Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dorp aan de rivier.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dorp aan de rivier.

    Een dorpje aan de rivier de Lek. Istwat.
    grt,bouk.

    Last edited by bouk; 4 juni 2009, 13:42.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: Dorp aan het water

    Zulke beelden spreken altijd aan;
    mooi, de lucht onderstreept het geheel en laat alles goed tot zijn recht komen;
    (Het witte huis aan de linkerkant had ik wel weggelaten; dit trekt erg veel aandacht)
    Maar het is en blijft een erg geslaagd landschap

    Comment


    • #3
      Re: Dorp aan het water

      huisje was inderdaad een twijfel geval, maar gaf nog wat kleur aan het geheel.
      maar je hebt gelijk, had het beter weg kunnen laten maar, ben toch benieuwd hoe anderen er over denken.
      dacht ook dat de boel wat scheef stond, maar effe het rooster er overheen gelegd en wat blijkt, het lijkt maar zo.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Dorp aan het water

        Ik zal U dadelijk even beoordelen als ik thuis ben..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Dorp aan het water

          Het perspectief geeft die scheve indruk; maar die vind ik niet storend;
          wat ik bijzonder leuk vind is dat je, in tegenstelling tot wat vele andere zouden doen, de oever "gerespecteerd" hebt;
          daardoor breek je het landschap niet af, het gaat wel degelijk om een rivier in het landschap; daarom de eerdere mooi met het groene duimpje

          Comment


          • #6
            Re: Dorp aan het water

            weeral knap gevangen in het doosje Bouk

            grtjs,

            jeannot

            Comment


            • #7
              Re: Dorp aan de rivier.

              Ik zou er onderaan een heel stuk aflaten, zodat er nog een beetje water overblijft. De grote watermassa maakt het geheel wat somber vind ik. Wel mooie wolken

              Comment


              • #8
                Re: Dorp aan de rivier.

                boukisch 100%, maar mocht wel wat meer pit in.

                Comment


                • #9
                  Re: Dorp aan het water

                  Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                  weeral knap gevangen in het doosje Bouk

                  grtjs,

                  jeannot
                  Ja hoor ! 'k Volg
                  'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                  Grtjs, Jacky

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dorp aan de rivier.

                    buiten de boukstempel (de lucht en wolken) zegt de foto me niet zo veel.
                    wat is rechts te zien in het water ? paaltjes ??? of een platform

                    greets
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dorp aan de rivier.

                      een zeer herkenbare originele bouk, zoals altijd knappe wolken ik ga dus zeker niet zagen over details in de compo
                      nikon coolpix s9100

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dorp aan de rivier.

                        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                        een zeer herkenbare originele bouk, zoals altijd knappe wolken ik ga dus zeker niet zagen over details in de compo
                        Ben ook van die mening.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dorp aan de rivier.

                          Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                          buiten de boukstempel (de lucht en wolken) zegt de foto me niet zo veel.
                          Ik moet ook zeggen dat ik niet echt achteroverval van de compositie.


                          Groeten
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dorp aan de rivier.

                            Op het gevaar af hier wat op mijn hals te halen, geef ik toch maar mijn mening.
                            De foto boven croppen tot juist onder die rechtse grote wolk en rechts croppen tot juist voor hetgeen haaks in de rivier ligt.
                            Dan komt het dorp veel beter tot zijn recht. Het huis helemaal links stoort mij echt niet, integendeel, het heeft de foto meer "fleur".
                            Wat ik mooi vind is de afwisseling huizen/bomen, de afwisselende kleuren bruin/wit en groen.
                            Onderaan de foto is de oever juist genoeg weergegeven met een veelvoud aan detail.
                            Dit is het "Bouk Cachet"

                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dorp aan de rivier.

                              Knap werk Senior Bouk

                              Groeten

                              Joeri
                              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                              Comment

                              Working...
                              X