Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon vs Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon vs Tamron

    Ik zou mij een all-in one lens willen aanschaffen met stabilisatie. Ik kan nu niet kiezen tussen:
    - Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF)
    - EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS Bulk

    Is er trouwens een verschil voor Canon tussen een "Bulk" en de gewone (ik denk het niet toch)?

    De prijzen van de 2 lenzen verschillen niet zo veel van elkaar. Voor mij gaat het gewoon over de stabilisatie factor, niet zo zeer het grotere zoombereik.

    Iemand die de 2 lenzen al heeft uitgeprobeerd?

  • #2
    Re: Canon vs Tamron

    De Canon heeft 5.6 aan de telekant, dat lijkt me een voordeel .

    Comment


    • #3
      Re: Canon vs Tamron

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      De Canon heeft 5.6 aan de telekant, dat lijkt me een voordeel .
      volgens mij is het diafragma van de Tamron op 200mm ook 5.6
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Canon vs Tamron

        Hier kun je een test lezen van de Tamron. Ik kan me voorstellen dat het extra stukje bereik ook mooio meegenomen is.
        En hier nog een test, waarin in de conclusie ook aan de Canon gerefereerd wordt. Succes met je keuze.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

        Comment


        • #5
          Re: Canon vs Tamron

          Iedereen zijn goesting.
          I always stick with the brand!
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

          Comment


          • #6
            Re: Canon vs Tamron

            Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
            Iedereen zijn goesting.
            I always stick with the brand!


            meetoooo, maar de tamron 28 - 300 VC op de 5D is een mooi aanvaardbaar huwelijk, en een beetje goedkoper dan het canon variantje zonder Is , toch voor occasioneel wandel fiets en reis gebruik...

            18 - 270 VC tamron zou ook een zeer goede lens voor zijn doel zijn...

            voorbeelden van 18 - 200 IS op een 40D http://www.pbase.com/mdyphoto/roma_2008
            Last edited by MDY; 12 juni 2009, 17:33.
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

            Comment


            • #7
              Re: Canon vs Tamron

              Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
              meetoooo, maar de tamron 28 - 300 VC op de 5D is een mooi aanvaardbaar huwelijk, en een beetje goedkoper dan het canon variantje zonder Is , toch voor occasioneel wandel fiets en reis gebruik...

              18 - 270 VC tamron zou ook een zeer goede lens voor zijn doel zijn...

              voorbeelden van 18 - 200 IS op een 40D http://www.pbase.com/mdyphoto/roma_2008
              Ik ga nooit hoger dan 3x zoombereik.
              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

              Comment


              • #8
                Re: Canon vs Tamron

                Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                Ik ga nooit hoger dan 3x zoombereik.
                tuurlijk , je volste recht....
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Canon vs Tamron

                  Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                  Ik ga nooit hoger dan 3x zoombereik.
                  ... je zou eens de Canon EF 28-300 IS moeten testen,... en je laat die theorie direct achterwege ;-))
                  (geen zever)
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon vs Tamron

                    Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                    ... je zou eens de Canon EF 28-300 IS moeten testen,... en je laat die theorie direct achterwege ;-))
                    (geen zever)
                    en niet te vergeten de 24-105 IS
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon vs Tamron

                      Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                      ... je zou eens de Canon EF 28-300 IS moeten testen,... en je laat die theorie direct achterwege ;-))
                      (geen zever)


                      Hier is ook een topic geweest over de Tamron 28 - 300 VC op een 5D mkII, die ik na wat twijfelen gekocht heb ,ben hier zeer tevreden over, hij sluit aan bij de goede reputatie die bvb de tamron 17 - 50 2,8 ook heeft. Voor specifiek gebruik "Canon rules" natuurlijk.
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon vs Tamron

                        Misschien heeft de Canon 18-200 een iets snellere autofocus dan de Tamron 18-270.
                        Maar als die Tamron 18-270 optisch vergelijkbaar is met de 28-300 VC, dan is ze waarschijnlijk beter dan de Canon EF-S 18-200 IS.

                        Ik ben heel tevreden over de Tamron 28-300 VC, maar het is en blijft een compromis.
                        Van een superzoom moet je zeker niet de allerbeste optische prestaties verwachten, het gaat bij zo'n lens vooral over het gebruiksgemak. Van breedhoek naar tele in een handomdraai, dat het grote pluspunt van zo'n lens.

                        Als je de scherpst mogelijke foto's wil maken, dan vergeet je best dat soort lenzen, maar aan de andere kant zal je geen foto's "missen" omdat je tijdens het fotograferen nooit lenzen moet wisselen.

                        Actiefotografie doe je ook beter met andere lenzen, want daarvoor is dit type helemaal niet geschikt door de veel te trage autofocus.


                        (Wat de beperking op 3x zoom betreft voor een optimale beeldkwaliteit, ik gebruik al jaren een 100-400, dat is een 4x zoomlens die toch ook heel behoorlijk presteert.)
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon vs Tamron

                          Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                          Iedereen zijn goesting.
                          I always stick with the brand!
                          Dat is fetishisme.
                          Geloof, maar niet in OLH......

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon vs Tamron

                            Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                            Iedereen zijn goesting.
                            I always stick with the brand!
                            Voor de meeste lenzen heb ik ook bijna altijd eerst een "alternatief" gehad, en heb ik dan later toch een "echte" Canon gekocht omdat die toch net wat beter was (bijna altijd een veel snellere autofocus, wat scherper, en sommige types zijn ook nog spatwaterdicht).

                            Maar de full-frame superzoom van Canon, de 28-300 L IS, is vijf keer zo duur dan de Tamron 28-300 VC, en ze is ook bijna vier keer zo zwaar. De Canonversie heeft wel wat pluspunten, maar het gewicht is voor mij het grootste nadeel, voor mij dient de superzoom als "lichtgewicht" alternatief, en dan valt de Canon al zeker af.

                            En ook de 180mm macro van Canon is voor mij veel te duur, daarom gebruik ik een Sigma 150mm macrolens voor de macrofoto's. De Canon 180mm macro heb ik ooit even getest, die heeft geen snellere autofocus en de scherpte is niet merkbaar beter.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment

                            Working...
                            X