Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Obectief CANON EF 18-200 mm f/3.5 5.6 IS voor 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Obectief CANON EF 18-200 mm f/3.5 5.6 IS voor 50D

    xxxxx
    Last edited by Jeroen Bacelle; 9 mei 2011, 17:18.

  • #2
    Re: Obectief CANON EF 18-200 mm f/3.5 5.6 IS voor 50D

    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bacelle Bekijk bericht
    Is de CANON EF 18-200 mm f/3.5 5.6 IS een goede lens voor Canon 50D?

    Heeft er hier iemand ervaring mee? Ik lees hier en daar dat dit een heel goede lens is, elders dat het weide bereik ten koste gaat van de beeldkwaliteit.
    Er zijn in het verleden diverse topics over geweest, het is een redelijke lens , maar met duidelijke zwakke punten, zie de reviews.

    Mijn mening: een degelijke lens is op een dergelijke camera het paard achter de wagen.
    Gaat aan korte en lange kant teleurstellen.

    De wens om groothoek en telebereik in 1 lens te krijgen is begrijpelijk, de onervarene moet er nog achterkomen dat dit niet gaat, over lichtsterkte praten wel dan nog maar niet, dat is vaak ook helemaal niet nodig.
    Beter: een standaardlens met 3x zoom van goeie kwaliteit aangevuld met telezoom voor het telewerk.

    PS
    Ik ben het een beetje zat en ga mij vanaf nu onthouden van reacties op dit onderwerp.
    Last edited by Keeskanon; 7 juni 2009, 18:13.

    Comment


    • #3
      Re: Obectief CANON EF 18-200 mm f/3.5 5.6 IS voor 50D

      Heb per toeval deze link eens ontdekt en daarin word ze beschreven door Gordon Lane
      www.cameralabs.com

      Comment


      • #4
        Re: Obectief CANON EF 18-200 mm f/3.5 5.6 IS voor 50D

        Allemaal met de deze gemaakt op een 40D. Oordeel zelf, voor dit doel: city trip zeer ok wat mij betreft. Voor zijn geld en met beperkte doelstelling geen slechte lens.

        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

        Comment

        Working...
        X