Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony kitlens versus Minolta AF 28-80 3,5/5,6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony kitlens versus Minolta AF 28-80 3,5/5,6

    Ik heb een kitlens van Sony nl de 18-70, nu wil ik een iets betere erbij kopen.
    Is de Minolta AF 28-80 3,5/5,6 beter of hetzelfde?
    Er staat bij dat ie op een analoge camera zit, maar door de A-fitting geschikt is voor Sony en dat ie dan een bereik krijgt van 42-120. Dus dat zou dan weer een groter bereik zijn dan die van mijn kitlens?
    De prijs van de Minolta is nl niet zo hoog en dus verleidelijk om hem erbij te nemen. Maar alleen als ie beter is dan die ik al heb of dat ik meer bereik heb.
    Ans, Nederland

  • #2
    Re: sony kitlens versus Minolta AF 28-80 3,5/5,6

    Zoek de lens eens op op www.dyxum.com. Daar kun je lezen hoe andere gebruikers over deze lens denken.
    Waar je wel rekening mee moet houden is dat je aan de groothoekkant heel veel laat liggen. Als je met de kitlens veel in het gebied tussen 18 en 30 mm fotografeert, zal dat met de minolta lens niet meer kunnen.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: sony kitlens versus Minolta AF 28-80 3,5/5,6

      Het verschil tussen de kitlens en de Minolta AF 28-80mm f/3.5-5.6 is exact 10mm: hetgene wat je verliest aan breedhoek komt er bij in het telebereik. Overigens bestaan er twee versies van de genoemde lens, maar geen van beiden lijkt mij een verbetering t.o.v. de kitlens.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: sony kitlens versus Minolta AF 28-80 3,5/5,6

        Als je een goedkope maar toch "iets betere" lens wil, wacht dan misschien nog even tot mensen straks hun nieuwe Sony 18-55 kitlens te koop aanbieden ;-)
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: sony kitlens versus Minolta AF 28-80 3,5/5,6

          hartelijk bedankt voor de snelle reacties en de tips! Ik zat echt te twijfelen, want ik weet nog niet zoveel over lenzen Maar deze lenzen worden zo goedkoop op MP aangeboden dat je al snel in de verleiding komt.
          Bedankt ook voor de tip wat betreft dyxum.com, zal er zeker gaan kijken.
          Ans, Nederland

          Comment


          • #6
            Re: sony kitlens versus Minolta AF 28-80 3,5/5,6

            Dat van die 10 mm aan beide kanten is wat kort door de bocht. 10 mm in het groothoekbereik is een dramatisch verschil; 10 mm aan de telekant is een stap naar voren of naar achteren.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

            Comment


            • #7
              Re: sony kitlens versus Minolta AF 28-80 3,5/5,6

              Oorspronkelijk geplaatst door anscreatief Bekijk bericht
              ... deze lenzen worden zo goedkoop op MP aangeboden dat je al snel in de verleiding komt.
              Inderdaad.
              Maar je kan ervan uitgaan dat alles wat voor minder dan €90 à 100 verkocht wordt, eigenlijk de moeite van het bekijken niet waard is .
              Voor een paar tientallen euro's meer heb je iets degelijks, bv. een 70-210/4, of 24-105D, of 50/1.7...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: sony kitlens versus Minolta AF 28-80 3,5/5,6

                Ja..... zucht. Ik weet het: alle waarde naar zijn geld.
                Ben ook al in onderhandeling met iemand voor een Sigma 105 2,8. Ik hoop dat dat door gaat. Ik heb mijn vakantiegeld van zo'n 650 Euro gereserveerd voor mijn camera en een extra lens, het liefst dus een macrolens. Maar ik verleg al steeds mijn grenzen
                Ans, Nederland

                Comment


                • #9
                  Re: sony kitlens versus Minolta AF 28-80 3,5/5,6

                  Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
                  Dat van die 10 mm aan beide kanten is wat kort door de bocht. 10 mm in het groothoekbereik is een dramatisch verschil; 10 mm aan de telekant is een stap naar voren of naar achteren.
                  Qua beeldhoek is het inderdaad een groot verschil, maar het ging mij voornamelijk over het brandpunt aangezien er wat verwarring leek te zijn door de cropfactor (42-120).
                  about.me/stijnv

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony kitlens versus Minolta AF 28-80 3,5/5,6

                    de 28-80 van minolta was de kitlens voor de analoge body´s... dus eigenlijk precies hetzelfde als de 18-70 die nu op je 1.6x crop dslr-sony zit..

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony kitlens versus Minolta AF 28-80 3,5/5,6

                      Oorspronkelijk geplaatst door anscreatief Bekijk bericht
                      Ben ook al in onderhandeling met iemand voor een Sigma 105 2,8. Ik hoop dat dat door gaat. Ik heb mijn vakantiegeld van zo'n 650 Euro gereserveerd voor mijn camera en een extra lens, het liefst dus een macrolens. Maar ik verleg al steeds mijn grenzen


                      Goeie lens, die Sigma.

                      Mocht je deze site nog niet kennen :
                      Tweakers
                      Je vind er een indicatie van de goedkoopste nieuwprijs (- niet noodzakelijk steeds bij even betrouwbare leveranciers, dus wel even uitkijken -) zodat je ook een tweedehandsprijs wat kan inschatten .

                      Succes !
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: sony kitlens versus Minolta AF 28-80 3,5/5,6

                        Oorspronkelijk geplaatst door anscreatief Bekijk bericht
                        Ja..... zucht. Ik weet het: alle waarde naar zijn geld.
                        Ben ook al in onderhandeling met iemand voor een Sigma 105 2,8. Ik hoop dat dat door gaat. Ik heb mijn vakantiegeld van zo'n 650 Euro gereserveerd voor mijn camera en een extra lens, het liefst dus een macrolens. Maar ik verleg al steeds mijn grenzen
                        Als je bereid bent zoveel uit te geven , kun je misschien ook kijken naar bijvoorbeeld de Tamron 17-50 mm als vervanging voor de kitlens. Dan heb je een heel mooie scherpe standaard. Die kost rond de EUR 365. Ik weet niet wat je voor die Sigma moet betalen, maar aangezien die nieuw EUR 435 is moet je die voor zo'n 300 kunnen krijgen lijkt me.
                        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                        Comment

                        Working...
                        X