Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony alpha 100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony alpha 100

    wat is een goede macro-lens voor een sony alpha 100? ik ben nog totaal niet bekend in de fotografie. ik zou objecten willen fotograferen die 50mm tot 500mm verwijderd staan.

  • #2
    Re: sony alpha 100

    Oorspronkelijk geplaatst door r@tke Bekijk bericht
    wat is een goede macro-lens voor een sony alpha 100? ik ben nog totaal niet bekend in de fotografie. ik zou objecten willen fotograferen die 50mm tot 500mm verwijderd staan.
    50mm zal zeer moeilijk worden.... bijvb de 50mm f2.8 macro heeft een kortse instelafstand van 20cm (200mm) dit is ongeveer een 12tal cm voor de lens... de Sigma 180mm heeft een kortste instelafstand van 46cm wat ongeveer 25 cm voor de lens zal zijn.

    Comment


    • #3
      Re: sony alpha 100

      Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
      50mm zal zeer moeilijk worden.... bijvb de 50mm f2.8 macro heeft een kortse instelafstand van 20cm (200mm) dit is ongeveer een 12tal cm voor de lens... de Sigma 180mm heeft een kortste instelafstand van 46cm wat ongeveer 25 cm voor de lens zal zijn.
      20cm tot de sensor. De lens staat ongeveer 40 mm voor de sensor en is 106mm lang op het moment dat je het dichtst gefocussed bent ( wat het belangrijkste punt is als je over macro bezig bent ) dit laat van je 200m nog iets van een 54mm over voor je lens.

      Ikzelf heb de tamron 90mm gekocht voor mijn A300. Ongeveer 10cm over voor mijn lens zonder de zonnekap erop. zonnekap erop komt dit ook op 5 a 6 cm ervoor.

      Ben echt zeeeer tevreden over mijn tamron en kan hem zeker aanraden. Qua prijs zitten ze alletwee tegen de 400 EUR.

      Ze worden wel alletwee nog bij de korte macro's gerekend dus als je beestjes wil fotograferen zou ik ALVAST de 90 over de 50mm kiezen en miss zelfs nadenken over een langere. Sommige zijn voorstander van de 105mm van sigma. maar ik vond het toch wel practisch om 90 mm te hebben omdat die nog iets bruikbaarder is voor MIJ indien ik de lens niet gebruik voor macro.

      Veel succes met je keuze

      Comment


      • #4
        Re: sony alpha 100

        Wat zijn dan volgens jou de verschillen tussen de Sigma 105 en de Tamron 90. Ik dacht dat een 105 lens ook prima geschikt zou zijn voor portretfotografie....



        QUOTE=c_v;2283591]20cm tot de sensor. De lens staat ongeveer 40 mm voor de sensor en is 106mm lang op het moment dat je het dichtst gefocussed bent ( wat het belangrijkste punt is als je over macro bezig bent ) dit laat van je 200m nog iets van een 54mm over voor je lens.

        Ikzelf heb de tamron 90mm gekocht voor mijn A300. Ongeveer 10cm over voor mijn lens zonder de zonnekap erop. zonnekap erop komt dit ook op 5 a 6 cm ervoor.

        Ben echt zeeeer tevreden over mijn tamron en kan hem zeker aanraden. Qua prijs zitten ze alletwee tegen de 400 EUR.

        Ze worden wel alletwee nog bij de korte macro's gerekend dus als je beestjes wil fotograferen zou ik ALVAST de 90 over de 50mm kiezen en miss zelfs nadenken over een langere. Sommige zijn voorstander van de 105mm van sigma. maar ik vond het toch wel practisch om 90 mm te hebben omdat die nog iets bruikbaarder is voor MIJ indien ik de lens niet gebruik voor macro.

        Veel succes met je keuze[/QUOTE]

        Comment


        • #5
          Re: sony alpha 100

          Wat is de reden dat je om die 5 cm afstand vraagt? Waar is dat op gerbaseerd?
          Bij macro gaat het om hoe groot je iets op je sensor krijgt, en niet in eerste instantie of je op 5 cm kan komen lijkt me.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment

          Working...
          X