Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma: tweedehands Minolta of nieuwe Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma: tweedehands Minolta of nieuwe Sony

    Voor m'n Sony A300K (DT kitlens 18-70mm) ben ik opzoek naar een hoogwaardigere lens

    Wat is wijs, wachten op de nieuwe Sony lenzen of 'nu' een tweedehands Minolta AF Zoom 28-105mm F3,5-4,5 D kopen?

  • #2
    Re: Dilemma: tweedehands Minolta of nieuwe Sony

    Dat hang er vanaf wat je ermee wilt gaan doen natuurlijk. 28mm is op een cropcamera niet zo breed (groothoek). Voor reviews van Minolta en Sony lenzen kan je terecht op dyxum. Dan zal je zien dat er drie versies zijn van de 28-105mm, en dat twee ervan erg goed beoordeeld worden.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma: tweedehands Minolta of nieuwe Sony

      Als je met de 28-105 je kitlens wil vervangen, dan zou ik het niet doen...De 28-105 is optisch geen haar beter je hebt wel ietsje pietsje meer lichtsterkte en een groter bereik... Ik zou het persoonlijk laten voor wat het is

      Hangt ook allemaal van je budget af en waar je belang aan hecht (bereik? lichtsterkte? ...) En van de nieuwe lenzen is enkel de 18-55 van belang om je kitlens voor in te ruilen...Maar zou ik ook niet doen

      ALs je niet teveel geld wil spenderen en toch een goeie upgrade voor je kitlens zoekt, dan kijk je beter naar alternatieven zoals de tamron 17-50 f2.8, sony 16-105, zeiss 16-80...

      Comment


      • #4
        Re: Dilemma: tweedehands Minolta of nieuwe Sony

        Als vervanger voor de kitlens zal de 28-105 je waarschijnlijk tegenvallen. Je verliest een heleboel groothoek.
        Mocht je niet willen wachten kun je misschien beter uitkijken naar een Tamron 17-50 of een Sigma in dit bereik. Beiden hebben F/2.8 als grootste opening. De Tamron is de iets betere.
        Sony heeft als alternatieve standaardzoom al de 16-105 en de CZ 16-80. Naar wat ik begrepen heb zullen de nieuwe lenzen zeker geen vervangers van deze objectieven zijn.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

        Comment


        • #5
          Re: Dilemma: tweedehands Minolta of nieuwe Sony

          *** UPDATE ***

          Na veel wikken en wegen heb ik 'n 'nieuwe' Sigma 28-70mm F2.8 DG EX met Sigma DG (Ultra-low Reflection Multi-Coating) Filter bij Studio 73 (Geel) gekocht.

          Voor het gemis aan groothoek (18-28mm) zal ik t.z.t. een 'aparte' lens kopen.

          Comment


          • #6
            Re: Dilemma: tweedehands Minolta of nieuwe Sony

            Oorspronkelijk geplaatst door Drieberg Bekijk bericht
            *** UPDATE ***

            Na veel wikken en wegen heb ik 'n 'nieuwe' Sigma 28-70mm F2.8 DG EX met Sigma DG (Ultra-low Reflection Multi-Coating) Filter bij Studio 73 (Geel) gekocht.

            Voor het gemis aan groothoek (18-28mm) zal ik t.z.t. een 'aparte' lens kopen.
            wreed goeie lens, ik heb er ook eentje!
            Voor groothoek gebruik ik een Minolta 17-35mm f2.4/4.

            G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

            Comment


            • #7
              Re: Dilemma: tweedehands Minolta of nieuwe Sony

              Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
              wreed goeie lens, ik heb er ook eentje!
              Voor groothoek gebruik ik een Minolta 17-35mm f2.4/4.
              G
              Het was de hoge 'end'user rating die mij de dooslag gaf

              BTW deze Minolta is 'ook' een dijk van een lens.

              Comment


              • #8
                Re: Dilemma: tweedehands Minolta of nieuwe Sony

                Oorspronkelijk geplaatst door Drieberg Bekijk bericht
                Het was de hoge 'end'user rating die mij de dooslag gaf

                BTW deze Minolta is 'ook' een dijk van een lens.
                Een klasse hoger dan de mijne, die "G" lens...
                De f2.8/4 is ook zeer goed bruikbaar zolang je maar oplet voor flare.

                G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                Comment

                Working...
                X