Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op u plaatsen, klaar, START (opgescherpt)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op u plaatsen, klaar, START (opgescherpt)

    Deze stond voor mij te poseren op een bloemstengeltje (beetje gecropt, anders niets gedaan.



    D70
    iso 200
    105 VR
    f 7.1
    1/200



    f7.1
    1/125



    f7.1
    1/640
    Last edited by Djonah Inc.; 5 juni 2009, 11:18. Reden: zie reactie #36 voor meer duidelijkheid

  • #2
    Re: Op u plaatsen, klaar, START

    Goed gezien, maar ik mis wat scherpte.
    Frebeat

    Meer foto's op http://www.sightings.be

    Comment


    • #3
      Re: Op u plaatsen, klaar, START

      Oorspronkelijk geplaatst door FREBEAT Bekijk bericht
      Goed gezien, maar ik mis wat scherpte.
      Daar ben ik het mee eens
      Grt
      Theike
      Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

      Comment


      • #4
        Re: Op u plaatsen, klaar, START

        Oorspronkelijk geplaatst door FREBEAT Bekijk bericht
        Goed gezien, maar ik mis wat scherpte.
        Het was redelijk wat aan het waaien, dus dat kan wel een rol spelen, evenals heb ik er nog geen sharpening op toegepast, rechtstreeks van de raw gecropt.

        Comment


        • #5
          Re: Op u plaatsen, klaar, START (en een andere erbij)

          je eerste mist inderdaad zijn scherpte
          die wind he is meestal de grote spelbreker
          bij je tweede ligt de scherpte op het bloemblaadje dus voor de vlieg
          en de voorste bloemblaadjes gaan met te veel aandacht lopen
          compo's en kleur is anders niets op aan te merken
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: Op u plaatsen, klaar, START

            Oorspronkelijk geplaatst door Djonah Inc. Bekijk bericht
            Het was redelijk wat aan het waaien, dus dat kan wel een rol spelen, evenals heb ik er nog geen sharpening op toegepast, rechtstreeks van de raw gecropt.
            Da's natuurfotografie hé
            Foutieve werkwijze dus.
            Toch voorkeur voor nr1.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Op u plaatsen, klaar, START

              Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              Da's natuurfotografie hé
              Foutieve werkwijze dus.
              Toch voorkeur voor nr1.
              Als je me misschien zou vertellen wat dan wel de correcte werkwijze is, dan kan ik opnieuw aan de slag met de gegeven tips

              Comment


              • #8
                Re: Op u plaatsen, klaar, START

                Oorspronkelijk geplaatst door Djonah Inc. Bekijk bericht
                Als je me misschien zou vertellen wat dan wel de correcte werkwijze is, dan kan ik opnieuw aan de slag met de gegeven tips
                Over nabewerking ga je alles vinden in " FOTOBEWERKING " Een beetje opzoekwerk via zoekfunctie mss.Jong geleerd is oud gedaan.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Op u plaatsen, klaar, START (en een andere erbij)

                  Vind de scherpte redelijk goed moet ik zeggen.Als je het echt haarscherp wil dan moet je proberen meerdere opnames maken en hopen dat je een echte scherpe hebt.
                  fot 1 is prachtig.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op u plaatsen, klaar, START (en een andere erbij)

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Vind de scherpte redelijk goed moet ik zeggen.Als je het echt haarscherp wil dan moet je proberen meerdere opnames maken en hopen dat je een echte scherpe hebt.
                    fot 1 is prachtig.
                    Is ook niet de goeie manier van werken al heb ik mij daar vroeger ook aan bezondigd.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op u plaatsen, klaar, START (en een andere erbij)

                      @ macroshopper: dacht dat je het had over fotografische technieken, de nabewerkingstechnieken ken ik wel. Dat is geen probleem.

                      @ schoonspikke: dat heb ik gedaan maar ik moest kiezen tussen een ostentatieve houding (bijna duiken) of een scherpere, maar heb toch geopteerd voor de meer zeggende. Misschien moet ik de scherpste van de reeks er ook bij plaatsen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op u plaatsen, klaar, START (en een andere erbij)

                        Ben het toch niet met iedereen eens... vind de tweede en derde echt goed geslaagd!!
                        En fantastische compo!
                        groetjes,
                        Sofie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op u plaatsen, klaar, START (en een andere erbij)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                          Is ook niet de goeie manier van werken al heb ik mij daar vroeger ook aan bezondigd.
                          Euh op een statief en stacking dan maar of een duurdere ringflitser...
                          Toch normaal als je een paar opnames snel achter elkaar neemt dat er dan eentje scherp is.

                          Trouwens de update is een andere pose maar hier ligt de scherpte wel goed vind ik op de plaats waar het hoort. Naar mijn gevoel he?

                          F/7.1 is nu niet meteen een goed diafragma voor een bredere scherpte diepte maar als ik zie dat de TS dan al een sluitertijd heeft van 1/125 ste..Das net op het randje en dan kan het bewegingsonscherpte worden. Of wel Iso naar boven of te wel dan een flitser..
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op u plaatsen, klaar, START (en een andere erbij)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djonah Inc. Bekijk bericht
                            .....

                            @ schoonspikke: dat heb ik gedaan maar ik moest kiezen tussen een ostentatieve houding (bijna duiken) of een scherpere, maar heb toch geopteerd voor de meer zeggende. Misschien moet ik de scherpste van de reeks er ook bij plaatsen
                            Djonah.
                            Tis oefenen en nog eens oefenen en ik ben er ook nog niet helemaal uit hoor..
                            Je hebt zoveel factoren waar de scherpte van afhangt..
                            Als je een teostel hebt waar de spiegel niet van open hoeft te klappen dan heb je dat voordeel ook weer.Ringflitser zou ook helpen. Zolang je maar je sluitertijd hoog geoeg kunt laten en je adem inhouden...
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op u plaatsen, klaar, START (en een andere erbij)

                              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                              Euh op een statief en stacking dan maar of een duurdere ringflitser...
                              Toch normaal als je een paar opnames snel achter elkaar neemt dat er dan eentje scherp is.

                              Trouwens de update is een andere pose maar hier ligt de scherpte wel goed vind ik op de plaats waar het hoort. Naar mijn gevoel he?

                              F/7.1 is nu niet meteen een goed diafragma voor een bredere scherpte diepte maar als ik zie dat de TS dan al een sluitertijd heeft van 1/125 ste..Das net op het randje en dan kan het bewegingsonscherpte worden. Of wel Iso naar boven of te wel dan een flitser..
                              ja de update is idd een andere pose in uit de reeks die ik nam, zo'n beest blijft jammergenoeg niet stilzitten
                              ivm sluitersnelheid: ja de zon was weer eens achter de wolken gekropen waardoor het licht toch wel schaars was. ISO omhoog krikken is bij de d70 geen optie wegens teveel ruis (lang leve de d700 en D3 mocht ik die kunnen betalen).
                              De flits heb ik bewust in de kodakzak laten zitten. Het is al moeilijk genoeg om deftig scherp te stellen enzo zonder dat er nog een flits bij komt. Het had natuurlijk wel geholpen.
                              Misschien moet ik eens kijken voor een flash bracket ofzo, dan zal het wel makkelijker werken zijn.
                              Trouwens heb ook al gelezen dat je beter uitademt en dan foto neemt omdat je stabieler staat zonder adem

                              Comment

                              Working...
                              X