Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breedhoek zoom voor landschappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Breedhoek zoom voor landschappen

    Voor het fotograferen van landschappen zou ik mij een zoomlens willen aanschaffen voor op mijn Canon 1DM3.
    Graag wat tips? Welke brandpuntsafstand? Canon of ander alternatief?

  • #2
    Re: Breedhoek zoom voor landschappen

    Ef 16-35 2.8 usm.

    Comment


    • #3
      Re: Breedhoek zoom voor landschappen

      Welke lenzen heb je al?
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Breedhoek zoom voor landschappen

        sigma 12-24 schijnt goed te presteren op de 1D's, past op sensor van 1D.
        1.3 x 12 = 15,6mm (dus groothoekiger dan de 10-22 op crop). Weinig vertekening, wél lastig met filters.
        1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

        Comment


        • #5
          Re: Breedhoek zoom voor landschappen

          16-35 2.8
          versie 1 ken ik niet, versie 2 werd samen met 1D mark III gelanceerd
          mijn ervaringen met deze lens zijn uitermate positief (ook in combinatie met 1D mark III) op het vlak van contrast, kleurweergave, scherpte, waterdichtheid, afwerking enzovooort. Filtermaat is 82 mm

          Echte breedhoek bereik je met full frame camera met deze lens
          We all go a little mad sometimes. Haven't you?
          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

          Comment


          • #6
            Re: Breedhoek zoom voor landschappen

            Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
            16-35 2.8
            versie 1 ken ik niet, versie 2 werd samen met 1D mark III gelanceerd
            mijn ervaringen met deze lens zijn uitermate positief (ook in combinatie met 1D mark III) op het vlak van contrast, kleurweergave, scherpte, waterdichtheid, afwerking enzovooort. Filtermaat is 82 mm

            Echte breedhoek bereik je met full frame camera met deze lens
            Ik heb een 1Dmk3 en samen met de 16-35 f2.8 versie 1 zeer mooie resultaten!
            (op de 5D mk1 heb ik trouwens ook zeer mooie resultaten gehad, wel ietsjes creatievere foto's op de fullframe uiteraard want 16mm op fullframe is echt wel wiiiiideee ;-)
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

            Comment


            • #7
              Re: Breedhoek zoom voor landschappen

              Mijn korste lens is de 28-75 2.8 van Tamron. Levert ook al leuke beelden op, maar soms wil ik nog wat "breder" gaan.
              Misschien is een korte lens met vaste brandpunt ook een optie?

              Comment


              • #8
                Re: Breedhoek zoom voor landschappen

                Ikzelf gebruik op mijn 5D de sigma 15-30 EX...echt een zalig lensje en zeer goed van prijs.... weet wel niet hoe hij het op de 1D doet...

                Comment


                • #9
                  Re: Breedhoek zoom voor landschappen

                  Inderdaad vergeet de budget lenzen niet:

                  Canon 20-35 F3.5/4.5 USM
                  Sigma 15-30

                  De 16-35 is een toplens, al doen de meeste recensies me geloven dat de 17-40 F4 er niet veel voor onder doet en qua aanschafprijs een stuk vriendelijker is.

                  Landschap doe ik toch nooit op f2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Breedhoek zoom voor landschappen

                    Ik heb een 16-35 f2,8 L II, en die presteert heel goed op de 1D MKIII.

                    Maar voor landschappen heb ik vorige zondag nog een 70-200 f4 L IS gebruikt: http://forum.belgiumdigital.com/f40/...en-263870.html .

                    Je hebt dus niet altijd een zo breed mogelijke lens nodig als je landschappen wil fotograferen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Breedhoek zoom voor landschappen

                      Bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag een canon 17-40 f4 besteld. Want een aantal van de hier aangehaalde lenzen kunnen niet gebruikt worden op mijn 1D.
                      Hopelijk heb ik de goede keuze gemaakt. Volgens mijn verkoper, die zelf veel bezig is met landschapsfotografie, zal ik er geen spijt van hebben.

                      Comment

                      Working...
                      X