Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kikker . . .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kikker . . .

    Vanmiddag op familiebezoek geweest, en de kinderen waren fier omdat ze vanmiddag de eerste kikker in hun vijvertje hadden waargenomen.
    Dus even plat op de buik ( voor zover dat dat bij mij nog gaat )



    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Kikker . . .

    mooi scherp op de oogjes, maar het neusje had wel ook scherp gemogen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Kikker . . .

      mooi
      ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
      *BD1034BE

      Comment


      • #4
        Re: Kikker . . .

        Voor mij zonder meer de eerste ! Compo, scherpte, reflektie in het water ... Heel mooi

        Comment


        • #5
          Re: Kikker . . .

          Das een mooie kermit..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Kikker . . .

            prima opname, knap gedaan,

            gr Luc
            http://luc-danneels.be/

            Comment


            • #7
              Re: Kikker . . .

              voor mij ook de eerste!
              Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
              http://gallery.atsharp.com

              Comment


              • #8
                Re: Kikker . . .

                mooi Francis

                nr 1 kijkt je recht in de ogen weerspiegeling in het water is ook heel leuk!
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Kikker . . .

                  Dankje voor de leuke commentaren iedereen, misschien even er bij vermelden dat deze foto gemaakt is met de kombinatie D3 + Tamron 28-300 en maximaal ingezoomd, op 300 mm dus, en tegen mijn gewoonte in, heb ik een beetje gecropd
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kikker . . .

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Dankje voor de leuke commentaren iedereen, misschien even er bij vermelden dat deze foto gemaakt is met de kombinatie D3 + Tamron 28-300 en maximaal ingezoomd, op 300 mm dus, en tegen mijn gewoonte in, heb ik een beetje gecropd


                    En zijn die kikkers daar uit zichzelf gekomen?Dan heb je geluk want dit is Rana Esculenta,dat zijn de leukste die heerlijk kwaken in deze periode.De exemplaren in mijn vijver ben ik moeten gaan halen uit de vijver van mijn schoonzus.In sommige streken zal je alleen spontaan de bruine kikker ( Rana Temporaria of Arvalis ) krijgen,die nauwelijks kwaakt en veel schuwer is.



                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kikker . . .

                      Deze kikker zat er ongeveer een weekje, het toeval wil dat we hem die dag weer opnieuw zagen vertrekken ( en kwaken kon deze inderdaad als de grootste, wat een geluid zeg ), hij huppelde naast ons op het terras weg naar de buren iets verder ( 200 m ) waar ze een grotere vijver hebben, soort instinct misschien? Of geur?
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kikker . . .

                        Of in een prinses veranderd?
                        Knappe close-up, Francis, surtout de eerste!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kikker . . .

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Deze kikker zat er ongeveer een weekje, het toeval wil dat we hem die dag weer opnieuw zagen vertrekken ( en kwaken kon deze inderdaad als de grootste, wat een geluid zeg ), hij huppelde naast ons op het terras weg naar de buren iets verder ( 200 m ) waar ze een grotere vijver hebben, soort instinct misschien? Of geur?

                          Of meer insecten,want vreetzakken zijn het hoor
                          't Kan ook dat hij zich in die kleine vijver niet op zijn gemak voelt wegens te vaak benaderd door de kinderen?


                          Walter
                          D850

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kikker . . .

                            Hij heeft je wel goed in 't oog!
                            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                            Grtjs, Jacky

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kikker . . .

                              knappe belichting.... is vaak erg lastig met kikkers..

                              Comment

                              Working...
                              X