Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op weg naar Pitt Lake, West Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op weg naar Pitt Lake, West Canada

    Hallo Allemaal,

    Na lange tijd ben ik er weer eens met wat foto's. We hebben het druk gehad met renovaties en genieten van het mooie zomer weer wat we al zo'n 3 weken hebben.

    De foto's hier beneden waren gisteren genomen op weg naar en aan Pitt Lake, een mooi meer omringd door bergen in de buurt van Vancouver, Canada. Het was 33 graden gisteren, maar om 10u 's morgens was het ongeveer 23 graden en viel het nog mee. Dit meer is een 20-25 minuten rijden is van ons thuis en een heerlijke plaats om tot rust te komen en te genieten


    Hopelijk kunnen deze foto's jullie bekoren. Alvast bedankt voor het kijken!
    Groetjes uit Canada,
    Ann


    *Foto 1: De weg naar Pitt Lake


    *Foto 2: De velden onderweg naar Pitt Lake


    *Foto 3: Zicht op het mooie Pitt Lake en de omliggende bergen





    Wat info over Pitt Lake en omgeving: : Pitt Lake is gelegen in in Grant Narrows Regional Park in Pitt Meadows wat ongeveer een 45 minuten rijden is van downtown Vancouver aan de westkust van Canada. Pitt Lake is het tweede grootste meer in de Vancouver omgeving met een oppervlakte van ongeveer 53 vierkante km. Het meer is 25km lang, 4.5km breed en is 1 van de wereld's grootste getijdenmeren. Dit komt door zijn samenloop met de Fraser Rivier een paar km verderop die een 40km verderop uiteindelijk in de Strait of Georgia in de Pacific Ocean uitmondt.

    Het hoger gelegen deel van de Pitt River vallei is een typische U-vormige gletsjer vallei in de Coast Mountains van British Columbia en het meer wordt beschouwd als een fjord meer. Het meer is populair voor boating en kano varen, maar hier kunnen soms hevige winden opsteken die golven kunnen veroorzaken en het kan er ook soms hevig regenen. Dit komt door de grote diepte van het meer (142m in het diepste gedeelte). Er is een dijk waar je op kan wandelen, deze splits het meer en het moeras gedeelte op. Vanop deze dijk kan je vele vogelsoorten zien van groot tot klein alsook andere dieren die hier te vinden zijn.

  • #2
    Re: Op weg naar Pitt Lake, West Canada

    You Lucky ... maar het is u gegund, zeer mooie platen weeral ik ga met voorkeur voor de derde


    grtjs,


    jeannot

    Comment


    • #3
      Re: Op weg naar Pitt Lake, West Canada

      heb van u al beter werk gezien, deze fotos spreken me niet zo aan.
      in foto 1, zou ik onderaan tot de weg in de hoeken begint dan lijkt ie volgens mij veel sterker
      in foto 2 stoort die riool buis
      in 3 vind ik nog de beste van de reeks maar zou mss dat wrakhout eraf knippen

      greets
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: Op weg naar Pitt Lake, West Canada

        wat is canada toch een prachtig land, ik benijd je , prachtige derde maar misschien wat aan de onderkant af
        groetjes vanuit belgie
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Op weg naar Pitt Lake, West Canada

          De dieptewerking en kleurcombinatie in de eerste doen het voor mij
          Jochenvde Photography
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Op weg naar Pitt Lake, West Canada

            weer mooie beelden Ann, maar minder spectaculair dan je vorige werk, denk dat het komt door het lage camerastandpunt.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Op weg naar Pitt Lake, West Canada

              Dank jullie allemaal voor de reacties. Jammer dat ze wat tegen vielen...tja, mijn foto's mogen ook eens wat minder zijn, he. Zelf was ik er vrij tevreden over want ik vind dit zo'n mooi landschap en dat telt toch ook een beetje, niet waar?

              Groetjes uit Canada,
              Ann

              Comment


              • #8
                Re: Op weg naar Pitt Lake, West Canada

                mooie reeks, iets minder landschap dan gewoonlijk, maar mag er zeker zijn
                Het feit alleen al dat alles er ginds anders uitziet dan hier boeit me.

                Comment


                • #9
                  Re: Op weg naar Pitt Lake, West Canada

                  3-1-2-voor mij
                  ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                  *BD1034BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op weg naar Pitt Lake, West Canada

                    Die eerste is prachtig. Ik mis canada, het feit dat je midden op de weg kan gaan zitten op een foto te maken
                    Flickr
                    Sigma Sd14; Sigma 50mm f2.8; Sigma 10-20mm; Sigma dp1;Sigma dp2

                    Comment

                    Working...
                    X