Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sportlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sportlens

    ik ben op zoek naar een nieuwe lens voor mijn nikon D60, ik heb deze vooral nodig voor foto's te trekken op de voetbal (buiten), ik ben deze lens van sigma tegengekomen en nu is mijn vraag of deze goed is voor voetbal (noobje op gebied van lenzen )

    de lens:
    Sigma AF 50-500mm F4-6.3 EX DG HSM APO
    Nikon D60 & D300 + AS-F VR NIKKOR 18-55 1:3.5-5.6G + AS-F VR NIKKOR 55-200 1:4-5.6G + Nikon SB-600

  • #2
    Re: sportlens

    redelijk waardeloos voor voetbal in vergelijking met de sigma 100-300 f4 voor gelijkaardig budget

    de bigma is een lens die licht vreet en die eerder soft is, niet echt een beste lens voor sport, waarmee ik niet gezegd heb dat die lens onbruikbaar is voor sport, maar 't is er niet het gerief voor.

    Comment


    • #3
      Re: sportlens

      Volgens mij is een lichtsterke lens F2.8 echt wel nodig. Dat heb ik zelf ondervonden bij de foto's van paardensport, zeker als het buiten wat somberder weer is.
      Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

      Comment


      • #4
        Re: sportlens

        Ik gebruik op mijn D60 een nikon 70-300VR voor sport fotos,zeer snelle AF en zeker lichtsterk genoeg voor buiten opnames.

        mvg Yves.
        What you see is what you get

        Comment


        • #5
          Re: sportlens

          Beste Yves,

          Enig idee wat jouw type lens kost tegenwoordig ? Ik heb namelijk ook een Nikon D60 en ben op zoek naar een goede lens om oa. wielertoeristen en ropeskippers te fotograferen.
          Bye the way, ben een nieuweling in de fotografiewereld en moet nog heel wat zaken aanschaffen (maar nog eventjes alles goed bekijken en stuk voor stuk mijn aankopen goed overwegen)

          Groetjes,
          S.

          Comment


          • #6
            Re: sportlens

            hoi tantebibi.

            Een 70-300 AFS- VR kan je momenteel 2e hands vinden voor een kleine 300 euro.
            Ik kan je ze zeker aanraden.

            mvg. Yves
            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: sportlens

              welke van deze 2 lenzen is het beste aan te raden voor sport?

              Nikkor AF-S VR 70-300/4.5-5.6G IF-ED Zoom

              Nikkor AF-S VR 70-200/2.8 G IF-ED (deze is wel wat aan de dure kant)

              of zijn er andere altenatieven?

              grtz
              Nikon D60 & D300 + AS-F VR NIKKOR 18-55 1:3.5-5.6G + AS-F VR NIKKOR 55-200 1:4-5.6G + Nikon SB-600

              Comment


              • #8
                Re: sportlens

                Oorspronkelijk geplaatst door KM86 Bekijk bericht
                welke van deze 2 lenzen is het beste aan te raden voor sport?

                Nikkor AF-S VR 70-300/4.5-5.6G IF-ED Zoom

                Nikkor AF-S VR 70-200/2.8 G IF-ED (deze is wel wat aan de dure kant)

                of zijn er andere altenatieven?

                grtz
                de 70-200 is heel goed voor sport, perfect eigenlijk, maar zoals je al zegt nogal aan de dure kant.

                en goed betaalbaar alternatief is de sigma 70-200 f2.8
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: sportlens

                  Iemand een idee over de Tamron 18-270 F3.5-6.3? Ik wou mij deze aanschaffen als allround lens, maar aangezien ik ook veel sport fotografeer (vooral skisport), zou deze hiervoor ook geschikt zijn volgens jullie?

                  Comment


                  • #10
                    Re: sportlens

                    Oorspronkelijk geplaatst door flupke71 Bekijk bericht
                    Iemand een idee over de Tamron 18-270 F3.5-6.3? Ik wou mij deze aanschaffen als allround lens, maar aangezien ik ook veel sport fotografeer (vooral skisport), zou deze hiervoor ook geschikt zijn volgens jullie?
                    je zal foto's kunnen trekken. Maar eerlijk gezegd, als je sport wil fotograferen dan is een lens zoals die tamron de slechtste keuze die je maar kan maken! traag en enorm veel licht nodig
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: sportlens

                      Sport is actie en dus snelle bewegingen die vastgelegd dienen te worden. Kies een lens die zéér snel kan scherpstellen. Bij Sigma en Tamron oa. kan dat wel eens tegenvallen. Kies je voor een Nikon lens, ga dan voor lenzen met een AF-S ultrasnelle scherpstelmotor. Heeft je camera méér scherpstelpunten (vooral de recentste en duurdere camera's) dan gebeurt de scherpstelling nog sneller met de eigen merklenzen.
                      Een lichtsterkte van f/2,8 hoeft niet, maar je kan bij slechter licht beter scherpstellen en deze lenzen halen al bij f/5,6 al een zeer goede beeldkwaliteit, terwijl de goedkopere versies van zulke lenzen maar een lichtsterkte hebben van f/4 of soms maar f/5,6. Dat boet je aan beeldkwaliteit in !

                      Comment


                      • #12
                        Re: sportlens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cigaloun Bekijk bericht
                        Sport is actie en dus snelle bewegingen die vastgelegd dienen te worden. Kies een lens die zéér snel kan scherpstellen. Bij Sigma en Tamron oa. kan dat wel eens tegenvallen. Kies je voor een Nikon lens, ga dan voor lenzen met een AF-S ultrasnelle scherpstelmotor. Heeft je camera méér scherpstelpunten (vooral de recentste en duurdere camera's) dan gebeurt de scherpstelling nog sneller met de eigen merklenzen.
                        Een lichtsterkte van f/2,8 hoeft niet, maar je kan bij slechter licht beter scherpstellen en deze lenzen halen al bij f/5,6 al een zeer goede beeldkwaliteit, terwijl de goedkopere versies van zulke lenzen maar een lichtsterkte hebben van f/4 of soms maar f/5,6. Dat boet je aan beeldkwaliteit in !
                        daar ben ik het dus totaal niet mee eens
                        je hebt zeker nog nooit met een sigma 70-200hsm of een sigma 100-300hsm gewerkt?
                        ik heb met beide type lenzen nog nooit scherpstelproblemen gehad ,de lens kan makkelijk de camera volgen met het scherpstellen
                        die stellen razendsnel scherp en zijn voor hun geld zeer schitterende lenzen
                        die twee zijn zeer waardige alternatieven voor de nikon lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: sportlens

                          Oorspronkelijk geplaatst door flupke71 Bekijk bericht
                          Iemand een idee over de Tamron 18-270 F3.5-6.3? Ik wou mij deze aanschaffen als allround lens, maar aangezien ik ook veel sport fotografeer (vooral skisport), zou deze hiervoor ook geschikt zijn volgens jullie?
                          Voor sport zou ik die zeker ook niet gebruiken. Is inderdaad zeer traag.
                          Peter
                          2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                          gspep.smugmug.com & steendorp.info

                          Comment


                          • #14
                            Re: sportlens

                            Hallo iedereen,

                            Denken jullie dat de onderstaande lens een goede aankoop zou zijn voor sporfotografie van oa. wielertoeristen en ook ropeskippers (indoor) ;
                            Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G IF VR

                            Deze staat mijn inziens aan een behoorlijk budgetvriendelijke prijs bij fotokonijnenberg.

                            Ook de aankoop van een statief en uitgebreide handige tas staat nog op mijn verlanglijstje. Daarvoor had ik de onderstaande zaken op het oog :

                            Manfrotto (iemand een suggestie : type voor Nikon D60 in combi met sportfotografie ?)
                            Lowepro Slingshot 200 AW Zwart of misschien wel de 300 AW.


                            Kan iemand me feedback geven hieromtrent ?

                            Bedankt voor jullie medewerking

                            En nog een fijne Vaderdag voor alle fotografiepapa's !

                            Comment


                            • #15
                              Re: sportlens

                              nikon 70-300 voor indoor zal moeilijk worden! niet lichtsterk genoeg.
                              sigma of nikon 70-200 f2.8 zal al stukken beter zijn. ook duurder.
                              een alternatief, 50-150 f2.8 van sigma. veel korter maar een mogelijke kandidaat.

                              statief zou ik zeker niet op besparen! zelf heb ik een manfrotto 055xprob met rc322 kop (huisstaief hier op het forum. zoek maar effe op) zit ergens tussen de 250 à 300 euro. is veel maar zijn geld meer dan waard.


                              tas koop je best mar al je lenzen en toebehoren mee! en koop deze zeker op de "groei" anders mag je binnen de kortste keren een nieuwe kopen.
                              ook een goeie tas is de kata 3n1 (klik)


                              aan u de keus
                              david
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X