Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 lenzen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 lenzen ?

    Hallo iedereen

    stel nu dat ik een Nikon D90 heb, (standaard kit lens = 18 - 105mm)
    welke lenzen zijn er allemaal mogelijk op een Nikon D90 ?

    Welke lens zou ik mij als eerste aanschaffen ?

    Ben een amateurtje en door de jaren heen zou ik graag lenzen hebben van wat van alles.
    Ik weet juist niet welke lens ik mij het eerst moet aanschaffen. heb nog geen ervaring.

    Kan iemand mij helpen ?

    Groeten Dimitri Van de Velde

  • #2
    Re: Nikon D90 lenzen ?

    Alle nu te koop zijnde Nikkors zullen werken op je D90 en ook een heleboel oude, met misschien wat verlies van funkties, als ze ouder zijn.

    Gewoon de kit aanschaffen en dan gaan kijken wat je gaat missen en daar naar gaan zoeken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 lenzen ?

      Lol, dank u. Dit is zeer goed nieuws

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 lenzen ?

        Moest je een D90 kit vinden met een andere zoomlens zijnde een 18-200 mm dan ben je al beter af volgens mij. Deze lens heeft een groter zoombereik.

        Wil je direct meer kwaliteit, schaf géén kit aan, maar neem bijvorobeeld een 17-55 AF-S en een 70-200 AF-S. Kost je wel wat maar daarmee is de kous af. Geen gezeur meer van ik zoek me later nog wel een beter objectief. Je gaat ze toch niet allemaal tegelijk meenemen. Je zal zien, de eerder aangekochte objectieven blijven nadien ongebruikt in de kast liggen en belanden ze op de tweedehandsmarkt. Ik ken dat fenomeen, ik dacht net als jij maar nu kan ik uit ervaring spreken !

        Bij welke lenzen je alle functies kan gebruiken, kan je hier terugvinden :


        De D90 staat evenwel nog niet op deze tabel maar je kan kijken onder bv. D80.
        Wel een vergrootglas erbij nemen !
        Last edited by Cigaloun; 12 juni 2009, 09:15.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 lenzen ?

          Euh ja, dank u

          aan de kit met die 200 mm lens had ik al gedacht maar de prijs viel wat tegen.
          Net zoals de door twee van jou vernoemde lenzen.

          Mama heeft niet zo graag dat ik er direct zoveel geld instop denk ik, dus daar klemt
          het schoentje wat. Zal stilletjes aan moeten opbouwen.

          Later als ik van huis ben en werk heb zal ik je raad zeker opvolgen

          Nogmaals bedankt.

          Groetjes Dimitri Van de Velde

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 lenzen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Cigaloun Bekijk bericht

            Wil je direct meer kwaliteit, schaf géén kit aan, maar neem bijvorobeeld een 17-55 AF-S en een 70-200 AF-S.
            Kunnen deze lenzen zo bijna alles mischien ?
            Wat wil dit eigenlijk zeggen ?
            "Beeldhoek equivalent aan 25,5-82,5 mm op kleinbeeldformaat"

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 lenzen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk bericht
              Mama heeft niet zo graag dat ik er direct zoveel geld instop denk ik, dus daar klemt
              het schoentje wat. Zal stilletjes aan moeten opbouwen.

              Later als ik van huis ben en werk heb zal ik je raad zeker opvolgen
              Oja, ik kende je situatie niet. Dan wil ik bij deze je nog veel geluk toewensen in je verdere leven (zoek en vind jezelf een goed vrouwke dat ook van fotografie houdt ) en een goed verdienend werk waar je je in kan vinden !

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 lenzen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Cigaloun Bekijk bericht

                (zoek en vind jezelf een goed vrouwke dat ook van fotografie houdt ) en een goed verdienend werk waar je je in kan vinden !
                Lol, enig idee waar ik achter zo een vouw - meisje (ben nog maar 17) moet zoeken ?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 lenzen ?

                  Vraag aan Cigaloun waar zoiets te vinden is en laat het me weten
                  Mis ook nog zoiets in huis
                  Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 lenzen ?

                    Lol, zal hem eens een privé bericht sturen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 lenzen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cigaloun Bekijk bericht
                      17-55 AF-S en een 70-200 AF-S.
                      zomaar rond de €3000 aan lenzen adviseren??? Waarom nog niet een Sigma 10-20 erbij dan heb je het hele spectrum, maar als iemand zijn inspiratie nu bij macro blijkt te liggen?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90 lenzen ?

                        Er is veel keuze hoor. Ik heb net een D90 besteld met Tokina 11-16mm 2.8 groothoek lens (voor landschappen - IJsland reis), en een Tamron 17-50mm 2.8 (standaard zoom) die nog op komst is. Voorlopig ga ik geen super zoom nodig hebben.

                        Er is bvb een Nikon 17-55mm 2.8 standaard zoom, maar die is gigantisch duur. Daarom heb ik de Tamron gekozen.
                        Nikon D90 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tokina 11-16mm 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90 lenzen ?

                          Wat wil dit eigenlijk zeggen ?
                          "Beeldhoek equivalent aan 25,5-82,5 mm op kleinbeeldformaat"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D90 lenzen ?

                            kijk eerst even wat je het liefst fotografeerd, zeker als je pas bezig bent. En budget speelt ook een grote rol. Fotografie is een dure hobby, maar je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Met de kitlens kun je voorlopig nog een hele tijd voort. Het heeft geen zin om dure top-objectieven aan te schaffen, en er vervolgens weinig mee te doen, of er niet het maximale uit te kunnen halen..succes!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D90 lenzen ?

                              Goed om te horen dat je met de kitlenzen ook veel kunt.
                              Bedankt en Vele groetjes.

                              Comment

                              Working...
                              X