Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portretlens (Canon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • portretlens (Canon)

    Hallo,

    Ik zou een portretlens willen kopen. Maar ik weet niet goed welke?
    Heeft iemand ervaring met de lenzen van Sigma of Tamron?
    Of is het toch beter om bij Canon te blijven?

    Ik heb een Canon EOS 400D.

  • #2
    Re: portretlens (Canon)

    Kijk eens rond voor de Canon EF 85mm f1.8.

    Schitterende lens voor portret, heel scherp.

    Regelmatig kom je ze wel tweedehands tegen ook.
    - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

    Comment


    • #3
      Re: portretlens (Canon)

      wil je flexibiliteit, kijk dan eens naar de Tamron 28-75 2.8

      wil je topkwaliteit én snelheid, kijk dan maar naar de canon 85mm 1.8 of misschien zelfs de 50mm 1.4 (die is wel traag)


      veel meer kan ik eigenlijk niet zeggen zonder dat je meer info geeft over het soort portretten en omstandigheden
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: portretlens (Canon)

        70-200 l
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: portretlens (Canon)

          Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
          70-200 l
          Met alle respect, maar waarom een redelijk dure L-lens aanraden?

          Ok, de kwaliteit van een L-lens is beter en de 70-200 is dan ook een fantastische lens met veel mogelijkheden.

          Maar we weten niet wat voor portretten de TS wil maken en in welke omstandigheden de TS wil werken.

          Er zijn vele "goedkopere" portretlenzen die uitstekende resultaten geven.
          Neem maar de Canon EF 85mm f/1.8 USM: prachtige Bokeh, uiterst snel en scherp en redelijk bij prijs.

          Daarenboven nog een mooie werkafstand ten opzichte van het model naar mijn mening, je moet niet te dicht bij elkaar gaan staan om een mooi portret van het gelaat te maken.
          - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

          Comment


          • #6
            Re: portretlens (Canon)

            Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
            Met alle respect, maar waarom een redelijk dure L-lens aanraden?
            Samen met de 85 prime ook mijn favo portretlens..

            Comment


            • #7
              Re: portretlens (Canon)

              85mm is vrij lang voor op een cropped (400). ik zou een 50mm aanraden met vrij grote opening. Ik dacht dat Rudy een sigma 50/1.4 in aanbieding had.
              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

              Comment


              • #8
                Re: portretlens (Canon)

                Low-budget en heel goed, de Canon 50mm f1,8.
                Duurder en nog wat beter, de Canon 85mm f1,8

                Maar eigenlijk kan je met elke lens wel portretjes maken, alleen met een breedhoek moet je opletten omdat je daarmee teveel vervorming kan krijgen als je te dicht bij het model komt.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: portretlens (Canon)

                  Ik vind de 85mm op een cropcamera (450D en 30D) juist een goede afstand voor portretten.

                  Je blijft wat verder van het onderwerp, waardoor je spontanere foto's krijgt in vele gevallen (feesten enzo).
                  - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

                  Comment


                  • #10
                    Re: portretlens (Canon)

                    tis portretfotogafie en geen studio
                    beetje mm meer is dan goed, dat is mijn ervaring
                    de 70-200 is voor mij een reeks hoger dan de rest, alles in acht genomen
                    de 85 is een vaste en de beste maar de 70-200 heeft dan weer veel meer mogenlijkheden zoals sport
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment


                    • #11
                      Re: portretlens (Canon)

                      tamron 28-75 2.8 of sigma 24-70 2.8 zijn ook erg geschikt.. een 50mm 1.4 of 1.8 is zeker ook goed voor portretjes (hoofd/schouders)

                      Comment


                      • #12
                        Re: portretlens (Canon)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                        de 85 is een vaste en de beste maar de 70-200 heeft dan weer veel meer mogenlijkheden zoals sport
                        één van mijn favoriete sportlenzen is de canon 85mm 1.8
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: portretlens (Canon)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                          Ik vind de 85mm op een cropcamera (450D en 30D) juist een goede afstand voor portretten.

                          Je blijft wat verder van het onderwerp, waardoor je spontanere foto's krijgt in vele gevallen (feesten enzo).
                          Sommige topfotografen (Nachtwey...) gebruiken voornamelijk de 16-35 op FF om tenmidden van de actie te kunnen staan. En dat zijn machtige portretten - en ander ellending spul .
                          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: portretlens (Canon)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                            Sommige topfotografen (Nachtwey...) gebruiken voornamelijk de 16-35 op FF om tenmidden van de actie te kunnen staan. En dat zijn machtige portretten - en ander ellending spul .
                            Ik zie persfotografen ook meestal met breedhoeklenzen werken. Daarmee heb je het voordeel dat je vanaf de eerste rij foto's kan maken, dan staat er niemand in de weg.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: portretlens (Canon)

                              Veel mensen zeggen dat je vervorming krijgt van gezichten op 35 mm vgln met bv 85 of 100 mm, maar dat komt niet door de brandpuntsafstand, maar door het perspectief. Op 35 mm moet je dichterbij komen omdat je anders niet dezelfde afbeeldingsmaatstaf hebt. Dan is het hoofd ineens 2x of meer kleiner en niet meer beeldvullend.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X