Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke macrolens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke macrolens?

    Ik heb een Canon 450D en ik heb reeds een Tamron 55-200 en een Canon 18-55. Nu ben ik op zoek naar een macrolens geschikt voor het fotograferen van insecten, bloemen, amfibieen... Dus ik mag niet té dicht komen. Ik ben niet zo goed op de hoogte van het aanbod, daarom hier dus de vraag. Ik heb max 400 euro te besteden, misschien is dit een relatief klein budget, ik weet het niet. Ik had al de Tamron 90 mm gezien bij Foto Konijnenberg, maar mogelijk is dit nog te kort voor mijn doeleinden.

  • #2
    Re: Welke macrolens?

    Even zoeken gebruiken loopt ergens een draadje over welke macro lens
    Edit gevonden hier de link Welke Macro van Perrush
    En deze site van Beertje ook eens raadplegen Beertjes Site
    En denk dat je voor die prijs kan kiezen tussen de tamron 90 en de sigma 105 mm
    Zover ik gevolgd heb zijn ze beiden evenwaardig aan elkaar van kwaliteit dus
    En zoals je zelf al aangaf voor schuwe beestjes is natuurlijk de Sigma 150 of 180 beter maar ook duurder.
    Heb hier al geweldige foto's gezien van mensen met de Tamron en/of Sigma 90 -105 lens
    Last edited by Johnny K; 7 juni 2009, 15:19.

    Comment


    • #3
      Re: Welke macrolens?

      Beetje sparen en toch voor de kwaliteit van een canon 100mm gaan, die schuift niet uit bij het scherpstellen.
      KLIK

      Comment


      • #4
        Re: Welke macrolens?

        Ik ben dan uiteindelijk voor een Sigma 105mm Macro gegaan. Hieronder enkele voorbeelden van wat ik er al mee getrokken heb.




        Comment


        • #5
          Re: Welke macrolens?


          Prima keus en het resultaat mag er best wezen

          Comment


          • #6
            Re: Welke macrolens?

            Mooie foto's imo!
            Congrats met je aankoop!

            Comment


            • #7
              Re: Welke macrolens?

              knappe foto's.

              grt,
              Raf
              Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

              Comment

              Working...
              X