Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron of sigma of toch maar origineel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron of sigma of toch maar origineel

    Ik ben op zoek naar een degelijk altenatief voor de originele lenzen van nikon. Vb 70-300 vr is toch vrij prijzig als je voor het origineel gaat. Is sigma een alternatief ?

  • #2
    Re: Tamron of sigma of toch maar origineel

    Is een alternatief, maar geen goed.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tamron of sigma of toch maar origineel

      JA.

      kwalitatief net zo goed (volgens sommige fanatieke nikonians soms niet helemaal) en kost maar de helft. Ik heb er zelf 2. zou niet anders meer willen
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Tamron of sigma of toch maar origineel

        Koop de originals, spaar even door of doe u f'kens pijn, whatever!!!

        *added*

        Probeer ook rond de 3x zoom max. te bljven.
        ... of primes, maar dat is een ander verhaal.
        Last edited by Veronique; 11 juni 2009, 19:29. Reden: *added*
        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

        Comment


        • #5
          Re: Tamron of sigma of toch maar origineel

          Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
          JA.

          kwalitatief net zo goed (volgens sommige fanatieke nikonians soms niet helemaal) en kost maar de helft. Ik heb er zelf 2. zou niet anders meer willen
          De oude AFD (ED) en G versie 70-300 waren niets of zeker niet veel) beter dan de Tamron en Sigma broertjes, de VR versie zit toch wel degelijk een klasse hoger, zowel optisch, qua autofocus als qua bouwkwaliteit. En VR.
          Ik vind de fijnste telelens nog altijd de Canon f4 70-200 IS, maar zeker gezien het feit dat de Nikon meer bereik heeft en minder dan de helft kost zeker een aanrader.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Tamron of sigma of toch maar origineel

            Ik vind de nikon 70-300 VR goedkoop.
            2 dehands te vinden voor 300 euro.

            Als je dit vergelijkt met sigma 100-300 f4 hsm en nikon 300mm f4 valt dit bedrag toch goed mee.

            Is dit nog echt teveel ga dan voor een 55-200 vr
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: Tamron of sigma of toch maar origineel

              Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
              JA.

              kwalitatief net zo goed (volgens sommige fanatieke nikonians soms niet helemaal) en kost maar de helft. Ik heb er zelf 2. zou niet anders meer willen
              Omdat ze de helft kosten dan maar gelijk 2 in de tas

              Dan liever 1 heel goede (de VR weegt overigens ook het dubbele van de Tamrons).
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Tamron of sigma of toch maar origineel

                Ik heb een oude sigma 70-300 APO macro II (50 euro 2de hands) en een nieuwe canon 70-200 f4 IS en binnen het bereik dat ze delen zou ik de foto's amper of niet uit elkaar halen zonder de exif te zien.

                voordelen canon: AF snelheid veel hoger en stiller, constructie!, kleur iets beter, contrast tikkeltje hoger

                voordelen sigma: kostte mij 1/19 de van de canon, haalt dezelfde brandpuntsafstand die de canon bij 200 haalt al bij zo'n 170 à 180 en is dus ofwel meer dan 300mm ofwel haalt de canon de 200 niet en... is even scherp als mijn canon, beiden op f5,6 binnen dit bereik en geeft minstens even mooie bokeh voor mij, heeft heel wat meer tele, hoewel ze boven de +- 240 mm niet meer zo goed is, maar dat blijft een merkbaar verschil met de 180 mm van de canon en ze kan boven de 200mm een stuk dichter bij focussen, dit werkt net voor vlinders enzo waar de canon net te ver weg moet blijven...

                Ik weet dat het geen Nikon is, maar ik wil maar zeggen: onderschat de 'witte producten' (nee, ik bedoel niet die van canon met het rode randje) niet. Als je de snelheid niet nodig hebt ga je amper verschil merken als amateur met een lens die stukken van mensen kost. Sterker, ik denk dat als ik slechts 1 van de 2 lenzen kon bijhouden (en uiteraard geen rekening zou houden met het geld dat ze gekost hebben) ik de Sigma zou houden.

                groeten
                Koen
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron of sigma of toch maar origineel

                  Veronique,

                  Kun jij mij uitleggen waarom men onder de 3x zoom moet blijven?
                  Is voor mij iets nieuws. Kan ik weer iets bij leren.

                  Gr.
                  Hans

                  Comment

                  Working...
                  X