Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

    Heeft iemand ervaring met dit objectief? of kent iemand de voor- en nadelen (zonder van de prijs te spreken) ?
    ik zou het mij willen aanschaffen om mee te nemen op reis en natuurlijk ook daarbuiten.
    Wat doet of wat is het DO-systeem eigenlijk?

  • #2
    Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

    Voor zover ik weet is deze versie van de 70-300 een stuk duurder, beter gebouwd, en vooral: geen bewegende delen. De lens vergroot of verkleint of draait dus niet bij het focussen/zoomen. Maar de reviews vertellen dat de prijs niet gerechtvaardigd is: de beeldkwaliteit is soms zelfs iets minder goed dan de gewone 70-300.
    http://www.mathijsdelva.be
    http://www.flickr.com/photos/mathijsd/

    Comment


    • #3
      Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

      Oorspronkelijk geplaatst door fotovrouwtje Bekijk bericht
      Heeft iemand ervaring met dit objectief? of kent iemand de voor- en nadelen (zonder van de prijs te spreken) ?
      ik zou het mij willen aanschaffen om mee te nemen op reis en natuurlijk ook daarbuiten.
      Wat doet of wat is het DO-systeem eigenlijk?
      DO betekent dat er een element in zit met extreem hoge brekingsindex.
      Maakt het iets compacter,veel duurder en niet beter .
      Weggegooid geld.

      Comment


      • #4
        Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

        Oorspronkelijk geplaatst door Mathijs Delva Bekijk bericht
        Voor zover ik weet is deze versie van de 70-300 een stuk duurder, beter gebouwd, en vooral: geen bewegende delen. 70-300.
        Zit vol met bewegende delen.
        Alleen niet aan de buitenzijde....

        Comment


        • #5
          Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

          bedankt voor de reacties. ik zal best, prijs-kwalteit gezien, het minder dure objectief
          EF 70-300 F4/5,6 IS USM aanschaffen. Wat denken jullie?

          Comment


          • #6
            Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

            Oorspronkelijk geplaatst door fotovrouwtje Bekijk bericht
            bedankt voor de reacties. ik zal best, prijs-kwalteit gezien, het minder dure objectief
            EF 70-300 F4/5,6 IS USM aanschaffen. Wat denken jullie?
            Die is het geld beter waard.
            Hoeveel tele heb je eigenlijk nodig?

            Comment


            • #7
              Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

              Ik heb die gehad. Perfecte lens om compact weg te bergen. Wel bewegende delen: wordt heel lang op 300mm. Weggedaan omdat ik die lengte niet gebruikte, en om aankoop 200mm/1.8 te financieren .
              Ja, ik wat duurder. Maar prima gebouwd en compact, supersnelle AF, eigenlijk een rood randje waardig. Als je toch op optisch genot kickt, ga dan voor de 70-200/2.8L.
              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

              Comment


              • #8
                Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

                Die vraag wordt nogal eens gesteld. Ikzelf ben tevreden van de lens.
                Ik heb op mijn Flickr-site eens een paar foto's gepost van mensen die met mij mee op trektocht zijn geweest. Ik ga nogal veel stappen (vandaar mijn nickname ) en dat is de reden dat ik me deze compacte lens heb aangeschaft.
                Ik moet zeggen dat ik er toch al scherpe foto's mee getrokken heb. Maar het is aan u om uit te maken of de prijs gerechtvaardigd is.

                Vb. : http://www.flickr.com/photos/bert_be...7611177065309/


                EDIT : Deze komt van dit forum, volledig uitgezoomd : http://forum.belgiumdigital.com/f37/...uw-174609.html
                Last edited by stapperke; 14 juni 2009, 11:30.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

                  Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht

                  EDIT : Deze komt van dit forum, volledig uitgezoomd : http://forum.belgiumdigital.com/f37/...uw-174609.html
                  Bij een 70-300mm is 300mm volledig ingezoomd.....
                  Let op uw terminologie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

                    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Bij een 70-300mm is 300mm volledig ingezoomd.....
                    Let op uw terminologie.
                    Je hebt gelijk, weeral een reden temeer om met primes te werken. Maakt het leven simpeler .
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

                      Bedankt om te reageren.
                      Een 70-200 F2,8 heb ik reeds en ben daar super tevreden mee; maar om mee te nemen op reis, vind ik die toch wat zwaar.
                      een 300mm vind ik plezant en "veilig" om mensen in de stad of where-ever mee te shooten, zonder dat het eigenlijk opvalt. daarbij komt dat je een mooie, onscherpe achtergrond verkrijgt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

                        Hier nog een tevreden gebruiker van de 70-300 IS USM. Prijs/kwaliteit een prima lens en zeker niet te zwaar op dagtochten of trektochten in mijn ervaring.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

                          Ik werk nu al meer dan 5 jaar met de 70-300 DO IS en ben er uiterst tevreden over.

                          Mensen die komen zeggen weggesmeten geld zien gewoon de waarde niet in van de voordelen van de DO. En gelijk hebben ze als deze voor hen onbelangrijk zijn. Voor mij is de DO 1 van de lenzen die op zich alleen al genoeg reden is om nooit geinteresseerd te zijn in een ander merk zolang deze daar geen alternatief op hebben.

                          Het grote voordeel ligt in de compactheid van de lens gecombineerd met uitstekende AF, Bouw, beeldkwaliteit.

                          Zoek je de beste beeldkwaliteit dan ben je aan het verkeerde adres maar dat ben je sowieso als je een 70-300 koopt. Voor dit geld kan je betere beeldkwaliteit hebben.

                          Maar er komt voor mij althans bij een lens veel meer bij kijken dan enkel beeldkwaliteit.

                          Een lens die te groot en zwaar is om meestal mee te nemen gaat mij geen enkel voordeel op beeldkwaliteit geven. Integendeel.

                          En de reden dat deze lens zoveel duurder is dan de standaard IS USM is omdat ze veel steviger gebouwd is, veel beter AF heeft en betere IS en dan op de koop toe nog compacter is ook. De vgl gaat gewoon niet op de standaard non-DO verliest op alle vlakken behalve prijs. En doet ong evengoed op scherpte gebied als je geen FF gebruikt want met FF wint de DO dit ook al.

                          Maar er zijn ook nadelen aan de DO. Het is bijv een lens waar je geen UV filter mag opzetten want dit beïnvloedt de kwaliteit meer dan op andere lenzen. (vraag mij niet waarom ik heb geen idee het is gewoon zo). En de lens is toch wat traag (qua diafragma he) want op 300 mm draai je hem best 1/3 stop dicht en dan zit je natuurljk al op f6,3.

                          Er is ergens een test waar de DO met de 70-200 f2.8(en wat andere) vergeleken wordt maar die kan ik hier niet direct vinden. Als ik hem heb plaats ik hem hier ook wel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

                            En hier dan de link die ik hierboven vernoem.

                            De vgl test met daarin de DO: http://www.e-fotografija.com/artman/...icle_306.shtml

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

                              Jammer dat die test gaat vergelijken met de (veel mindere) 75-300 en niet met de (logische) 70-300 IS (niet DO).

                              Comment

                              Working...
                              X