Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

    Hey,

    Ik vertrek binnenkort op reis naar Egypte met mijn Canon 450D. Omdat ik absoluut niet van lens wil wisselen in het midden van de woestijn, ben ik op zoek naar een goede zoomlens. Ik dacht aan een 18-200mm.
    Een kijkje in de prijslijsten van Foto Nelissen leerde me dat er een heel groot prijsverschil is tussen de merken.
    Het gaat om de:

    Tamron 18-200MM F3.5-6.3AF XR DI II LD CANON =>> 209€
    Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Canon AF =>> 239€
    Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS Canon AF =>> 359€
    Canon EF-S 18-200 IS f/3.5-5.6 =>> 539€

    Het gaat allemaal om 18-200mm lenzen en de f-waarden zijn ongeveer gelijk. Ik begrijp niet goed wat er met de andere aanduidingen bedoeld wordt.kan er iemand me uit leggen wat dat allemaal betekend? En waar gigantische prijsverschil vandaan komt? En welke lens is dan het beste qua prijs- kwaliteit?

    Alvast mercikes hé

    Leen

  • #2
    Re: 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

    Tamron 18-200MM F3.5-6.3AF XR DI II LD CANON =>> 209€
    Gewone beginners lens.
    Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Canon AF =>> 239€
    Sigma, instapmodel, zelfde als Tamron - geen beeldstabilisator (vibratie reductie)
    Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS Canon AF =>> 359€
    Sigma, ditmaal met Vibratie Reductie
    Canon EF-S 18-200 IS f/3.5-5.6 =>> 539€
    Standaard met Vibratie Reductie en 5.6 ipv 6.3 diafragma

    Volgens mij, als beginner en na het lezen van vele reviews, zou de Sigma met beeldstabilisator een mooie compromis zijn.
    Die is online te vinden aan minder dan 300 euro (+verzending)

    Ik laat het woord hier verder aan de mensen met ervaring met een van deze lenzen..

    Comment


    • #3
      xxxxx
      Last edited by Jeroen Bacelle; 9 mei 2011, 17:17.

      Comment


      • #4
        Re: 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

        [QUOTE=Leen!;2283789]Hey,

        Ik vertrek binnenkort op reis naar Egypte met mijn Canon 450D. Omdat ik absoluut niet van lens wil wisselen in het midden van de woestijn, ben ik op zoek naar een goede zoomlens. /QUOTE]

        Beetje onnodige angst hoor, ik wissel zo vaak op stranden enzo en heb zeer weinig last van rommel in mijn 20D zonder stofschudder.....

        Comment


        • #5
          Re: 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

          Ik heb de tamron 18-200 en de canon 18-200 IS en ik moet zeggen het is toch een verschil tussen deze 2 lenzen.
          Ik vind de canon stukken beter dan tamron, het prijsverschil is er ook natuurlijk.
          De canon kost 419 euro.

          Het verschil tussen sigma en canon weet ik niet.
          Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

          Comment


          • #6
            Re: 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

            Aangezien de 18-200 ouder en minder goed is dan de 18-250 raad ik deze laatste aan!
            En als er een 18-270 beschikbaar is, is deze nog het beste!
            Pentax K20d | 18-55 I | 28-200 | 18-250 |

            Comment


            • #7
              Re: 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

              Oorspronkelijk geplaatst door mcclane Bekijk bericht
              Aangezien de 18-200 ouder en minder goed is dan de 18-250 raad ik deze laatste aan!
              En als er een 18-270 beschikbaar is, is deze nog het beste!
              Over welk merk heb je het hier? 18-250mm bestaat ntl, maar die zijn dan weer een stuk duurder, en ik heb niet meer bereik nodig dan 18-200 denk ik, dus waarom meer geld uitgeven daaraan? Of wel?

              Comment


              • #8
                Re: 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

                Oorspronkelijk geplaatst door Leen! Bekijk bericht
                ... dus waarom meer geld uitgeven daaraan?
                Omdat de Tamrons 18-250 en 18-270 qua beeldkwaliteit stukken beter scoren.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  xxxxx
                  Last edited by Jeroen Bacelle; 10 mei 2011, 12:24.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

                    Een tamron wordt het al niet denk ik. Ik hoor hier dat de kwaliteit van de 18-200mm niet zo goed is, en 18-250mm of meer heb ik absoluut niet nodig, en past waarschijnlijk ook niet meer in mijn rugzak.

                    Gewoon mijn 18-55mm meenemen is ook geen optie, ik sprak iemand die dezelfde reis gemaakt had en dezelfde lens meehad, en zij had spijt dat ze niet meer zoombereik had.

                    Ik denk dat mijn voorkeur voorlopig uitgaat naar de sigma met beeldstabilisatie, maar ik hoorde dat die last kan hebben van front- of backfocus. Kan er iemand me hier meer uitleg over geven?

                    groetjes,

                    Leen

                    Comment


                    • #11
                      Re: 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

                      Enige recensies van gebruikers kan je HIER vinden

                      Comment


                      • #12
                        Re: 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

                        anders wissel toch en opteer voor de goedkope 50-250 staat hier een serieus draadje over en is prima lensje


                        las je de camera met mount omlaag houd en een beetje uitkijkt zal stof zeker geen probleem vormen
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

                          Vreemd dat de nieuwe Tamron 18-270 VC (virbratie compensatie) niet in dit rijtje opduikt ? of de Tamron 28-300 VC ? zijn dat geen "waardige" alternatieven ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Vreemd dat de nieuwe Tamron 18-270 VC (virbratie compensatie) niet in dit rijtje opduikt ? of de Tamron 28-300 VC ? zijn dat geen "waardige" alternatieven ?


                            Juist eigenlijk, deze beide zijn al uitgebreid op dit dit forum positief) aan bod gekomen, deze 2 Tamrons sluiten aan bij de goede reputatie van de 17 - 55 2,8 en de 28 - 75 2,8 !
                            Hebben niks meer te maken met die nie zo beste 18 - 200 die ze hadden.

                            28 - 300 geeft op een crop wel veel tele, maar totaal geen breedboek meer.
                            28 -270 is inderdaad een optie.
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

                              @fromdad: dankjewel voor de nuttige link!
                              Feit blijft wel dat iedereen er een heel andere mening op lijkt na te houden over die sigma, van 'rotslecht' tot 'geweldig'...

                              Aan de anderen: zoals ik al gezegd heb komen de vernoemde tamron's niet in mijn lijstje voor, omdat de 28-270 niet genoeg groothoek heeft, en omdat ik helemaal niet meer zoom dan 200mm nodig heb. Die lenzen zijn dan ook duurder en vooral groter, en dus onhandig om mee te nemen. Dan geef ik het extra geld liever aan de canon.
                              Lenzen wisselen in het stof lijkt me nog steeds geen goed plan, en het is ook onpraktisch als je snel een foto wil maken.
                              Als er nog andere lenzen zijn met een bereik van 18mm tot ongeveer 200mm (ietsje minder mag ook) dan hoor ik het wel graag!

                              Comment

                              Working...
                              X