Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat indien 100-400L niet voorradig is...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat indien 100-400L niet voorradig is...

    Hallo,

    Ik vertrek binnenkort op surfreis, en wou me net een canon 100-400L lens aankopen voor het fotograferen van de surfers.
    Nu, deze lens is bij enkele grote winkels op dit moment niet te verkrijgen (oa Grobet antwerpen), en pas 2e week juli leverbaar.

    Zijn er enige alternatieven om een andere lens met +/- zelfde kwaliteiten aan te kopen?
    let me know...

  • #2
    Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

    Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht

    Zijn er enige alternatieven om een andere lens met +/- zelfde kwaliteiten aan te kopen?
    let me know...
    nope, de 100-400 is de enigste beste in zijn klasse

    rij eens vlug naar Turnhout bij fotokonijnenberg, daar is hij op voorraad. Eerst bellen en opzij laten leggen voor alle zekerheid
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

      daar krijg je natuurlijk wel geen fotografen-korting he...

      Comment


      • #4
        Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

        Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
        daar krijg je natuurlijk wel geen fotografen-korting he...
        t is t een of t ander he...

        probeer anders Studio 73 eens
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

          Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
          daar krijg je natuurlijk wel geen fotografen-korting he...
          Jamaar ja, wilt ge die lens voor je op verlof vertrekt of niet.
          Ge zult een keuze moeten maken hé, of de lens en geen korting ofwel geen lens.....

          Comment


          • #6
            Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

            of hier hé: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...sm-265424.html
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

              Schade niet te ernstig??

              Comment


              • #8
                Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

                Ik zou de lens nooit in een winkel laten bestellen. Dat doen de winkels toch nooit direct; ze laten eerst een pakket bestellingen voor 1 leverancier van een bepaald merk samenkomen om zo aan hun quantiteit te komen om een grotere pakketkorting te verkrijgen. Zo kan het dus zijn dat je maaaaaanden moet wachten eer je je lens in handen hebt !
                Heb je de lens snel nodig, koop ze dan waar ze in voorraad is, ook al betaal je ze dan méér dan in de winkel waar ze niet op de plank ligt. Dan kan je ze trouwens vóór je verlof nog uittesten en jezelf gewoon maken, want met zulks een zoom werken vergt wel enige gewenning !

                Comment


                • #9
                  Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

                  bij art en craft staat ie in voorraad (gent)
                  groetjes aline
                  groetjes aline

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

                    heb er idd enkele winkels gevonden.
                    Wat die occasie van hierboven betreft, is deze schade te verwaarlozen of toch mee opletten? gr,d avid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

                      Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
                      heb er idd enkele winkels gevonden.
                      Wat die occasie van hierboven betreft, is deze schade te verwaarlozen of toch mee opletten? gr,d avid
                      als het de kwaliteit van de lens niet schaadt (wat mij lijkt) zal het niet kwaad kunnen... als het niet te ver is kan je eens gaan kijken/testen; wat ik sowieso zou doen hoor.
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

                        blijkbaar staat deze ook al op een zoekertjessite, met foto's erbij van de schade
                        http://www.2dehands.be/canon-ef-100-400-60427591.html
                        450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

                          Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
                          blijkbaar staat deze ook al op een zoekertjessite, met foto's erbij van de schade
                          http://www.2dehands.be/canon-ef-100-400-60427591.html
                          Om zo'n 'snipper' van die ring af te breken moet ie toch een redelijk tik gekregen hebben volgens mij , als je hier nog max 750 Euro aan geeft na degelijk testen zou ik eerlijk gezegd kunnen twijfelen, maar meer zou ik er niet meer aan geven.

                          Nieuw is ie voor 1379 Euro te vinden in de gekende winkels

                          Ik heb deze lens ook, en het is een schitterend objectief, gisteren nog gebruikt tijdens SpaItalia en weer vlijmscherpe foto's

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Om zo'n 'snipper' van die ring af te breken moet ie toch een redelijk tik gekregen hebben volgens mij , als je hier nog max 750 Euro aan geeft na degelijk testen zou ik eerlijk gezegd kunnen twijfelen, maar meer zou ik er niet meer aan geven.

                            Nieuw is ie voor 1379 Euro te vinden in de gekende winkels

                            Ik heb deze lens ook, en het is een schitterend objectief, gisteren nog gebruikt tijdens SpaItalia en weer vlijmscherpe foto's

                            Mark
                            Voor 750 EUR houdt de verkoper ze wel bij blijkbaar

                            Als je ziet hoe ingewikkeld deze lens in mekaar zit ben je beter voorzichtig en vraag je eerst hoeveel het kost om eventueel opnieuw te aligneren
                            Misschien is ze daarna nog scherper

                            Probleem is dat je als koper geen referentie hebt voor je testen, dat kan alleen als je deze lens of een vergelijkbare al hebt

                            Prima lens inderdaad voor zijn gering gewicht en afmetingen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat indien 100-400L niet voorradig is...

                              Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
                              blijkbaar staat deze ook al op een zoekertjessite, met foto's erbij van de schade
                              http://www.2dehands.be/canon-ef-100-400-60427591.html
                              Deze lens heeft hier in 2006 al te koop gestaan.
                              Zie http://forum.belgiumdigital.com/f11/...sm-131028.html

                              Jammer van de schade,voor mij is ze geen 800 euro waard.
                              Ik merk op dat je ze tegenwoordig weinig 2e hands vind.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X