Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp voor lenskeuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp voor lenskeuze

    hallo,

    ik ben van plan om een nikon d60 te kopen maar zit nu met een dilemma. Is het verstandig om te gaan voor de kit met 18-55 VR + 55-200 VR of zou ik gaan voor de d60 body met daarbij een sigma 18-200. Dit laatste komt wel 100 euro goedkoper uit, maar is dat een verstandige keuze? Ik ben nog maar een beginneling dus echt super moet het nog niet zijn. Ik vind het wel belangrijk dat ik met mijn scherptediepte kan spelen. Die sigma lens kan ik ook krijgen in sigma 18-200 OS maar dat is dan al weer duurder.

    Kan iemand mij aub helpen?

    groetjes

  • #2
    Re: hulp voor lenskeuze

    Beste Maika,

    zoek eens op scherptediepte en DOF en hoe anderen daar aan geraken, en je zal veel wijzer worden. Maar vooral, lees eens veel, heel veel op dit forum vooraleer je iets koopt of beslist, veel werd reeds geschreven, ook over het toestel en de lenzen die je voor ogen hebt.

    Comment


    • #3
      Re: hulp voor lenskeuze

      als je tussen de kitlenzen en een sigma 18-200 OS kiest zou ik de sigma 18-200 OS nemen.

      Want het verschil is toch niet zo groot. Plus zo'n superzoom is enorm handig om mee te nemen op reis. Als je later niet al je verschillende lenzen wilt meenemen.

      Natuurlijk is bv de nikon 17-50 f2.8 en de tamron 17-50 f2.8 een beter alternatief maar daar kan je later nog voor kijken als je superzoom niet meer voldoende is.

      Is de nikon 18-200 VR niet een optie? Ik dacht dat de nikon iets lichtsterker was aan de telekant.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: hulp voor lenskeuze

        dat is idd ook een optie, maar daarvan heb ik nog geen prijzen gezien. Zal nog even moeten researchen! Bedankt voor de tips al!

        Comment

        Working...
        X