Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen voor Partyfotografie en sportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen voor Partyfotografie en sportfotografie

    Hallo iedereen,
    binnenkort is het weer vakantie en doe ik een vakantiejob.
    Met dit geld zou ik 2 nieuwe lenzen willen kopen.
    Ik heb hierbij mijn oog laten vallen op
    -Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Ni +UV filter
    -Nikkor AF-D 50 mm F 1.8
    Ik zou de sigma lens gebruiken om vooral zaalvolleybal te fotograferen (zaal verlicht met TL-lampen) en ik zou de Nikkor gebruiken om op fuiven te fotograferen.
    Mijn vraag nu is of deze lenzen geschikt zouden zijn voor wat ik er meer van plan ben en of de nikkor lens nu een autofocus heeft of niet want ik vind sommige sites die zeggen van wel en andere van niet.

    mvg,
    Donaat
    P.S. ik heb als DSLR een D40x
    Photography Donaat - http://www.fotonaat.be
    Ervaring doet men op uit onervarenheid

  • #2
    Re: lenzen voor Partyfotografie en sportfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door donaatello Bekijk bericht
    Hallo iedereen,
    binnenkort is het weer vakantie en doe ik een vakantiejob.
    Met dit geld zou ik 2 nieuwe lenzen willen kopen.
    Ik heb hierbij mijn oog laten vallen op
    -Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Ni +UV filter
    -Nikkor AF-D 50 mm F 1.8
    Ik zou de sigma lens gebruiken om vooral zaalvolleybal te fotograferen (zaal verlicht met TL-lampen) en ik zou de Nikkor gebruiken om op fuiven te fotograferen.
    Mijn vraag nu is of deze lenzen geschikt zouden zijn voor wat ik er meer van plan ben en of de nikkor lens nu een autofocus heeft of niet want ik vind sommige sites die zeggen van wel en andere van niet.

    mvg,
    Donaat
    P.S. ik heb als DSLR een D40x
    Hoi Donaat,

    Ik denk dat je voor de D40x beter een lichtsterke DX lens neemt: bijvoorbeeld de nieuwe 35 mm DX F1.8 welke zeer goed is van kwaliteit en nog betaalbaar ook (+- 242 euro)
    www.wimbylphotography.com
    https://500px.com/wimbyl
    https://www.flickr.com/photos/wimbyl/

    Comment


    • #3
      Re: lenzen voor Partyfotografie en sportfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door donaatello Bekijk bericht
      Hallo iedereen,
      binnenkort is het weer vakantie en doe ik een vakantiejob.
      Met dit geld zou ik 2 nieuwe lenzen willen kopen.
      Ik heb hierbij mijn oog laten vallen op
      -Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Ni +UV filter
      -Nikkor AF-D 50 mm F 1.8
      Ik zou de sigma lens gebruiken om vooral zaalvolleybal te fotograferen (zaal verlicht met TL-lampen) en ik zou de Nikkor gebruiken om op fuiven te fotograferen.
      Mijn vraag nu is of deze lenzen geschikt zouden zijn voor wat ik er meer van plan ben en of de nikkor lens nu een autofocus heeft of niet want ik vind sommige sites die zeggen van wel en andere van niet.

      mvg,
      Donaat
      P.S. ik heb als DSLR een D40x
      die AF-D zal niet gaan op je D40X of je zal moeten manueel scherp stellen ,de sigma die wel maar moet ook HSM hebben (ingebouwde motor)
      Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

      Comment


      • #4
        Re: lenzen voor Partyfotografie en sportfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door wimken84 Bekijk bericht
        Hoi Donaat,

        Ik denk dat je voor de D40x beter een lichtsterke DX lens neemt: bijvoorbeeld de nieuwe 35 mm DX F1.8 welke zeer goed is van kwaliteit en nog betaalbaar ook (+- 242 euro)
        Wimken84 heeft die 35mm DX F 1.8 een ingebouwde motor (AF-S )??? anders werkt die niet op een D40X he...staat nu bij konijn op 202,34 + 15 verzend kosten.....
        Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

        Comment


        • #5
          Re: lenzen voor Partyfotografie en sportfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door doberman100 Bekijk bericht
          Wimken84 heeft die 35mm DX F 1.8 een ingebouwde motor (AF-S )??? anders werkt die niet op een D40X he...staat nu bij konijn op 202,34 + 15 verzend kosten.....
          AF-S wijst er toch op dat er motor inzit niet?
          maar ik wist niet zeker of bij AF-D er één in zat daarmee de vraag e
          Photography Donaat - http://www.fotonaat.be
          Ervaring doet men op uit onervarenheid

          Comment


          • #6
            Re: lenzen voor Partyfotografie en sportfotografie

            35mm en 50mm op een crop zijn te klein voor partyfotografie, je hebt groothoek nodig. Iets van 17-18mm ofzo, 24mm is zelfs al te weinig.

            Comment


            • #7
              Re: lenzen voor Partyfotografie en sportfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              35mm en 50mm op een crop zijn te klein voor partyfotografie, je hebt groothoek nodig. Iets van 17-18mm ofzo, 24mm is zelfs al te weinig.
              Inderdaad. Voor partyfotografie voldoet een VR-kitlens. Wat belangrijker is, is een goede flits en daarbijhorende flitstechniek. Ik zou zeggen: lees dit eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1332317

              Comment

              Working...
              X