Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta AF 35-70 f4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta AF 35-70 f4

    Naar het schijnt een lensje met serieus goede optische prestaties tegen een degoutant lage prijs. Ik vroeg mij af of iemand dit lensje in zijn/haar bezit heeft en mij kan vertellen of hij/zij last heeft met de 35mm, want echt 'groothoek' is dat wel niet te noemen. Hoe zit het daarmee in praktijk? Uiteraard weet ik wel wat 35mm ongeveer is, maar stoort het echt zohard dat je de lens niet meer als 'walkaround' kan gebruiken en ik eigenlijk vooral mijn kitlens op mijn camera zal laten zitten? Kan je er nog een aantal mensen mee op de foto krijgen? (dacht deze ook te gebruiken voor partyfotografie eventueel) Zijn jullie er in het algemeen tevreden over?

    Klaas
    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
    website fotoblog

  • #2
    Re: Minolta AF 35-70 f4

    Ik heb een Minolta AF 35-70mm f/4 gehad maar deze is inmiddels alweer verkocht (ten voordele van een Minolta AF 50mm f/1.7). Vrij scherpe lens en aangename kleuren, maar als walkaround is deze zeker niet geschikt (tenzij je er alleen portretten mee zou maken). De minimale scherpstelafstand is ook groot, in macro-modus enkel manuele focus.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Minolta AF 35-70 f4

      Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Ik heb een Minolta AF 35-70mm f/4 gehad maar deze is inmiddels alweer verkocht (ten voordele van een Minolta AF 50mm f/1.7). Vrij scherpe lens en aangename kleuren, maar als walkaround is deze zeker niet geschikt (tenzij je er alleen portretten mee zou maken). De minimale scherpstelafstand is ook groot, in macro-modus enkel manuele focus.
      En is die macro-modus ook daadwerkelijk een beetje macro te noemen? Is het de moeite om ze aan te schaffen, aangezien ik toch al een 50mm heb?
      "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
      website fotoblog

      Comment


      • #4
        Re: Minolta AF 35-70 f4

        Ik heb de macro-modus amper gebruikt dus veel kan ik daar niet over zeggen. Persoonlijk zou ik er geen kopen als ik al een 50mm had maar voor €30 kan je er altijd eens eentje proberen eh .
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Minolta AF 35-70 f4

          Als je het dan toch voor de klassiekers hebt, dan zou ik eerder richting Minolta 28-135/4-4.5 gaan: zonder meer een supergoeie lens, eveneens uit het beercan-tijdperk... Daar ga je heel wat meer aan hebben .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Minolta AF 35-70 f4

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Als je het dan toch voor de klassiekers hebt, dan zou ik eerder richting Minolta 28-135/4-4.5 gaan: zonder meer een supergoeie lens, eveneens uit het beercan-tijdperk... Daar ga je heel wat meer aan hebben .
            Ja, maar dat vind ik ook wat weinig groothoek. Ik zou het liefst van al de 24-50 f4 vinden, maar die is praktisch onvindbaar heb ik de indruk. Dat bereik zou eigenlijk perfect zijn voor mij.
            "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
            website fotoblog

            Comment


            • #7
              Re: Minolta AF 35-70 f4

              Ik heb nog zo'n lensje liggen. Ik heb geen minolta's , of sony's. Wil hem wel kwijt voor een kleine prijs.

              Zonet nog even gekeken,lens ziet er nog top uit.

              Comment


              • #8
                Re: Minolta AF 35-70 f4

                Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
                Ik heb nog zo'n lensje liggen.
                Welk lensje ? 24-50 of 28-135 ?
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Minolta AF 35-70 f4

                  Voor de 24-50 mag je me altijd pm'en
                  "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                  website fotoblog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Minolta AF 35-70 f4

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Welk lensje ? 24-50 of 28-135 ?
                    Het toppic ging volgens mij over de 35-70

                    Comment


                    • #11
                      Re: Minolta AF 35-70 f4

                      @Krasser: zowel K2 als ik hebben je idd verkeerd begrepen denk ik .

                      Iemand ervaring met de 28-85 (de eerste versie, de echte beercanuitvoering, of is de andere ook de moeite waard?)?
                      "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                      website fotoblog

                      Comment


                      • #12
                        Re: Minolta AF 35-70 f4

                        Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
                        Het toppic ging volgens mij over de 35-70
                        Als je volgende keer duidelijk maakt of je reageert op de vorige post of op de allereerste, dan kan je een misverstand vermijden, en hoef je niet te zijn...
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment

                        Working...
                        X