder gesatureerd zijn dan bij een Canon
              Ik werk altijd in raw .
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Vlindertje

                Ik vind 'm anders goed van kleur hoor. De distelvlinder heeft van nature een wat uitgewassen kleurpallet, net als een oude spijkerbroek
                :30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:

                Comment


                • #9
                  Re: Vlindertje

                  En zo heeft het beestje meteen ook een naam, merci
                  Eric Van Aerschot BD0730BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vlindertje

                    Knap plaatje.
                    Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vlindertje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
                      Knap plaatje.
                      Zeker weten
                      mvg,
                      Ludo V.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vlindertje

                        ik kan me niet ontdoen van een onnatuurlijk aanvullen van de wazigheid van de achtergrond...

                        vreemd gevoel bij deze foto. Vast persoonlijk
                        2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vlindertje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk bericht
                          ik kan me niet ontdoen van een onnatuurlijk aanvullen van de wazigheid van de achtergrond...

                          vreemd gevoel bij deze foto. Vast persoonlijk
                          Misschien moet ik even vermelden dat er helemaal niks onnatuurlijks is gedaan met deze foto, hij is gewoon genomen met een 100-300 f4 van Sigma op de uiterste telestand, 300mm dus, F11 en op 1/1000 st uit de losse hand. hij is wel een beetje gecropt om wat beeldvullend over te komen.
                          Die Sigma 100-300 f4 op de D700 is een combinatie, ook mijn Lovers (kikkers)zijn daarmee gemaakt. Ik heb het gevoel dat ik deze combi nog veel ga gebruiken

                          Bedankt trouwens iedereen voor de comments
                          Eric Van Aerschot BD0730BE

                          Comment

                          Working...
                          X