Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

    Ik had ooit de sigma 105 mm macro gekocht bij de winkel met de meest vriendelijke verkoper van leuven (licht cynisch) ...en na amper gebruikt te worden (max 100 foto's) is die autofocus kapot gegaan.
    Natuurlijk net uit garantie ...kostprijs vorig jaar 135 euro ...slik.

    Nu lag die lens terug een tijdje in mijn schuif te liggen, ik zet ze net op de camera, neem eentje met autofocus en ja hoor ...autofocus alweer naar de kl**te ...

    Jeezes heb ik al spijt gehad dat ik niet origineel de canon heb gekocht

  • #2
    Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

    Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
    Ik had ooit de sigma 105 mm macro gekocht bij de winkel met de meest vriendelijke verkoper van leuven (licht cynisch) ...en na amper gebruikt te worden (max 100 foto's) is die autofocus kapot gegaan.
    Natuurlijk net uit garantie ...kostprijs vorig jaar 135 euro ...slik.

    Nu lag die lens terug een tijdje in mijn schuif te liggen, ik zet ze net op de camera, neem eentje met autofocus en ja hoor ...autofocus alweer naar de kl**te ...

    Jeezes heb ik al spijt gehad dat ik niet origineel de canon heb gekocht
    't Zal een maandagochtend lens zijn. Heb zelf nooit enig probleem ondervonden met mijn Sigma 105 (ondertussen een 150 geworden).
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

      Ik neem aan dat je ook garantie op de reparatie hebt...

      Comment


      • #4
        Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

        In de handleiding stond dat je als je de lens manueel gebruikt je de autofocus van de camera ook moet uitschakelen want dat dit anders schade kan berokkenen aan het interne autofocus systeem. Ik spreek dan wel voor een sigma 105 voor Sony, weet niet of dit voor andere merken camera's ook zo is.

        Groetjes
        Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
        https://500px.com/marnix_photography

        Comment


        • #5
          Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

          Tis inderdaaad de waarheid..trouwens met AF op werken is niet echt handig met Macro fotografie..Ik heb ook een focus rail wat ook prima werkt.
          Jammer van je lens want het is 1 van de betere hoor prijs kwaliteit..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

            de sigma 105 werkt prima samen met mijn Alpha 700, of de AF van de camera nu af staat of niet. Met de rechterduim kies ik naast de zoeker om de AF/M om te schakelen vanuit de huidige situatie. Heel handige functie is dat!

            Tot zover nog geen problemen en heel tevreden over deze set!

            Mss toch eens nagaan of er met jouw type camera niet nog zulke gevallen zijn, het is mss een bug of fabricagefout..?
            Sony Alpha700, Sony 16-105, Sigma 105 Macro

            Comment


            • #7
              Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

              Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
              Ik had ooit de sigma 105 mm macro gekocht bij de winkel met de meest vriendelijke verkoper van leuven (licht cynisch) ...en na amper gebruikt te worden (max 100 foto's) is die autofocus kapot gegaan.
              Natuurlijk net uit garantie ...kostprijs vorig jaar 135 euro ...slik.

              Nu lag die lens terug een tijdje in mijn schuif te liggen, ik zet ze net op de camera, neem eentje met autofocus en ja hoor ...autofocus alweer naar de kl**te ...

              Jeezes heb ik al spijt gehad dat ik niet origineel de canon heb gekocht
              waarom in de lade laten liggen ... op manueel dan maar ... macroopnames zijn toch meestal manueel , dus nog altijd een perfekte macrolens en zelfs als als portretlens ook perfekt inzetbaar ... terug in de tas ermee en gebruiken

              Comment


              • #8
                Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

                Ik heb een Nikkor 105 2.8 AFSMicro en daar kan je perfect van AF naar manueel zonder problemen

                Wat dat manuele betreft - je gebruikt (ik toch) die lens toch ook voor andere doeleinden
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

                  Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                  Jeezes heb ik al spijt gehad dat ik niet origineel de canon heb gekocht
                  die kan dan niet stukgaan of zo?

                  het blijft uiteraard bagger dat een lens stukgaat...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

                    Je weet hopelijk toch dat je die lens door de scherpstelring naar voren of naar achteren te trekken (tot je een klik hoort en voelt) omschakelt tussen auto en manueel. In 't begin had ik even de indruk dat de manuele scherpstelling niet werkte. Op een Pentax body staat een knop "auto/manueel" en ik veronderstelde dat je meteen manueel kon scherpstellen door gewoon die knop naar "manueel" te switchen. Ik kon daarna aan de scherpstelring blijven draaien zonder dat er iets gebeurde ... tot ik dat Sigma mechanisme ontdekte. Misschien staat jouw 105/2.8 op "manueel"?
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                      Je weet hopelijk toch dat je die lens door de scherpstelring naar voren of naar achteren te trekken (tot je een klik hoort en voelt) omschakelt tussen auto en manueel. In 't begin had ik even de indruk dat de manuele scherpstelling niet werkte. Op een Pentax body staat een knop "auto/manueel" en ik veronderstelde dat je meteen manueel kon scherpstellen door gewoon die knop naar "manueel" te switchen. Ik kon daarna aan de scherpstelring blijven draaien zonder dat er iets gebeurde ... tot ik dat Sigma mechanisme ontdekte. Misschien staat jouw 105/2.8 op "manueel"?
                      Yep, ik weet zowel de schakelaar als de dat je nog eens de ring naar achter moet zetten. Ik heb er zelfs na de reparatie telkens op gelet omdat ik dacht dat ik misschien de eerste keer ze zo zou defect hebben laten gaan ...
                      denk dat ze vorige keer gewoon de oorzaak van 't defect (motor ? ergens te vast zodat de moter te hard moet werken ?) niet hebben gefixed ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

                        Had je ook 2 jaar garantie , in dat geval is 100 foto's echt niet veel , dan zal je die lens ook niet echt missen, maar zou niet mogen
                        Last edited by koen1950; 3 juni 2009, 06:13.

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

                          135 euro voor een sigma 105 macro (2.8?) waarom betaal ik daar in de konijnenpijp daar dan 400 euro voor ??
                          u blogt toch ook ? grow for it - Sony α300 - SAL 18-250, Minolta 50 f1.7, Minolta 35-70 f4 macro, Sigma 105 f2.8 macro

                          Comment


                          • #14
                            Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

                            135 euro voor de herstelling denk ik.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

                              ok, that makes sense ;-)

                              is dat eigenlijk opgelost geraakt Philippe, want ik val hier in een draad van een jaar oud zie ik net ;-)
                              u blogt toch ook ? grow for it - Sony α300 - SAL 18-250, Minolta 50 f1.7, Minolta 35-70 f4 macro, Sigma 105 f2.8 macro

                              Comment

                              Working...
                              X