Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 200-400 AF-S icm TC-14E II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 200-400 AF-S icm TC-14E II

    Dit weekend heb ik de 200-400 kunnen testen op mijn D700. De AF was snel en accuraat en de scherpte op F/4 was voor mij zeker in orde. Toen ik er echter de 1,4 TC tussen plaatste kreeg de AF plots erg veel last van "hunting".

    Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben of heb ik gewoon pech gehad tijdens mijn (veel te korte) test-periode ?

    Greetz,
    TravelToy.

    PS de TC werkt perfect op mijn 70-200 f/2,8 en dit zonder enig "hunting" probleem
    www.christian-bailleul.be | Blog

  • #2
    Re: Nikon 200-400 AF-S icm TC-14E II

    Da's niet normaal. Waren alle contacten zuiver? Als ik huntingproblemen (zeer zeldzaam) ondervind met één van mijn TC's kijk ik deze meestal eens na
    Last edited by frank207be; 8 juni 2009, 14:44.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 200-400 AF-S icm TC-14E II

      .....
      Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 14:52.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 200-400 AF-S icm TC-14E II

        Ik heb ze ook gehad en bijgebruik met tc en bij weinig contrast heeft ze idd last van hunten
        Anderzijds een prachtig objectief

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 200-400 AF-S icm TC-14E II

          hoe was het weer?? dwz de lichtomstandigheden, want ik kan me haast niet voorstellen dat een 200-400 van nikon (twv een slordige 5500 euro) zomaar begint te 'hunten'...

          en welke tc zat er tussen, want er zit namelijk veel verschil tussen verschillende merken tc's..

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 200-400 AF-S icm TC-14E II

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Da's niet normaal. Waren alle contacten zuiver? Als ik huntingproblemen (zeer zeldzaam) ondervind met één van mijn TC's kijk ik deze meestal eens na
            Dat zou idd een verklaring kunnen zijn, maar aangezien ik nogal (héééél) secuur ben op mijn materiaal (het was mijn body en mijn TC) durf ik eraan twijfelen of dit het probleem zou veroorzaken.

            Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
            Ik heb ze ook gehad en bijgebruik met tc en bij weinig contrast heeft ze idd last van hunten
            Anderzijds een prachtig objectief
            het was idd vooral merkbaar bij weinig contrastrijke scenes. de vraag is nu natuurlijk ... is die combinatie bruikbaar in bosrijke omgevingen waar vaak vrij weinig licht aanwezig is ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
            hoe was het weer?? dwz de lichtomstandigheden, want ik kan me haast niet voorstellen dat een 200-400 van nikon (twv een slordige 5500 euro) zomaar begint te 'hunten'...

            en welke tc zat er tussen, want er zit namelijk veel verschil tussen verschillende merken tc's..
            de TC die er tussen zat is van het laatste type dat Nikon heeft uitgebracht, de TC-14E II.
            juist omdat die lens zo'n smak geld kost begrijpt u allicht dat ik redelijk teleurgesteld was bij het vaststellen van dat "hunten".

            Greetz,
            TravelToy.
            www.christian-bailleul.be | Blog

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 200-400 AF-S icm TC-14E II

              Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
              Dit weekend heb ik de 200-400 kunnen testen op mijn D700. De AF was snel en accuraat en de scherpte op F/4 was voor mij zeker in orde. Toen ik er echter de 1,4 TC tussen plaatste kreeg de AF plots erg veel last van "hunting".

              Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben of heb ik gewoon pech gehad tijdens mijn (veel te korte) test-periode ?

              Greetz,
              TravelToy.

              PS de TC werkt perfect op mijn 70-200 f/2,8 en dit zonder enig "hunting" probleem
              Geen probleem, behalve inderdaad bij zéér weinig contrast. Tip: gebruik ook wel veel de memory-button op de 200-400!
              Rinus

              Comment

              Working...
              X