Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen Sony Alpha 350 - Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen Sony Alpha 350 - Tamron

    Hallo, ik gebruik al een jaartje een Sony Alpha 350 met twee Sony lenzen 18-70 en 552-200. Omdat ik het lastig vind telkens lenzen te wisselen in een stad (ik fotografeer zowel hele gebouwen als details) zoek ik nu één lens die ter vervanging kan dienen. Ik ben nu gestoten op de Tamron 18_270. Ik vraag me echter af of die de vergelijking aankan met een lens uit het Sonygamma zelf, aangezien de Sony 18-250 toch zo een 160 euro duurder is. Daarom mijn vraag, heeft iemand meer info over die Tamron en over de kwaliteit ervan? Of zijn er andere betaalbare alternatieven?
    Dank

  • #2
    Re: lenzen Sony Alpha 350 - Tamron

    Hier de test voor de 18-250.

    De Sony-versie heeft een aanzienlijk snellere AF als de Tamron 18-250.

    Ik zou zeggen, als je rekening houdt met de beperkingen van dit soort lens (vervorming op 18mm, dus let op bij gebouwen; of tragere AF, dus actiefoto's ?; of 1 à 2 stops dichtdraaien voor mooi scherpe foto's; of geen f/2.8 of zo, dus niet ideaal bij weinig licht...), dan is dit een prima lens.
    Voor 3 kwart van de gemiddelde zonnige vakantiefoto's is dit zeker een lens die voldoende goed is (voor de meesten onder ons altans ;-) ).
    Last edited by K-2; 3 augustus 2009, 07:27.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: lenzen Sony Alpha 350 - Tamron

      De 18-270 kan je alleszins vergeten want die maken ze niet voor Sony, naar de tamron en sony 18-250 zijn prima zoals K2 al aanhaalde!

      Deze lens is minstens zo goed als de kitlens in dat bereik, alleen zal de 55-200 een beetje (maar wellicht marginaal) beter zijn dan de 18-250! Het is het gemak dat je zoekt en zult vinden in dit type lens! Houd wel rekening met de "beperkingen" die K2 aanhaalde zoals onder andere een tragere AF (tenzij je de sony versie neemt). Wat vervorming betreft op 18mm is dat vergelijkbaar met je 18-70 dus daarvoor moet je het alleszins niet laten

      Comment


      • #4
        Re: lenzen Sony Alpha 350 - Tamron

        Ik ben in het bezit van een A350 met een Tamron 18-250.
        Lens is qua scherpte beter dan de kitlens 18-70.
        Lichtsterkte is inderdaad niet het sterke punt van deze lens dus als je veel binnen en 's nachts foto's maakt kan je beter een lichtsterker (= meestal duurder) objectief nemen.
        Maar in 90% van de gevallen voldoet de lens voor mij perfect. Je hebt met deze lens een mooi bereik en toch nog een deftige kwaliteit.
        Snelheid focus valt mee, maakt wel meer lawaai dan de kitlens.

        Comment


        • #5
          Re: lenzen Sony Alpha 350 - Tamron

          Ik heb ook een vraag, ik heb een Sony Alpha 300, en heb de standaard kitlenzen van f3.5-f5.6/18-70 en f4-f5.6/55-200 van Sony zelf die bij de camera geleverd was.

          Nu bij weinig licht moet ik al snel naar ISO 800, 1/30 en f3.5 ISO en heb dan nogal meer ruis dan ik graag zou willen en onscherpe fotos.

          Zijn er mensen die me een goede lens kan aanraden die zeker die f3.5-f5.6/18-70 kan vervangen bvb f2.8 en geschikt is voor modellen fotografie? Ik zou zeggen maximaal 700 euro?

          Die Sony kit lens is niet slecht, ik wil gewoon nog iets beter kwaliteit kunnen trekken.
          Als het zijn lens upgrade zijn prijs waard is natuurlijk anders wacht ik wel tot er een nieuwe camera uit komt die nog beter is.

          Comment


          • #6
            Re: lenzen Sony Alpha 350 - Tamron

            Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
            Ik heb ook een vraag, ik heb een Sony Alpha 300, en heb de standaard kitlenzen van f3.5-f5.6/18-70 en f4-f5.6/55-200 van Sony zelf die bij de camera geleverd was.

            Nu bij weinig licht moet ik al snel naar ISO 800, 1/30 en f3.5 ISO en heb dan nogal meer ruis dan ik graag zou willen en onscherpe fotos.

            Zijn er mensen die me een goede lens kan aanraden die zeker die f3.5-f5.6/18-70 kan vervangen bvb f2.8 en geschikt is voor modellen fotografie? Ik zou zeggen maximaal 700 euro?

            Die Sony kit lens is niet slecht, ik wil gewoon nog iets beter kwaliteit kunnen trekken.
            Als het zijn lens upgrade zijn prijs waard is natuurlijk anders wacht ik wel tot er een nieuwe camera uit komt die nog beter is.
            Kijk eens uit naar een Tamron/KonicaMinolta 28-75/2.8D, evt. tweedehands.
            Beter is er voor €250 à 300 echt niet te vinden als je richting portretten wil !
            (www.marktplaats.nl, kapaza.be, 2dehands.be, ebay, enz...)

            Een alternatief is evt. een 50mm prime (1.4 -ook nieuw-, of 1.7 -enkel tweedehands-).
            Dit zal je iets minder kosten, nog meer lichtsterkte geven, je tot iets meer creativiteit aanzetten wegens het wegvallen van de o zo gemakkelijke zoom, maar anderzijds beperk je wel je flexibiliteit wat bereik betreft natuurlijk .
            Ik zou dus initieel voor de 28-75 gaan, en een 50 prime eventueel daarnaast als nice-to-have .

            Daarnaast kan je dan de 18mm van je kitlens nog gebruiken voor de landschapjes en andere breedhoekprenten...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: lenzen Sony Alpha 350 - Tamron

              Oorspronkelijk geplaatst door michaeldereyer Bekijk bericht
              Ik vraag me echter af of die de vergelijking aankan met een lens uit het Sonygamma zelf, aangezien de Sony 18-250 toch zo een 160 euro duurder is.
              Er staat een Sony 18-250 hier op BD onder "aangeboden" .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: lenzen Sony Alpha 350 - Tamron

                Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
                Ik heb ook een vraag, ik heb een Sony Alpha 300, en heb de standaard kitlenzen van f3.5-f5.6/18-70 en f4-f5.6/55-200 van Sony zelf die bij de camera geleverd was.

                Nu bij weinig licht moet ik al snel naar ISO 800, 1/30 en f3.5 ISO en heb dan nogal meer ruis dan ik graag zou willen en onscherpe fotos.

                Zijn er mensen die me een goede lens kan aanraden die zeker die f3.5-f5.6/18-70 kan vervangen bvb f2.8 en geschikt is voor modellen fotografie? Ik zou zeggen maximaal 700 euro?

                Die Sony kit lens is niet slecht, ik wil gewoon nog iets beter kwaliteit kunnen trekken.
                Als het zijn lens upgrade zijn prijs waard is natuurlijk anders wacht ik wel tot er een nieuwe camera uit komt die nog beter is.
                Als ik je vraag lees zit je dan op 18 mm te fotograferen met de grootste opening. Als je dan naar 2.8 gaat win je niet zoveel. Een halve stop, en dus bijvoorbeeld 1/20 bij ISO 400.
                Een 1.4 of 1.7 lens levert wel winst op, maar dan zit je weer met een heel andere brandpunt.
                Waarom kijk je niet naar een flitser onder die omstandigheden? Of kun je die niet gebruiken waar jij wilt?
                Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                Comment


                • #9
                  Re: lenzen Sony Alpha 350 - Tamron

                  Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
                  Als ik je vraag lees zit je dan op 18 mm te fotograferen met de grootste opening. Als je dan naar 2.8 gaat win je niet zoveel. Een halve stop, en dus bijvoorbeeld 1/20 bij ISO 400.
                  Een 1.4 of 1.7 lens levert wel winst op, maar dan zit je weer met een heel andere brandpunt.
                  Waarom kijk je niet naar een flitser onder die omstandigheden? Of kun je die niet gebruiken waar jij wilt?
                  Meestal zit ik die op 50 mm te gebruiken.

                  Die f3.5 ben je al snel kwijt als je wat inzoomt bij die Sony lens. Zeg maar eerder f5.6.
                  Ik heb nu een Sigma f2.8/18-50 aangeshaft. En f2.8 - f5.6 is toch al twee stops.

                  Onder die omstandigheden zou ik ook een flits gebruiken als dat mogelijk zou zijn.
                  Maar in een museum is een flits niet altijd bruikbaar. En een flist geeft ook niet altijd het gewenste resultaat.

                  Comment

                  Working...
                  X