Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Kemmelberg II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Kemmelberg II

    Voort breiend op de drie foto’s van op de Kemmelberg genomen nog drie andere foto’s aan dezelfde kant van de berg genomen.

    [CENTER]Op de parking van het hotel-restaurant heeft een eenzame ruiter zijn paard “geparkeerd” om van een goeie pint te genieten.
    De knol moest een poot vooruit zetten om recht te kunnen blijven op de steile helling.




    Hier een ver zicht op het dorp Wulvergem gelegen op 4km(*) en de flatgebouwen van Armentières (Frankrijk) gelegen op 13,3km(*), deze zijn nog net zichtbaar.
    * = Dit zijn afstanden in vogelvlucht, niet via de weg!





    Hier heb ik ingezoomd op de boerderij en ook zie je hier al een stuk beter Armentières. Deze is genomen met de Canon 55-250 IS.



    Er volgt nog een serie van drie, deze keer genomen aan de andere kant van de Kemmelberg.
    Alvast bedankt voor het kijken.

    Grtz, RF
    Last edited by Red Falcon; 2 november 2010, 23:58.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: De Kemmelberg II

    ik ga hier voor de derde RF zit lekker diep
    mooi paard trouwens


    grtjs,


    jeannot

    Comment


    • #3
      Re: De Kemmelberg II

      Thanks Jeannot, maar de kleuren zijn ook hier totaal anders dan op mijn pc.
      Dit was ook al zo bij mijn andere post
      Enig idee hoe dit komt?
      Veel aan de foto's heb ik niet geprutst enkel in Camera Raw wat bijgesteld.

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: De Kemmelberg II

        mooie reeks, maar zou toch niet meer zo'n hoog diafragma gebruiken.
        gaat vaak tenkoste van de kleuren en zoals je ziet bij de eerst en de tweede opname, verlies je scherpte in de verte.
        de laatste genomen met F11 heeft veel meer scherptediepte, zie maar aan de bomen in vergelijking met de bomen op de eerste twee opnamen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: De Kemmelberg II

          Je eerste is nogal saai qua compositie, vooral door de centrale plaatsing van het paard.
          Je tweede is onscherp in de verte (zoals reeds gezien door bouk). Weinig dat m'n aandacht trekt.
          De ingezoomde versie oogt toch wat interessanter, door het samendrukkende effect van je tele en de plaatsing van de horizon.

          Groeten
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: De Kemmelberg II

            Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
            Je eerste is nogal saai qua compositie, vooral door de centrale plaatsing van het paard.
            Je tweede is onscherp in de verte (zoals reeds gezien door bouk). Weinig dat m'n aandacht trekt.
            De ingezoomde versie oogt toch wat interessanter, door het samendrukkende effect van je tele en de plaatsing van de horizon.

            Groeten
            Het paard trok vooral mijn aandacht omdat het een poot vooruit moest zetten om niet op zijn bek te gaan, zie je niet zo dikwijls dacht ik.
            Enig idee op welke afstand de bomen zich van mijn standpunt bevonden?
            Weinig dat je aandacht trekt? Raar hoor.
            Blijkbaar doen ver zichten het niet zo goed, omdat het zo vlak is, maar dit zo in de westhoek op een paar heuvels na. De eerste twee zijn genomen met de 18-55 IS kitlens en ik vind het al een hele prestatie van deze lens. Alleen zat het weer niet mee om betere kleuren te halen.

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: De Kemmelberg II

              Tweede vind ik duidelijk de beste landschapsfoto.
              Derde is te veel ingezoomd, er is niet zo veel interessants op te zien.
              Die met het paard is gewoon.
              Last edited by Control-Z; 9 juni 2009, 09:17. Reden: derde

              Comment


              • #8
                Re: De Kemmelberg II

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Tweede vind ik duidelijk de beste landschapsfoto.
                Tweede is te veel ingezoomd, er is niet zo veel interessants op te zien.
                Die met het paard is gewoon.
                Euh, derde bedoel je zeker
                En inderdaad de eerste is gewoon een paard, heel gewoon of bijna gewoon, maar het trok wel mijn aandacht en kon niet nalaten deze te uppen.

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: De Kemmelberg II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Weinig dat je aandacht trekt? Raar hoor.
                  Ik zal dan mss een rare zijn . Maar wat trekt er dan voor jou de aandacht?


                  Groeten
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Kemmelberg II

                    Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
                    Ik zal dan mss een rare zijn . Maar wat trekt er dan voor jou de aandacht?


                    Groeten
                    Dat zeg jij zelf, ik niet hé
                    En ja, misschien zie ik teveel geschiedenis in deze streek.
                    Hier vielen honderdduizenden jonge heldhaftige Britse soldaten tijdens "la grande guerre". Vijfentwintig jaar later herhaald zich de geschiedenis.
                    Eerst beschiet het Engels expeditie leger de oprukkende Duitsers maar moeten wijken voor hun overmacht.
                    Vervolgens beschieten de Duitsers de vluchtende Fransen en Engelsen.
                    Nog iedere dag ploegen de boeren tientallen bommen om uit WW I.
                    En dan sta je op die berg en heb je een panoramisch zicht van meer dan dertien kilometer ver over de "Killing Fields".
                    Ik zou begot niet weten hoe je dat anders op foto kunt vastleggen hoor.
                    En zoals ik al zei, er hangde een brandnevel die het zicht nog beperkte.
                    Kortom, voor mij staat er meer dan genoeg op de foto.
                    Ik zie in ieder geval niet elke dag zo'n panorama.
                    Maar het staat natuurlijk iedereen vrij het zijne van deze foto te denken.
                    Spijtig dat deze jouw niet bekoord.

                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Kemmelberg II

                      Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                      ik ga hier voor de derde RF zit lekker diep
                      mooi paard trouwens


                      grtjs,


                      jeannot
                      ik volg zeer mooie diepte en mooi paardje

                      mvg xiebu
                      "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                      *BD1033BE*

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Kemmelberg II

                        De kleuren zijn het mooist bij de eerste foto, terwijl de derde mijn voorkeur heeft, wegens meer detail en scherpte.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Kemmelberg II

                          Euh, derde bedoel je zeker
                          Inderdaad ik bedoelde dat ik de derde teveel ingezoomd vind om nog een interessante landschapsfoto te zijn.
                          Tweede is OK.
                          Mijn idee.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Kemmelberg II

                            Wellicht had ik de foto zo moeten uppen:


                            Nu pas zie ik in dat ik de hele reeks beter onder "Foto verhalen" had moeten posten, maar helaas ben ik geen "schrijvend talent".
                            Het zou een eerbetuiging aan de jonge heldhaftige Engelse soldaten kunnen geweest zijn, zij die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid, laten we dat vooral nooit vergeten!
                            Als je bovendien bedenkt dat de meesten vrijwilligers waren en vier jaar alle ellende hebben getrotseerd! Ik vind er gewoon de woorden niet voor.
                            Als er ooit iemand in de streek is dan moet hij/zij zeker "Hill 62" bezoeken.
                            Dit is een klein museum waar ondermeer kijkkastjes staan met foto's over de slagvelden en in welke omstandigheden de soldaten moesten leven.

                            Grtz, RF
                            Last edited by Red Falcon; 3 november 2010, 16:11.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Kemmelberg II

                              de 3de voor mij de beste v/d reeks
                              ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                              *BD1034BE

                              Comment

                              Working...
                              X