Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telezoom objectieven

    Graag had ik van jullie vernomen met welk(e) telezoom objectief(ven) jullie werken.
    Is een leidraad voor de aanschaf voor een eigen telezoom objectief. Ik heb een Sony Alfa 700 maar het gaat mij meer om de lens zelf. Sigma maakt bv veel identieke lensen voor verschillende types camera's.

    groetjes
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
    https://500px.com/marnix_photography

  • #2
    Re: Telezoom objectieven

    Nikkor 70-200 2.8 VR en de 80-400 VR, maar ik zou niet weten wat je aan de info hebt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Telezoom objectieven

      Aan de hand van jullie informatie kan ik de prijs van dergelijke lenzen opzoeken, aan de hand van die prijzen en specificaties kan ik dan weer een selectie maken die van toepassing zijn voor mijn fototoestel. Bij konijn zie ik prijzen vanaf 130 euro tot bij art & craft om en bij de 1600 euro. Aan de hand van wat de gemiddelde BD'er gebruikt kan ik dan zelf een selectie maken die ik dan naar voorschuif in een latere tread.
      Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
      https://500px.com/marnix_photography

      Comment


      • #4
        Re: Telezoom objectieven

        Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
        Aan de hand van jullie informatie kan ik de prijs van dergelijke lenzen opzoeken, aan de hand van die prijzen en specificaties kan ik dan weer een selectie maken die van toepassing zijn voor mijn fototoestel. Bij konijn zie ik prijzen vanaf 130 euro tot bij art & craft om en bij de 1600 euro. Aan de hand van wat de gemiddelde BD'er gebruikt kan ik dan zelf een selectie maken die ik dan naar voorschuif in een latere tread.

        Ik denk dat het belangrijker is te kijken waarvoor jij de lens zou gebruiken. En daarop selecteren.
        Mits je een Sony hebt heb je al weinig aan de lenzen die Canon- en Nikkongebruikers hebben.

        Comment


        • #5
          Re: Telezoom objectieven

          Aan de hand van de specificaties kan je dan gaan vergelijken bij lenzen geschikt voor sony. Blijkbaar is dit toch wel een heel moeilijke vraag.
          Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
          https://500px.com/marnix_photography

          Comment


          • #6
            Re: Telezoom objectieven

            De vraagstelling laat gewoon niet toe om een duidelijk antwoord te geven.

            Voor welk gebruik?
            hoeveel milimeters ?
            moet er stabilisatie voorzien zijn ?
            compatibel met welke toestellen
            enz..
            enz..

            hier ga je nooit uit geraken. Er zijn honderden lenzen in de range van 200 euro tot 10.000 euro.


            groeten,

            Rudy

            www.vogelsvanbelgie.be
            Mvg,
            Rudy
            www.vogelsvanbelgie.be

            Comment


            • #7
              Re: Telezoom objectieven

              Mijn vraag was gewoon welke lens wie gebruikt, voor welk toestel stond erbij dus een sony alpha en wil in feite een goede telezoom met een bereik tot 3 a 400 mm. Heb een betere starterslens bijgekocht met een bereik van 16 tot 105 mm. Dus welke lens zouden jullie dan kopen bekeken van uit eigen standpunt (lees: eigen budget).
              Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
              https://500px.com/marnix_photography

              Comment


              • #8
                Re: Telezoom objectieven

                Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                Mijn vraag was gewoon welke lens wie gebruikt, voor welk toestel stond erbij dus een sony alpha en wil in feite een goede telezoom met een bereik tot 3 a 400 mm. Heb een betere starterslens bijgekocht met een bereik van 16 tot 105 mm. Dus welke lens zouden jullie dan kopen bekeken van uit eigen standpunt (lees: eigen budget).
                Ik heb ook de A700 en gebruik, na eerst een sigma 70-300 daarna een sony 70-300, nu de Sony 70-300 G SSM. Deze lens is echt de betere, kost ook meer maar is het beslist waard
                groeten
                Eli

                Comment


                • #9
                  Re: Telezoom objectieven

                  Ik heb een a200 met sigma 70-300 apo dg macro en nu een minolta 75-300 omdat de sigma in reparatie is. Tja, ik zou heel graag een sony 70-400 willen kopen!
                  Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                  Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                  Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telezoom objectieven

                    Ja, idd. Heb nu bijna 1 jaar de 70-300mm ssm g lens van sony en .
                    Nog geen moment spijt van gehad.
                    Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telezoom objectieven

                      Bedankt voor de reacties, dus bij deze zal het de G lens worden van Sony, de 300 mm of misschien toch nog even verder sparen en voor de 400 gaan.

                      Groetjes en nogmaals bedankt voor de reacties
                      Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
                      https://500px.com/marnix_photography

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telezoom objectieven

                        Een paar opties, allemaal goed:

                        - Sony 70-200 G SSM + 1.4 TC, geeft je de mogelijkheid f/2.8 te benutten (zonder TC dus)
                        - Sony 70-300 G SSM
                        - Sony 70-400 G SSM
                        - Sigma 100-300/4: supergoeie lens met vaste f/4
                        - Sigma of Tamron 70-200/2.8 + 1.4 TC
                        - Sigma 50-500 (Bigma)

                        of goedkoper :
                        - KM 100-300 D Apo tweedehands
                        - Sigma 70-300 DG Apo Macro
                        - Tamron 70-300 Di
                        - Minolta 70-300 big beercan tweedehands

                        Allemaal goeie lenzen, en afhankelijk van wat jij wil bereiken zal eentje ervan wel de beste zijn .

                        Meer info op www.dyxum.com (zie "lenses").
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telezoom objectieven

                          Inderdaad k2, dat zijn de goede lenzen die je kan gebruiken! Sigma 150-500 mischien nog toevoegen? Ik zou alleen als je er vogeltjes etc. mee gaat fotograferen geen 70-200 nemen, is toch echt te weinig. De sony 70-400, krijgt (bijna) alleen maar goede commentaren, zelfs een prijs gekregen. Een waardige tegenstander van de canon 100-400. En hij schijnt met sigma, kenko etc. tc's de af te behouden.
                          Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                          Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                          Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telezoom objectieven

                            De sony 70-400, krijgt (bijna) alleen maar goede commentaren, zelfs een prijs gekregen. Een waardige tegenstander van de canon 100-400
                            Gezien de leeftijd van de 100-400 is dat wel het minste dat we mogen verwachten
                            Mooie lens, in elk geval een goede zaak voor de Sony Alpha gebruikers

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telezoom objectieven

                              Bedankt voor jullie reacties en ja die sony 400 mm spreekt mij wel aan maar daar hangt toch ook een prijskaartje aan van 1400 euro wat niet min is.
                              Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
                              https://500px.com/marnix_photography

                              Comment

                              Working...
                              X