Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax-lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax-lenzen

    Van een analoge Pentax-reflex heb ik volgende lenzen:
    SMC TAKUMAR 1:1.8/55 en EBC FUJINON.T 1:2.5 f=135mm, beide schroefdraad.
    Zijn deze lenzen bruikbaar op een digitale Pentax? Tussenstuk nodig? Welk? Werkt AF?
    Is het de moeite om deze lenzen te behouden of beter andere lenzen te kopen bij nieuw toestel? Dank u voor de hulp.

  • #2
    Re: Pentax-lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door Petou Bekijk bericht
    Van een analoge Pentax-reflex heb ik volgende lenzen:
    SMC TAKUMAR 1:1.8/55 en EBC FUJINON.T 1:2.5 f=135mm, beide schroefdraad.
    Zijn deze lenzen bruikbaar op een digitale Pentax? Tussenstuk nodig? Welk? Werkt AF?
    Is het de moeite om deze lenzen te behouden of beter andere lenzen te kopen bij nieuw toestel? Dank u voor de hulp.
    Een lens uit vroeger dagen zonder AF zal uiteraard nimmer zelf focussen.........
    Deze lenzen werken met een M42 > K adapter gewoon op een digitale Pentax.
    Het zijn beide zeer goede lenzen, maar natuurlijk wat beperkt, je moet het zien als aardige aanvullingen op b.v. een kitlens (die heeft nog wat groothoek)

    Comment


    • #3
      Re: Pentax-lenzen

      en kan ik dan Av, Tv en P gebruiken of moet alles manueel ingesteld worden?

      Comment


      • #4
        Re: Pentax-lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door Petou Bekijk bericht
        en kan ik dan Av, Tv en P gebruiken of moet alles manueel ingesteld worden?
        Av is de handigste modus bij dit soort glas. Je sluit het diafragma manueel en kan dan gewoon fotograferen zonder je om de lichtmeting te moeten bekommeren. Je moet wel eenmalig je camera instellen zodat deze het gebruik van de manuele diafragmaring toestaat.

        Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment

        Working...
        X