Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed alternatief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed alternatief?

    Update:

    Ik gooi mijn standaard objectieven (Nikkor AF-S 18-55mm DX F 3.5-5.6 G en Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 G DX) de deur uit maar vroeg me af wat enkele goede alternatieven zijn…
    Welke kunnen me aangeraden worden?
    Lagere F waarde, met vluggere AF ,een 18-200... het doet er niet toe... ik wil ze beter ( :P )...

    Standaard objectieven van de D300 zijn het niet... eerder afdankertjes van mijn vroegere D40...

    Groetjes!
    Last edited by Matheww_1; 9 juni 2009, 18:23.
    Nikon D300

  • #2
    Re: Goed alternatief?

    De lenzen die je als alternatief noemt bestaan alvast niet
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Goed alternatief?

      Heb wel zelf geen Nikon maar als je tegen de beperkingen van de kitlenzen bent gelopen,
      waar ligt dan het punt dat je zegt die moet ik hebben?
      Je ruilt nu de lenzen tegen zeer GOEDE lenzen omdat ze F2.8 hebben over gans de lijn.
      Dus ik vermoed dat het punt bij U de lichtsterkte is dus zou ik zeker niet aarzelen.
      Natuurlijk is de prijs ook behoorlijk voor die lenzen maar de lichtsterkte weegt daar zeker tegenop

      Andere oplossing is de Tamron 17-50 is ook F2.8 en de tamron of sigma 70-200F2.8
      Denk dat Nikon ook zo eentje heeft een 70-200 maar die prijs vond ik niet

      Als je de lenzen neemt die je opnoemde zal je een hele stap zeg maar sprong voorwaarts maken

      Comment


      • #4
        Re: Goed alternatief?

        Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
        ....Je ruilt nu de lenzen tegen zeer GOEDE lenzen.......
        ....
        Denk jij dat? De genoemde lenzen zitten alvast nog niet in het standaard gamma van de betrokken fabrikanten

        Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
        ....Als je de lenzen neemt die je opnoemde zal je een hele stap zeg maar sprong voorwaarts maken
        Zoals reeds gezegd denk ik niet dat het met de genoemde lenzen beter zal gaan (ik ben er zelfs zeker van dat de kitlenzen vele keren beter zijn dan onbestaande lenzen )

        @ Matheww_1 Waarschijnlijk bedoel je dus de Sigma 18-50/2.8 EX DC Macro, bij Nikon is het enkel de 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR Zoom-Nikkor die ietwat in de buurt komt van de door jouw genoemde lens. Als alternatief voor de Nikon kan je bij bijvb. Sigma kijken naar de 70-200/2.8 APO EX DG MACRO, of de 50-150/2.8 APO EX DC II (Ik heb hier enkel Sigma vernoemd omdat jij ook een Sigma lens aanhaalde).

        Comment


        • #5
          Re: Goed alternatief?

          Dat wist ik niet maar de bedoeling van de TS is dat zijn lenzen te kort komen in de F waarde
          Dus een lens van F2.8 is een hele stap voorwaarts
          Daarom ook dat ik de tamron en de sigma lenzen voorstelde die zijn redelijk van prijs
          ook die jij voorstelde de 50-150 is redelijk van prijs.
          Ben er zelf naar die aan het uitkijken voor mijn Olympus omdat ze toch de helft goedkoper is dan de 55.200 F2-4 van olympus en te ruilen voor de kitlens 40-150 F3-4.5.
          Maar nog geen reviews gevonden van olympus gebruikenrs

          Comment


          • #6
            Re: Goed alternatief?

            Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
            Ik gooi mijn standaard objectieven (18-55 F3,5 en 55-200 F4,5 ) de deur uit maar vroeg me af wat enkele goede alternatieven zijn…
            Sigma 18-55 F 2.8… en nikon 55-200 F2.8…

            Welke kunnen me echt aangeraden worden?

            Groetjes!
            jij gooit ze in de richting van lichtervelde, ik zet mijn deur open
            Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

            Comment


            • #7
              Re: Goed alternatief?

              Alvast bedankt voor de reacties,

              Ik had die post inderdaad nogal vlug gezet... als ik het tijdstip bekijk...ook nogal vroeg

              Ondertussen is een kleine update aan het bericht gemaakt... alle tips zijn handig... bedankt dus voor deze die ik reeds ontving...

              Mss wel even bijvertellen dat het voor mij wel amateurfotografie blijft... lenzen van max 1500 EUR OK maar enorme tunnels die stukken van mensen komen zullen niet echt op mijn lijstje komen

              grts!
              Nikon D300

              Comment

              Working...
              X