Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

natuur en sportlens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • natuur en sportlens?

    Hallo,
    Ik fotografeer nu ongeveer 2 jaar met mijn 18-55mm lens en geraak toch
    stilaan gefrustreerd .
    Omdat ik ook deze vakantie naar het buitenland ga en daar graag wilde dieren,
    vogels en insecten wil fotograferen ben ik toch echt op zoek naar een
    nieuwe lens. Ik dacht aan de Sigma APO 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM. Of is
    dit volgens jullie meteen een te grote stap? Dan mis ik met mijn minilensje erbij natuurlijk wel tussen 85 en 150 mm... Mijn budget is € 800. Kan ik dan misschien beter voor de 120-400 gaan? Zou de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM al goed genoeg zijn? Wat raden jullie aan? In theorie heb ik al wel veel gelezen, maar ik kan het echt niet inschatten. Ik heb alleen nog maar mijn klein lensje in mijn handen gehad... Hiernaast zou ik het objectief ook graag gebruiken voor paardensportfotografie...
    Alvast bedankt,
    Jade
    Last edited by Jade; 2 juni 2009, 14:26.

  • #2
    Re: natuur en sportlens?

    moest ik van u zijn zou ik kijken voor een 2de hands 100-400L

    of een 70-200 f4 al dan niet met IS met een 1.4 converter levert dit nog steeds deftige foto's op.
    en is een goeie lens voor sport en portretjes, ...

    zelf heb ik de 120-400 ( wel nikon) en is toch een kunst om met dergelijk brandpunten goeie foto's te schieten ze. gans anders dan met je kitlensje. maar al doende leert men
    150-500 zal dus ook wel een beproeving zijn maar zeker geen slechte lens.

    ook een optie: de 50-500 (aka bigma) van sigma. ook een goeie lens enkel geen OS (beeld stabilisatie) klikkie

    aan u de keuze.
    david
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: natuur en sportlens?

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      moest ik van u zijn zou ik kijken voor een 2de hands 100-400L
      Dit lijkt me ook de beste oplossing. Alleen gooien ze natuurlijk niet met dit pareltje op de 2ehandsmarkt.

      Comment


      • #4
        Re: natuur en sportlens?

        Een 100-400L is geen ideaal "reislensje".
        Als je echt op reis gaat om te fotograferen, dan neem je degelijke spullen mee, maar als je de camera meeneemt om hier en daar snel even een snaphot te maken, dan ben je veel beter af met lichter en compacter materiaal dan een 100-400 L IS.

        De 100-400 heeft een voldoende snelle autofocus, maar voor de meeste sporten is een 70-200 handiger (behalve wanneer je te ver af staat, dan is de 100-400 in het voordeel).
        Voor natuurfotografie is de 400mm dan weer een groot voordeel ten opzichte van een 70-200...

        Je kan beide lenzen gebruiken voor natuur en sport, maar als het er echt op aankomt, dan hebben ze beide hun specifieke pluspunten voor een van beide soorten fotografie.

        De 70-200 heeft nog een voordeel, de f4-versies van Canon zijn nog redelijk draagbaar, en dus ook nog bruikbaar als reislens.
        Je kan die ook combineren met een 1,4x teleconverter, met behoud van AF, en de scherpte valt dan nog best mee.

        Voor paardensport is een 70-200 een heel goede keuze, een paar weken geleden heb paarden gefotografeerd (Eventing Minderhout), en daar heb ik altijd de 70-200 gebruikt.
        Last edited by Black B@ndit; 2 juni 2009, 20:50.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: natuur en sportlens?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Een 100-400L is geen ideaal "reislensje".
          Als je echt op reis gaat om te fotograferen, dan neem je degelijke spullen mee, maar als je de camera meeneemt om hier en daar snel even een snaphot te maken, dan ben je veel beter af met lichter en compacter materiaal dan een 100-400 L IS.

          De 100-400 heeft een voldoende snelle autofocus, maar voor de meeste sporten is een 70-200 handiger (behalve wanneer je te ver af staat, dan is de 100-400 in het voordeel).
          Voor natuurfotografie is de 400mm dan weer een groot voordeel ten opzichte van een 70-200...

          Je kan beide lenzen gebruiken voor natuur en sport, maar als het er echt op aankomt, dan hebben ze beide hun specifieke pluspunten voor een van beide soorten fotografie.

          De 70-200 heeft nog een voordeel, de f4-versies van Canon zijn nog redelijk draagbaar, en dus ook nog bruikbaar als reislens.
          Je kan die ook combineren met een 1,4x teleconverter, met behoud van AF, en de scherpte valt dan nog best mee.

          Voor paardensport is een 70-200 een heel goede keuze, een paar weken geleden heb paarden gefotografeerd (Eventing Minderhout), en daar heb ik altijd de 70-200 gebruikt.

          Had blijkbaar te snel gelezen en niet gezien dat het voor op vakantie was.

          Comment

          Working...
          X