Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Nikkor 17-55 f2,8 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met Nikkor 17-55 f2,8 ?

    Onlangs kocht ik een tweedehands 17-55 f2,8 lens. De lens op zich zag er perfect uit (geen gebruikssporen, vloeiende zoomring, ...) en had nog 6 maanden garantie.

    Het probleem dat ik nu na enkele weken meen te hebben, is dat de lens nooit echt (super)scherpe foto's neemt. Het kan natuurlijk aan mij liggen, want ik heb nog maar 1 maand ervaring met een dslr. Het rare is echter wel dat ik met mijn nikkor 12-24 f4 en nikkor 80-400 VR dit probleem niet (of toch veel minder) heb.

    Mijn vraag is nu wat ik het best doe ? Voor ik contact op neem met konijnberg zou ik waarschijnlijk best eens de lens laten proberen door iemand met meer ervaring.

    Zijn er hier mensen uit zuid west vlaanderen (Roeselare) die het zouden zien zitten om de lens eens onder handen te nemen ? Dan weet ik tenminste zeker of het de lens is of mijn kwaliteiten die tekort schieten.

    Alvast bedankt
    www.vulstekebvba.be

  • #2
    Re: Probleem met Nikkor 17-55 f2,8 ?

    Ik heb deze lens ook gehad en ik kan je zeggen dat ik daar super scherpe foto's mee maakte.
    Je kunt de lens zelf goed uit testen.

    Plaats de camera + lens op een goed statief.
    Neem een onderwerp met een beetje diepgang.
    Zorg dat de sluitertijd niet lager is dan 1/100
    Maak foto's met een diafragma trap beginnend met F2.8
    Bekijk de foto's met de instelling van 100% op je beeldscherm.

    Lees onderstaand topic ook nog eens door.
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    Veel succes.

    mvg
    Antoine

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met Nikkor 17-55 f2,8 ?

      plaats -liefst achter een linkje- eens ergens full-size beelden waarvan je vindt dat ze niet voldoen. laat zeker ook de exif erin zitten en vermeld erbij waarop je hebt scherpgesteld. op die manier kunnen we mss betere tips geven :-)

      Greetz,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met Nikkor 17-55 f2,8 ?

        idd een full size foto achter linkje met exif data!
        tips in info volgen
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met Nikkor 17-55 f2,8 ?

          ok, ik kijk er vanavond voor.
          www.vulstekebvba.be

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met Nikkor 17-55 f2,8 ?

            Hallo

            Ik ben van veldegem. tussen brugge en torhout, dus dat is niet ver af.
            Ik wil eventueel jou nikon eens naast mijn tamron 17-50 f2.8 leggen.

            En kijken of er veel verschil tussen beide zit.

            Als mijn tamron betere foto's neemt dan is er inderdaad iets mis mee.

            Groeten Davy
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met Nikkor 17-55 f2,8 ?

              Dat zal je nog verbazen. De tamron kan namelijk best eens scherper blijken dan de 17-55 van nikon.

              Je betaalt niet alleen voor scherpte, maar meer ook contrast, kleurweergave (tamron is soms nogal gelig) en bouw.
              En daar zit een wereld van verschil in vergeleken met de tamron.

              Maar neem 2 foto's verklein ze naar 800 x 533 pixels en je ziet waarschijnlijk niet eens meer waarmee ze genomen zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met Nikkor 17-55 f2,8 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Marxje Bekijk bericht
                Dat zal je nog verbazen. De tamron kan namelijk best eens scherper blijken dan de 17-55 van nikon.
                ik hoop dat je dit zelf niet gelooft ik heb beiden uitvoerig gebruikt en hoewel ik de Tamron zeker geen slecht objectief vind kan ze toch echt niet tippen aan de Nikon hoor.

                Oorspronkelijk geplaatst door Marxje Bekijk bericht
                Je betaalt niet alleen voor scherpte, maar meer ook contrast, kleurweergave (tamron is soms nogal gelig) en bouw.
                En daar zit een wereld van verschil in vergeleken met de tamron.

                Maar neem 2 foto's verklein ze naar 800 x 533 pixels en je ziet waarschijnlijk niet eens meer waarmee ze genomen zijn.
                Met deze 2 stellingen ben ik het dan weer wel eens

                Greetz,
                TravelToy
                www.christian-bailleul.be | Blog

                Comment

                Working...
                X