Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

55-250 of 70-300?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 55-250 of 70-300?

    Hoi,

    Ik zou graag een telelens willen kopen...
    Ik had gedacht aan de 55-250 van CANON
    maar ik zie nu de 70-300 staan... en ik weet niet welke ik nu moet kiezen.
    welke is het best van prijs/kwaliteit?
    en is die 55-250 interresant als ik later eventueel een nieuwe standaard lens koop.
    alvast bedankt.

    groeten,
    bert
    canon en zen glas

  • #2
    Re: 55-250 of 70-300?

    IS denk dat daar het verschil inzit en dat je dus met de 55-250 beter af bent er loopt trouwens een draadje hier ergens over de resultaten van deze lens.
    En aldaar word deze toch hoog aangeschreven voor personen die hun eerste zoomlens willen aankopen
    hier de link 55-250 IS Canon

    Comment


    • #3
      Re: 55-250 of 70-300?

      Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
      IS denk dat daar het verschil inzit en dat je dus met de 55-250 beter af bent er loopt trouwens een draadje hier ergens over de resultaten van deze lens.
      En aldaar word deze toch hoog aangeschreven voor personen die hun eerste zoomlens willen aankopen
      hier de link 55-250 IS Canon
      Allebei de lenzen hebben IS.. (deze waar ik interesse in heb.)
      En ik heb dit draadje ook al gelezen maar ik weet het nog steeds niet...
      groeten,

      bert
      canon en zen glas

      Comment


      • #4
        Re: 55-250 of 70-300?

        Ze hebben beide IS, ze gaan beide ongeveer even ver. (op 50mm na, maar dat scheelt een stap of wat voorwaarts)
        Zoek even de draad op van Duindistel over de scherpte van de 55-250 IS, en je zal merken dat je eigenlijk voor vrij weinig geld goed af bent, an mocht ze toch niet bevallen, kandidaten genoeg om ze weer over te nemen.
        Vraag je het mij, nu, dan zou ik de 55-250 nemen, letwel, ik blijf tevreden over mijn 70-300 IS, maar toen ik die (tweedehands) kocht, was de 55-250 IS nog niet uitgevonden.
        Ik geloof in progressie, dus ik denk dat het kan, een goedkopere met meer prestaties.

        Comment


        • #5
          Re: 55-250 of 70-300?

          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Ze hebben beide IS, ze gaan beide ongeveer even ver. (op 50mm na, maar dat scheelt een stap of wat voorwaarts)
          Zoek even de draad op van Duindistel over de scherpte van de 55-250 IS, en je zal merken dat je eigenlijk voor vrij weinig geld goed af bent, an mocht ze toch niet bevallen, kandidaten genoeg om ze weer over te nemen.
          Vraag je het mij, nu, dan zou ik de 55-250 nemen, letwel, ik blijf tevreden over mijn 70-300 IS, maar toen ik die (tweedehands) kocht, was de 55-250 IS nog niet uitgevonden.
          Ik geloof in progressie, dus ik denk dat het kan, een goedkopere met meer prestaties.
          hoi,

          Ok, nu je het zegt, die 50 mm extra zal waarschijnlijk niet veel uitmaken...
          En Als de scherpte van beide lenzen bijna hetzelfde is, dan ga ik een 55-250 kopen denk ik.
          tenzij er iemand die een van de 2 tweedehands heeft liggen...
          Ik zal eens kijken.
          Alvast bedankt

          bert
          canon en zen glas

          Comment


          • #6
            Re: 55-250 of 70-300?

            De 70-300 is wat beter gebouwd en heeft voorzover ik weet geen draaiende frontlens.
            Bovendien is het een EF , dus geschikt voor FF.
            Optisch schijnt het niet echt veel uit te maken.
            In ieder geval is de 55-250 heel goed voor de prijs (ik heb hem ook....)

            Comment


            • #7
              Re: 55-250 of 70-300?

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              De 70-300 is wat beter gebouwd en heeft voorzover ik weet geen draaiende frontlens.
              Bovendien is het een EF , dus geschikt voor FF.
              Optisch schijnt het niet echt veel uit te maken.
              In ieder geval is de 55-250 heel goed voor de prijs (ik heb hem ook....)
              Bij de 70-300 draait het frontelement ook tijdens het scherpstellen, dat maakt het erg moeilijk om een polarisatiefliter te gebruiken.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: 55-250 of 70-300?

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Bij de 70-300 draait het frontelement ook tijdens het scherpstellen, dat maakt het erg moeilijk om een polarisatiefliter te gebruiken.
                dus zowel de 55-250 als de 70-300 hebben draaiende frontdelen?
                Jammer want een Polarisatiefilter is echt leuk.
                mvg,

                bert
                canon en zen glas

                Comment


                • #9
                  Re: 55-250 of 70-300?

                  Ik heb beide lenzen (gehad) en ben toch niet helemaal overtuigd van de opmerking van Zappa. De 50mm aan telezijde los je niet 'zomaar' op met één of twee stappen vooruit te zetten. Dikwijls is het niet mogelijk die extra stap te zetten en mijn aanvoelen is toch dat die 50mm veel minder overbrugbaar is dan in bv. de 18 tot 100mm range.

                  Voorts is de 70-300 inderdaad beter gebouwd (voelt niet goedkoop aan), geschikt voor EF fitting (msischien belangrijk voor later), heeft de lens USM, dubbele IS, ... enfin, redenen genoeg voor mij om over te stappen. Beeldkwaliteit is m.i. inderdaad gelijkwaardig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 55-250 of 70-300?

                    70-300

                    Als je een tele wil, dan tellen de mm aan het einde, niet die tussen 55 en 70.
                    Ga maar eens een stap vooruit in je schuilhut, in je auto tijdens een safari, of terwijl je op je buik ligt aan de rand van een meertje, ...

                    Over de bouwkwaliteit of optische kwaliteit weet ik niets, want ik ken de lenzen niet.
                    Maar ik lees hier dat de 70-300 zeker niet minder is (of zelfs beter). Bij mij was de keuze dus snel gemaakt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 55-250 of 70-300?

                      Nu twijfel ik weer!
                      Ik ben nog een student en Ik heb niet zo veel geld.. dus die 200 euro verschil van die lenzen is voor mij niet niks..
                      groeten,
                      bert
                      canon en zen glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: 55-250 of 70-300?

                        Oorspronkelijk geplaatst door elkonquistador Bekijk bericht
                        Ik heb beide lenzen (gehad) en ben toch niet helemaal overtuigd van de opmerking van Zappa. De 50mm aan telezijde los je niet 'zomaar' op met één of twee stappen vooruit te zetten.

                        Dat klopt.
                        Om met de 55-250 dezelfde uitsnede te krijgen moet je het plaatje naderhand (iets) croppen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 55-250 of 70-300?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Dat klopt.
                          Om met de 55-250 dezelfde uitsnede te krijgen moet je het plaatje naderhand (iets) croppen...
                          Ik denk dat ik toch voor de 55-250 ga gaan.. aangezien het vrij grote prijsverschil voor enkele kleine verschillen...
                          en wat Telekees zegt is waar... ik kan altijd een beetje croppen!
                          groeten,

                          bert
                          canon en zen glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: 55-250 of 70-300?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bert boute Bekijk bericht
                            Ik denk dat ik toch voor de 55-250 ga gaan.. aangezien het vrij grote prijsverschil voor enkele kleine verschillen...
                            en wat Telekees zegt is waar... ik kan altijd een beetje croppen!
                            groeten,

                            bert
                            Krijg je geen spijt van.
                            Een klein en licht ding met veel mogelijkheden.
                            Voor iets beters moet je gewoon veel meer geld uitgeven....

                            Comment


                            • #15
                              Re: 55-250 of 70-300?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Krijg je geen spijt van.
                              Een klein en licht ding met veel mogelijkheden.
                              Voor iets beters moet je gewoon veel meer geld uitgeven....
                              Dat denk ik ook... en ik denk dat die 70-300 verloren geld gaat zijn.. ik kan beter sparen voor later nog andere lenzen te kopen denk ik...
                              canon en zen glas

                              Comment

                              Working...
                              X