Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechte sigma lenzen??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slechte sigma lenzen??

    Hallo,

    Ik heb gisteren voor de eerste keer een niet canon lens gekocht namelijk de sigma 10-20 mm. Vandaag voor de eerste keer mee gaan fotograferen en het is echt een fantastische aanwinst op gebied van breedhoek
    Nu gaat het verhaal de ronde dat er van sigma lenzen soms minder goede exemplaren zijn.
    Omdat het de eerste sigma lens is wilde ik weten of er mensen zijn die dit al hebben voor gehad.

    Bedankt voor het antwoord

    mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: Slechte sigma lenzen??

    Er zijn idd exemplaren die last hebben van AF problemen, front of backfocus.. Tot op heden heb ik slechts 1x een slechte Sigma gehad, namelijk een 28-200 asferical, maar dat was al een hele ouwe.. de andere sigma´, die ik gehad heb, of nog steeds heb, functioneren allemaal uitstekend! Heb een hele ouwe 24mm 2.8 prime gehad, en dat ding was superscherp, onverwoestbaar en de AF was erg snel.. Mijn huidige 70-200 2.8 EX DG, heb ik nieuw gekocht, en dat ding werkt gewoon super!

    Comment


    • #3
      Re: Slechte sigma lenzen??

      Ik hoorde eigenlijk vooral verhalen van slechtere sigma's op gebied van scherpte
      Iemand?
      Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
      www.ginodepreter.com

      Comment


      • #4
        Re: Slechte sigma lenzen??

        En die verhalen hoor je evengoed over de L objectieven van Canon. Vermoedelijk zijn al die verhalen ook waar. Maar wellicht één op de <heel groot getal met veel nullen>.
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

        Comment


        • #5
          Re: Slechte sigma lenzen??

          Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
          En die verhalen hoor je evengoed over de L objectieven van Canon. Vermoedelijk zijn al die verhalen ook waar. Maar wellicht één op de <heel groot getal met veel nullen>.
          ja waarschijnlijk wel maar de kwaliteitskontrole van sigma zou lang zo goed niet zijn als die van canon. daarom het verhaal dat er redelijk wat sigma's zouden zijn die minder presteren. ik hoor en lees het alleen maar, ik heb er zelf geen ervaring mee
          Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
          www.ginodepreter.com

          Comment


          • #6
            Re: Slechte sigma lenzen??

            Waarom dan geen canon-objectief gekocht, als je er van horen zeggen zo aan twijfelt..

            alles wat je hier aan ervaringen hoort, zowel goede als slechte, met zowel canon, sigma of welk ander merk dan ook door anderen op BD, zal voor jou ook van horen zeggen zijn ...

            Comment


            • #7
              Re: Slechte sigma lenzen??

              de canon is wel ongeveer 80% duurder en ik moet zeggen dat mijn sigma knappe resultaten neerzet, en ik ben een canon 17-40L gewoon.
              Mijn redenering was : die 10-20 mm ga ik toch niet veel gebruiken daarom geef ik er minder aan uit, maar na vandaag ben ik van idee dat ik die 10-20 het meeste zal gebruiken. erg leuk om mee te werken die beeldhoek
              Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
              www.ginodepreter.com

              Comment


              • #8
                Re: Slechte sigma lenzen??

                Die vraag kun je beter eerst stellen VOOR je iets koopt (of gewoon op photozone.de kijken) maar als je hem toch hebt kun je toch gewoon testen of je randscherpte goed blijft bij f/8. In dat geval heb je namelijk gewoon een goede sample.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Slechte sigma lenzen??

                  Je moet ook controleren of er geen onscherpe vlek in de foto zit, dat heb ik gehad met een Sigma 10-20 (maar ik heb er wel een nieuwe voor in de plaats gekregen).

                  Het komt bij Sigma ook geregeld voor dat de lenselementen niet perfect uitgelijnd zijn, dan krijg je foto's die in het midden scherp zijn, maar aan één kant of één van de hoeken altijd onscherp blijft.

                  Maar er worden nog altijd meer goede Sigma's verkocht dan slechte, je leest alleen maar iets over de probleemgevallen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Slechte sigma lenzen??

                    bedankt voor de info, als ik alles goed bekijk is dit een goed exemplaar

                    mvg
                    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                    www.ginodepreter.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Slechte sigma lenzen??

                      Ik heb een Sigma 10-20 getest en die was verschrikkelijk: scherptevlak scheef, CA breder als het onderwerp, giganitsche back- of frontfocus. Maar het exemplaar dat ik gekocht heb, en met spijt heb weggedaan, is perfect(ok volgens de nieuwe eigenaresse).
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment

                      Working...
                      X