Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 24-105 mm F/4 L IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 24-105 mm F/4 L IS

    Hallo,

    Ik gebruik mijn 400D voornamelijk op reis met de Canon 17-40 L.
    Deze lens is perfect scherp, snel, zonder vignetering enz.

    Ik houd niet van lenzen wisselen, maar ik wil wel meer zoom hebben. Daarom viel mijn oog op de Canon EF 24-105 mm F/4 L IS, bij dit objectief zou mijn huidige lens overbodig worden. Maar... ik lees dat deze wel vignetering heeft, is dit ook zichtbaar op een crop camera zoals mijn 400D?

  • #2
    Re: Canon EF 24-105 mm F/4 L IS

    Je gaat wel wat groothoek missen met de 24-105 op een crop sensor, verder een formidabele lens.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 24-105 mm F/4 L IS

      Ik vind dit een echte 5D lens!

      Lenswissel is nu niet het einde van de wereld, hé!
      Dit is dan ook het sterkere punt van een Dslr en een zonde om te negeren.
      Bovendien, ga je boven de 3x zoom, is het weeral langs alle kanten inleveren!

      Ik persoonlijk, zou, als 2de lens, voor de: Canon EF 70-200mm F:4.0 L IS USM gaan!
      Zowat de beste lens die Canon ooit heeft geproduceerd en zowat het beste dat ik al op file onder ogen kreeg. (een echte aanrader “wel de IS versie” hé)
      En dan later eens een lichtsterke 50 mille op de kop zien te tikken.

      Houden, deze prachtige 17-40L
      Dan heb je een ongelooflijk sterk en degelijk team van 3. (DTB set)

      Den truc is om: organiserend en in thema’s te werken

      That is what Dslr is ALL about, baby.

      Dus 200 blad straf > Lenwissel, I love you
      + ...50 blad > Ik zal nooit meer tweemaal hetzelfde bericht posten, maar wel lekker lenzen wisselen.



      De skrieuuuwe van veronique.

      °Ö°
      Last edited by Veronique; 11 juni 2009, 20:52.
      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 24-105 mm F/4 L IS

        Ik heb 6 maanden lang de 24-105 op mijn 400D gebruikt, en die geeft nog redelijk genoeg breedhoek, ook al is het een crop. En helemaal geen vignettering. Op de 5D begin ik dat wel lichtjes te zien...

        Het bereik is wel fantastisch! Van breed naar tele in een kwartdraai. Een lens die ik nooit meer kwijt wil!
        Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 24-105 mm F/4 L IS

          Hoi Trav,

          de 24-105 is een fantastisch objectief. Een en al kwaliteit.
          Maar ik zou hem niet aanschaffen ter vervanging van je 17-40...
          Het is een zeer goede aanvulling, een uitbreiding.
          ...en langzaam aan wordt je tas vol, voller... en ook zwaarder, te zwaar...
          Dat is maar één van de leuke aspecten van fotografie.

          Groet
          Adrie

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 24-105 mm F/4 L IS

            Bedankt voor jullie reacties.

            Ik ben ook bijzonder tevreden over mijn huidige lens, en het wisselen zou thuis geen probleem zijn, alleen op vakantie (ik ga meestal naar Azie) zie ik het niet zo zitten om in stoffige omgeving te gaan wisselen.

            Ik zit nu te overwegen om een tweede 400D body te kopen (tweedehands voor zo'n 300 euro) en daarop de 70-200L IS te zetten. Mijn tas wordt dan wel wat zwaarder maarja... zo heb ik ze wel meteen bij de hand.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 24-105 mm F/4 L IS

              Oorspronkelijk geplaatst door Trav Bekijk bericht
              Bedankt voor jullie reacties.

              Ik ben ook bijzonder tevreden over mijn huidige lens, en het wisselen zou thuis geen probleem zijn, alleen op vakantie (ik ga meestal naar Azie) zie ik het niet zo zitten om in stoffige omgeving te gaan wisselen.

              Ik zit nu te overwegen om een tweede 400D body te kopen (tweedehands voor zo'n 300 euro) en daarop de 70-200L IS te zetten. Mijn tas wordt dan wel wat zwaarder maarja... zo heb ik ze wel meteen bij de hand.
              Wijs zéér wijs!
              de 105 op crop zou ik laten voor wat hij is (een echt FF'er lenzz is dat)

              véro.
              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

              Comment

              Working...
              X