Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400 mm prime

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400 mm prime

    Ik heb te lang getwijfeld over een aanbieding waardoor de lens ondertussen verkocht is.

    Zijn er buiten de Sigma 400 ( Nikonvatting ) nog alternatieven, eventueel ook al oudere lenzen, met ongeveer hetzelfde brandpunt?

    Bij Canon heb je een ook een 400 prime die ook niet te zwaar weegt . . . helaas past die niet echt op mijn D3
    Last edited by Franciskine; 16 juni 2009, 13:28.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: 400 mm prime

    francis,
    voor een paar 100 euro extra koop je toch gewoon een body voor die lens?
    een eos 20D bv?

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: 400 mm prime

      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      francis,
      voor een paar 100 euro extra koop je toch gewoon een body voor die lens?
      een eos 20D bv?

      mm
      Ik had er ook al aan gedacht Misschien een goede uitvlucht om een 5DII aan te kunnen schaffen

      Voor de D3 is de AFS 300mm f/4 met TC-14EII m.i. een echte aanrader. Da's 420mm en f/5.6 aan 1.4Kg en met een zeer goede scherpte Je kan er zelfs geweldige actiebeelden mee maken: http://www.nikoncafe.com/vforums/sho...d.php?t=231281

      MVG,

      Comment


      • #4
        Re: 400 mm prime

        Frank, breng me niet in verleiding

        Maarten en Frank : op het eerste zicht is jullie voorstel zeker te begrijpen maar ik kijk ook wat naar de centjes

        Canon 20D + 400 f/5.6 is ook gemakkelijk 1500€
        Nikkor 300 f/4 + 1.4 TC is ook rond de 1500€

        Van de Canon 5D II kan ik enkel dromen, prachtige camera maar boven het gestelde budget wegens in bezit zijn van Nikon gerief, en met 2 merken en dan nog met topmateriaal, dat kan ik moeilijk verantwoorden.

        En nee, ik verander niet van merk

        En misschien gaan jullie nu lachen, op dit ogenblik ( ik zie niet direct de mogelijkheid om een andere Sigma 400 f/5.6 te vinden ) zie ik als enig betaalbaar alternatief en lichtgewicht : de tokina 80-400 ( weegt net geen kg ) Als wandellens en prijs/kwaliteit net voldoende om te gebruiken, de nikon en sigma tegenhanger zijn een pak duurder en zwaarder, de Bigma weegt ook een pak zwaarder, die heb ik gehad en dat is zeker geen lichtgewicht om de hele dag meerond te lopen.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: 400 mm prime

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Voor de D3 is de AFS 300mm f/4 met TC-14EII m.i. een echte aanrader. Da's 420mm en f/5.6 aan 1.4Kg en met een zeer goede scherpte Je kan er zelfs geweldige actiebeelden mee maken: http://www.nikoncafe.com/vforums/sho...d.php?t=231281

          MVG,
          Ik gebruik dit combo ook op de D3 & D300. Heel tevreden. De lens heeft spijtig genoeg geen VR maar op de D3 mis je dat niet echt (je kan de ISO gewoon wat opkrikken) . Het enige nadeel is dat deze lens een kl*te lensbeugel heeft.

          Deze 300mm vind je heel dikwijls 2de hands voor ruim onder de 1000 Eur want de lens is al een aantal jaren in omloop. Dus wat rond kijken kan geld opbrengen.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: 400 mm prime

            ik heb me 2 maand terug de Sigma 100-300 kunnen aanschaffen die ik nu gebruik icm de 1,4x convertor. Ik heb wel geluk gehad dat ik de lens voor 900€ heb kunnen kopen want in de meeste winkels staat hij aan 1100€, en dan wordt het met de tc van bijna 200 natuurlijk ook al direct prijzig. Niet de kwaliteit van een prime natuurlijk, maar wel het voordeel van te kunnen zoomen...en vind de kwaliteit toch nog vrij goed (zeker zonder tc). weegt 1,4kg dacht ik dus is nog net te doen om met 1 hand vast te houden als je er mee rondloopt
            je zal ze zaterdag zien trouwens in de beekse bergen
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

            Comment


            • #7
              Re: 400 mm prime

              Ik heb de SIgma 120-300 f/2.8, maar dat is een zware klepper om mee rond te lopen en amper te gebruiken uit de hand.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: 400 mm prime

                hm ik ben ook op zoek naar een nikon 300 mm. Ik denk dat die ook veel beter is dan een. Kan je met deze lens ook nog uit de hand schieten ? Ik zou deze lens enkel willen gebruiken op reis. Vandaar dat de bigma of de sigma 150-500 niet direct een oplossing voor mij is of zie ik dat verkeerd ?

                Comment


                • #9
                  Re: 400 mm prime

                  Met de Nikkor 300 f/4 kan je gemakkelijk uit de hand schieten, geen enkel probleem.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 400 mm prime

                    Deze 300mm nikon zou ook zeer scherp zijn en zeer stevig van bouw. Is dat zo ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: 400 mm prime

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                      Deze 300mm nikon zou ook zeer scherp zijn en zeer stevig van bouw. Is dat zo ?
                      Absoluut
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: 400 mm prime

                        heb jij die dan, francis, die 300f4?
                        want dan zie ik niet waarom je een 400 zou zoeken,
                        als je met die 300 + 1.4 aan hetzelfde geraakt.

                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #13
                          Re: 400 mm prime

                          Maarten, nee hoor, maar ik heb er wel al eens een dag mee gewerkt, ik ken de lens dus wel goed
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 400 mm prime

                            Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                            Ik gebruik dit combo ook op de D3 & D300. Heel tevreden. De lens heeft spijtig genoeg geen VR maar op de D3 mis je dat niet echt (je kan de ISO gewoon wat opkrikken) . Het enige nadeel is dat deze lens een kl*te lensbeugel heeft
                            Met VR zou je die niet nodig hebben hé

                            Comment


                            • #15
                              Re: 400 mm prime

                              Ik vrees dat VR toestanden op de primes bij Nikon nogal aan de dure kant zijn en aldus niet zo direct geschikt zijn voor een amateur als ik. Hopelijk gaat Nikon daar eens iets in de toekomst aan doen.

                              Comment

                              Working...
                              X