Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canoes bij Pitt Lake, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canoes bij Pitt Lake, Canada

    Hallo Allemaal,

    Hier zijn nog een paar foto's die ik genomen heb aan het mooie Pitt Lake een paar dagen geleden. Pitt Lake ligt ten westen van Vancouver aan de westkust van Canada en is een mooi meer omringd door bergen. Het was 33 graden die dag, maar om 10u 's morgens was het ongeveer 23 graden en viel het nog mee. Dit meer is een 20-25 minuten rijden is van ons thuis en een heerlijke plaats om tot rust te komen en te genieten.

    Deze keer een paar foto's van dichtbij de boatlaunch en de kano rentals. De kano's aan het meer deden me denken aan de kano's die je regelmatig ziet op de prachtige meren in de Canadian Rockies.

    Hopelijk kunnen deze foto's jullie wat meer bekoren dan mijn vorige. Ik heb eentje verticaal genomen en eentje horizontaal...de keuze is aan u.

    Alvast bedankt voor het kijken!

    Groetjes uit een zonnig en warm Canada,
    Ann









    Wat info over Pitt Lake en omgeving: : Pitt Lake is gelegen in in Grant Narrows Regional Park in Pitt Meadows wat ongeveer een 45 minuten rijden is van downtown Vancouver aan de westkust van Canada. Pitt Lake is het tweede grootste meer in de Vancouver omgeving met een oppervlakte van ongeveer 53 vierkante km. Het meer is 25km lang, 4.5km breed en is 1 van de wereld's grootste getijdenmeren. Dit komt door zijn samenloop met de Fraser Rivier een paar km verderop die een 40km verderop uiteindelijk in de Strait of Georgia in de Pacific Ocean uitmondt.

    Het hoger gelegen deel van de Pitt River vallei is een typische U-vormige gletsjer vallei in de Coast Mountains van British Columbia en het meer wordt beschouwd als een fjord meer. Het meer is populair voor boating en kano varen, maar hier kunnen soms hevige winden opsteken die golven kunnen veroorzaken en het kan er ook soms hevig regenen. Dit komt door de grote diepte van het meer (142m in het diepste gedeelte). Er is een dijk waar je op kan wandelen, deze splits het meer en het moeras gedeelte op. Vanop deze dijk kan je vele vogelsoorten zien van groot tot klein alsook andere dieren die hier te vinden zijn.

  • #2
    Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

    ga voor de verticale wegens de diepte - zeer knappe foto

    ps : en ik blijf "jaloers" op je omgeving - wat een mogelijkheden
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

      Ik ga voor de horizontale versie Ik vind persoonlijk de vertikale een beetje leeg vooraan.Aan mooie lokaties geen gebrek in Canada lijkt me ...telkens ik uw foto's bekijk zie ik een mooi stukje natuur.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

        Ik ga ook voor de horizontale. Maar ik vind ze beide knap hoor!

        Comment


        • #5
          Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

          prachtige platen! ik ga ook voor horizontaal. Het lijkt me daar prachtig!

          Comment


          • #6
            Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

            Hele mooie heldere en scherpe natuurfoto! I love it


            Groetjes chrit.
            Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

            Comment


            • #7
              Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              Ik ga voor de horizontale versie Ik vind persoonlijk de vertikale een beetje leeg vooraan.Aan mooie lokaties geen gebrek in Canada lijkt me ...telkens ik uw foto's bekijk zie ik een mooi stukje natuur.
              voor mij ook de horizontale
              ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
              *BD1034BE

              Comment


              • #8
                Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

                De horizontale versie toont meer omgeving en die vind ik uiteraard beter.
                Knappe foto zeg

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Ik ga voor de horizontale versie Ik vind persoonlijk de vertikale een beetje leeg vooraan.Aan mooie lokaties geen gebrek in Canada lijkt me ...telkens ik uw foto's bekijk zie ik een mooi stukje natuur.
                  ik volg hierin zeer mooi An geef je zo een gevoel om dadelijk te vertrekken naar Canada


                  grtjs,

                  jeannot

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

                    2de kan zo dienen voor een postkaart ... groeten uit...
                    nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

                      ik volg de meerderheid, dus ook nr 2, heel mooie compo van een prachtige natuur
                      Groetjes Vicky

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

                        Oorspronkelijk geplaatst door wanka tanka Bekijk bericht
                        voor mij ook de horizontale
                        en ook voor mij.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

                          Dit zijn heel knappe foto's hoor Ann!

                          Binnen een maand vertrek ik ook richting BC voor een rondreis. Ik kan bijna niet wachten om al die natuurpracht met eigen ogen te aanschouwen!

                          Grtz
                          David
                          Canon EOS 400D + BG-E3 | EF 17-40 1:4 L USM | EF 70-200 1:4 L IS USM | Speedlite 580EXII

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

                            voor mij de portret stand zeer mooi


                            grtjs,


                            sylvie

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canoes bij Pitt Lake, Canada

                              Niet echt een voorkeur, beide heel mooi
                              Groetjes Hendrika

                              Comment

                              Working...
                              X