Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteit kenko extention tubes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kwaliteit kenko extention tubes

    zoals de titel van deze topic al zegt is mijn vraag hoe de extention tubes van kenko te vergelijken zijn met deze van Canon qua kwaliteit.

    Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

  • #2
    Re: kwaliteit kenko extention tubes

    De Kenkolucht is dezelfde van de Canonlucht dus optisch is er niks van verschil, wel hoor je soms zeggen dat de kenko's minder sterk zijn als je ze gebruikt i.c.m. een supertele, maar met de lichtere lenzen zal dat niet veel verschil geven... (buiten in je portemonee)

    Groeten
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

    Comment


    • #3
      Re: kwaliteit kenko extention tubes

      Heb ze ook voor gebruik op mijn Canon 400D, ik gebruik ze vooral met mijn Sigma macro 105 mm 2.8. Ik zou zeggen, gewoon kopen. Prima kwaliteit.
      Groeten,
      Geert

      Comment


      • #4
        Re: kwaliteit kenko extention tubes

        ik zou ze willen gebruiken voor mijn 100-400 en mijn 24-105. Mss dan toch beter gaan voor de canon versie omdat de 100-400 toch al een redelijk zware lens is?

        Jakke
        Canon en glas
        www.jakke16.be

        Comment


        • #5
          Re: kwaliteit kenko extention tubes

          Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
          ik zou ze willen gebruiken voor mijn 100-400 en mijn 24-105. Mss dan toch beter gaan voor de canon versie omdat de 100-400 toch al een redelijk zware lens is?

          Jakke
          Neen hoor, save money en koop de Kenko of Soligor tubes. Ik gebruik een Soligor 20mm tube icm met een Canon 300/4L IS, een lens van 1,1 Kg: geen enkel probleem.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment

          Working...
          X