Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek voor Pentax

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groothoek voor Pentax

    Nu ik op de 2e SD Brussel eens heb kunnen spelen met de 10-17 van Nete ben ik ook aan het uitkijken voor zo'n lens

    Ik heb voor het ogenblik 3 lenzen gevonden:
    Pentax DA 10-17mm 3.5-4.5 ED (456,- bij Konijn)
    Tamron 10-24mm 3.5-4.5 (405,- bij Studio73)
    Sigma 10-20mm 4.0-5.6 (451,- bij Konijn)

    Aangezien de Sigma trager is valt die eigenlijk al af.
    Persoonlijk ga ik in eerste instantie voor de Tamron want dan heb ik eigenlijk mijn kitlens niet meer nodig (ik denk niet dat ik die 4 mm tot de 28-75 2.8 Tamron ga missen)

    Hoe zit het met de kwaliteit van deze Tamron t.o.v. de Pentax?
    Of heeft er iemand nog een ander voorstel?
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

  • #2
    Re: Groothoek voor Pentax

    Het 'gebrek' aan lichtsterkte is mij bij de Sigma nooit opgevallen en is ongeveer een halve stop nou zoveel?

    Het afdanken van je kitlens, niet kwaliteit gekeken en aangenomen dat het iets van een 18-55 is, zal zeer onhandig zijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Groothoek voor Pentax

      De Pentax DA10-17 is wel de enige fisheye zoom uit het reeksje. Als je iets gelijkaardigs zoekt, heb je niet veel alternatieven.

      De Tamron zal allicht een fijn objectief zijn, maar deze is rectilinair ipv fisheye. De 10mm van de Tamron zal een iets kleinere beeldhoek afdekken dan de 10mm van de DA10-17.

      Ik heb overigens zelf ook de DA10-17, en vind dat inderdaad een erg leuk objectief. 't Blijft natuurlijk een fisheye en ik weet eerlijk gezegd niet of ie z'n prijs waard is. Vermits ik 'm tweedehands aan minder dan halve prijs in nieuwstaat kon kopen was de nieuwprijs weliswaar geen struikelblok voor mij... De prijs die ik betaalde is de DA10-17 in elk geval meer dan waard.

      Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment


      • #4
        Re: Groothoek voor Pentax

        Ok, bedankt voor de info.
        Dus met die 2 andere zal ik veel minder vervorming krijgen, als ik het goed begrijp.

        Is er iemand met zo'n Tamron of Sigma (voor Pentax) om die eens te kunnen uitproberen?
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

        Comment

        Working...
        X