Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S Nikkor 18-70 wil niet meer vlot focussen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF-S Nikkor 18-70 wil niet meer vlot focussen

    Hoi,
    sinds deze middag ondervind ik een probleem met mijn 18-70 lensje.
    Dit is het kitlensje dat ik bij mijn Nikon D70 heb gekregen enkele jaren terug.
    Het probleem dat ik heb met deze lens is dat hij precies niet meer wil focussen. Af en toe lukt het wel, andere keren niet. Je hoort de AF-motor ook heen en weer draaien alsof hij wil focussen, maar er niet in slaagt.
    Wanneer ik mijn 70-300 lens erop zet, dan focust het toestel perfect, wat mij doet vermoeden dat het probleem bij het objectief zit.
    Heeft nog iemand ooit dit probleem gehad? En zo ja, kun je hier iets aan doen? Of zal ik me een nieuwtje moeten aanschaffen?
    --
    JLMR Expict

  • #2
    Re: Nikon AF-S Nikkor 18-70 wil niet meer vlot focussen

    Ik denk dat je er niets aan kunt doen. Zoek een goeie tweedehands want als je hem laat herstellen dan ben je meer €€€ kwijt.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF-S Nikkor 18-70 wil niet meer vlot focussen

      Ik heb dat probleem ook met mijn 18-55 lens , maar enkel als ik deze van handmatig naar auto focus zet en niet iedere keer . De lens is nu binnen ( garantie ) , ben eens benieuwd wat het probleem is . Ze hebben de lens getest in de winkel en daar zeiden ze dat het de eerste keer is dat ze dit tegenkomen . Met mijn 55-200 lens heb ik trouwens dat probleem niet .
      Nikon D60 met AF-S DX 18-55mm 1:3.5-5.6 en AF-S DX 55-200 1:4-5.6

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF-S Nikkor 18-70 wil niet meer vlot focussen

        Je zou eens kunnen bellen met een reparatie punt van nikon, nikon service punt beverwijk, of rofa repair den haag.

        Als ze weten wat het is, kunnen ze een schatting maken van de kosten.
        Denk daarbij wel aan dat de lens nieuw 199,- euro kost en ik ze 2e hands regelmatig voor 100 euro voorbij zie schuiven.

        Wat ook mogelijk is, is dat de informatie niet meer goed doorkomt, misschien is het wel een kwestie van de contactpuntjes reinigen met wat alcohol ( en dan bedoel ik niet de jack daniels fles he

        Je zou eigenlijk eens moeten proberen op een andere nikon camera, of ie dat daar ook op heeft.

        Comment

        Working...
        X